Fantóm pražského parkování

Fantóm pražského parkování

Již v jednom ze svých listopadových článků jsem zmínil zajímavé propojení mezi dodavatelem „nezávislé“ studie, kterou Praha 3 zadala v zájmu zjistit vhodnost a ideální podobu zón placeného stání na svém území a mezi jednou ze společností, která vzešla z výběrového řízení na následný provoz zón jako vítězná. Radnice Prahy 3 chystá další parkovací projekt a volba správných odborníků byla jasná.

Nejprve krátce z historie. Psal se rok 2003 a Praha 3 se rozhodla zadat společnosti M.O.Z. Consult s.r.o. vypracování projektu s názvem „Projekt zóny placeného stání na celém území městské části Prahy 3“ (celý dokument ke stažení ve formátu PDF). Jedním z hlavních zpracovatelů byl jednatel uvedené společnosti Ing. Karel Jarolímek, který v té době vystupoval i na veřejných debatách pořádaných radnicí a společně s tehdejším radním Prahy 3 - MUDr. Markem Zemanem zodpovědným za dopravu se stali největšími propagátory navrženého řešení.
V současnosti pan doktor Zeman (místopředseda ODS Praha 3) opustil svou původní roli dopravního specialisty a vyšvihl se na pozici ředitele Vinohradské nemocnice. Služby Ing. Jarolímka jsou však nadále velmi žádané. V roce 2007 byly ve velkém výběrovém řízení na provozovatele zón placeného stání vybrány dvě firmy a jednou z nich je tentokrát další ze společností Ing. Jarolímka - PARKING PRAHA a.s. (bude spravovat ZPS v Praze 2 a 7). Tato firma má v oblasti výběrových řízení města Prahy bohaté zkušenosti, jelikož kromě zón spravuje i další prostory města.

Na svém posledním zasedání schválila rada Prahy 3 usnesení č. 43 ze dne 23.1.2008 ohledně dalšího projektu. Tentokrát se jedná o "Posouzení vlivu hromadných garáží na Škroupově náměstí a na Náměstí Jiřího z Poděbrad na dopravní zatížení v okolí" v ceně 181.356 Kč, včetně DPH dle nabídky na zakázku firmy M.O.Z. Consult s.r.o., tedy opět u stejného dodavatele, jako v obou výše jmenovaných případech. To je vážně takový nedostatek dopravních specialistů? Nebo Ing. Jarolímek jednoduše „spolupracuje“ nejlépe?


Související články

Palác Akropolis: Jak parkovat s fištrónem?

Problémy s parkováním a plánovaná regulace v podobě zón placeného stání se staly bezmála nejfrekventovanějšími tématy regionálních zpráv z Prahy. Současně s blížící se revolucí v parkování se čím dál častěji ozývají nářky podnikatelů a živnostníků, kterých se poplatky za parkování dotknou nejvíce. Vždyť podle aktuálního ceníku zaplatí právnické ...pokračování

Praha podepsala smlouvy pro další zóny placeného stání

Zóny placeného stání budou v Praze 3 a 7 spuštěny nejpozději 1. března 2008. O termínu bylo definitivně rozhodnuto ve čtvrtek 3. ledna. Odpoledne totiž hlavní město podepsalo smlouvy s jejich provozovateli.pokračování

Praha 3 spustí zóny 14 dní před termínem. Již 18. února

Praha 3 - Obyvatelé s trvalým bydlištěm v Praze 3 nebo místní podnikatelé, kteří vlastní parkovací kartu, budou moci zóny využívat již od 18. února. Radnice Prahy 3 společně s magistrátem a správcem zóny spustí parkování v modré zóně o téměř dva týdny dříve, než byl původní předpoklad.pokračování

Mapa zón placeného stání na území městské části Praha 3

Spuštění ZPS je dle dostupných informací otázkou velmi blízké budoucnosti. Pravděpodobně k tomu dojde v průběhu několika týdnů. Proto je na místě připomenout si přesné rozvržení parkovacích ploch.pokračování

Zaparkovat v centru bude snadné a levné: Pouze pro politiky

Každý řidič, který musí jet do centra autem, zná problémy s parkováním. Také městští zastupitelé a starostové, kteří jednají v budově Nové radnice či ve Škodově paláci v Jungmannově ulici, nemohou v okolí úřadů najít místo pro svá vozidla. A vadí jim to. Rozhodnutí radních z úterý 21. ledna je od těchto komplikací osvobodí.pokračování
reklama