Opoziční zastupitelé Prahy 3 vybízejí ministra kultury, aby vyhlásil Nákladové nádraží Žižkov kulturní památkou

Nyní se rozhoduje o budoucí tváři Prahy 3. Bude místo nákladového nádraží nové developerské rejdiště a zahltí nás tisíce dalších aut? Všichni opoziční zastupitelé jsou proti. Přinášíme jejich prohlášení.
Šestnáct opozičních zastupitelů Prahy 3 za Žižkov [nejen] sobě – koalici SZ, KDU-ČSL a nezávislých kandidátů, ČSSD a KSČM poslalo tento týden ministru kultury Jiřímu Besserovi (TOP 09) dopis, v němž jej žádají, aby neustupoval tlaku developerů a potvrdil rozhodnutí Ministerstva kultury ČR z 3.12.2010, kterým bylo Nákladové nádraží Žižkov vyhlášeno nemovitou kulturní památkou. Rozhodnutí však zatím není pravomocné, jelikož se proti němu odvolala společnost Žižkov Station Development, a.s. - společný podnik Českých drah (vlastníka dotyčných budov a pozemků) a společnosti Sekyra Group, která plánuje území odkoupit a vystavět zde novou městskou čtvrť s výškovými budovami. O tom, zda bude žižkovské nádraží vyhlášeno kulturní památkou, rozhodne v nejbližší době sám ministr kultury na základě stanoviska rozkladové komise, kterou již za tímto účelem jmenoval.
Zastupitelé se v dopise distancují od stanoviska Rady MČ Praha 3, ve kterém odmítá vyhlášení památkové ochrany, a upozorňují na bezpředmětnost některých argumentů vedení městské části (TOP09 a ODS), vlastníka i developera proti samotnému zachování souboru budov bývalého nádraží. Tyto argumenty se týkají především potenciálního využití budov a územního rozvoje Prahy z hlediska řešení dopravní situace.
„Může zde vzniknout nové centrum moderní kultury, které bude díky své specifické a unikátní architektuře atraktivní pro místní i zahraniční návštěvníky. Dle existujících průzkumů terénu je možné v okolí vybudovat rozsáhlý park s vodními plochami i střídmou bytovou zástavbu, respektující výšku původní okolní výstavby. Alternativou podle nás zůstává i modernizace areálu pro obnovení jeho původní funkce v přiměřeném rozsahu,“ uvádějí v dopise opoziční zastupitelé.
Proti tvrzení, že budovy nádraží je třeba zbořit, aby mohla být zajištěna dopravní obslužnost, zastupitelé namítají: „Kapacita budoucí komunikace závisí především na hustotě budoucí zástavby v lokalitě nákladového nádraží. Jako zastupitelé Prahy 3 nesouhlasíme s výstavbou velkokapacitní silnice, která by znamenala zvýšené zatížení obyvatel Prahy 3 hlukem a prachem a domníváme se, že existují jiná vhodnější a šetrnější řešení, která zároveň respektují zachování budov nádraží.“
Příloha: Otevřený dopis zastupitelů Prahy 3 ministru kultury Jiřímu Besserovi
Zase spoleně TOP09 a ODS | rozlobený Žižkovák. Mám už toho dost! | 18.1.2011 13:58 | |
![]() |
chk | 18.1.2011 21:02 | |
link článek v Deníku Referendum | Petr Šámal | 14.1.2011 00:10 | |
Odkaz na článek | Libor Kozák | 13.1.2011 10:37 | |
Fandím ! | Pražan odjinud | 12.1.2011 23:40 |
Zobrazit vše Zobrazit vybrané Vložit příspěvek
Související články
Praha 3: Tady je developerovo

Na Nákladové nádraží Žižkov zavítal poslední osobní vlak

Budova chátrajícího nádraží na Žižkově bude možná kulturní památkou - radnice Prahy 3 však nesouhlasí
