PhDr. Matěj Stropnický, SZ: Co se stalo pod věží

NázoryPhDr. Matěj Stropnický, SZ: Co se stalo pod věží

Chodím tudy denně a jsem stejně bezmocný jako vy. Frustrující. Přímo před každodenníma očima se nám volně přístupný park pod televizním vysílačem mění v betonové rejdiště developera. Nejprve si nájemce firma Oreathea ohradil trávník, kde jsme venčili psy, přístavbou kavárny zúžil průchod dlážděným prostranstvím, svým rypákem postupně rozdlabal svah, kde jsme sáňkovávali, a naposled zabral i louku podél Fibichovy ulice.

Pozemek je to bohužel soukromý, patří Českým radiokomunikacím, a tak byla městská část při posuzování žádosti o zábor většiny travnatých ploch a výstavbu minigolfu jen účastníkem řízení na stavebním úřadě. Většina lidí si myslí, že radnice, tedy samospráva, vydává povolení ke stavbám, jenže tak to není. To dělá stavební úřad, který je státní správou, a městská část se jen vyjadřuje. Vyjádření zaslala, a nesouhlasné, dokonce i minulá koalice TOP 09/ODS. Nijak ho ale nezdůvodnila, čímž stavebnímu úřadu práci věru neztížila - chyba první. Jelikož jde ale podle územního plánu o zeleň, měl si stavební úřad vyžádat zvláštní souhlas městské části k tzv. výjimečně přípustné stavbě, jíž jakákoli stavba v zeleni nutně je. To neudělal – chyba druhá. Protože byla stavba povolena právě v červnu loňského roku, kdy se měnila radniční koalice, propáslo nové vedení radnice lhůtu na odvolání – chyba třetí. Ve výsledku tak stavební úřad stavbu povolil v plném rozsahu – chyba čtvrtá: mohl ji omezit na určitou část plochy parku například. A veřejnost? Nikdo neprotestoval – chyba pátá, vážení občané.

I kdybychom dnes podali na toto rozhodnutí žalobu, šance na úspěch skoro není: i kdyby nám vyšší instance dala za pravdu, nic už neodstraní, maximálně udělí pokutu. Je to zlé, ale jediné, co přeci ještě můžeme, je: nechodit tam. Ať se tím minigolfem zalknou.
 

Související články

Helena Benýšková (SZ): Monstrózní nákupní centrum vedle nádraží nesmí vzniknout

Názory
Nákladové nádraží Žižkov se v březnu stalo definitivně kulturní památkou. Nevznikne tedy Jarovská spojka, čtyřproudé pokračování Olšanské ulice, které měla budova ustoupit. Urbanistická koncepce celého území se nyní připravuje, vlastnicky je ale roztříštěno: jižní a východní část patří společnosti Žižkov station development (České dráhy a Sekyra ...pokračování

Mgr. Ondřej Rut, SZ: Developerské projekty mění tvář Žižkova

Názory
Urbanismus městské části Praha 3 charakterizuje především kompaktní bloková zástavba křivolakého dělnického Žižkova 19. století a bohatších pravidelnějších Vinohrad meziválečného období. V poválečném období vznikají sídliště na Jarově a Chmelnici a také několik praporků upozorňujících na existenci této čtvrti v celoměstských pohledech: žižkovská ...pokračování
reklama