Fantóm pražského parkování
Již v jednom ze svých listopadových článků jsem zmínil zajímavé propojení mezi dodavatelem „nezávislé“ studie, kterou Praha 3 zadala v zájmu zjistit vhodnost a ideální podobu zón placeného stání na svém území a mezi jednou ze společností, která vzešla z výběrového řízení na následný provoz zón jako vítězná. Radnice Prahy 3 chystá další parkovací projekt a volba správných odborníků byla jasná.
Nejprve krátce z historie. Psal se rok 2003 a Praha 3 se rozhodla zadat společnosti M.O.Z. Consult s.r.o. vypracování projektu s názvem „Projekt zóny placeného stání na celém území městské části Prahy 3“ (celý dokument ke stažení ve formátu PDF). Jedním z hlavních zpracovatelů byl jednatel uvedené společnosti Ing. Karel Jarolímek, který v té době vystupoval i na veřejných debatách pořádaných radnicí a společně s tehdejším radním Prahy 3 - MUDr. Markem Zemanem zodpovědným za dopravu se stali největšími propagátory navrženého řešení.
V současnosti pan doktor Zeman (místopředseda ODS Praha 3) opustil svou původní roli dopravního specialisty a vyšvihl se na pozici ředitele Vinohradské nemocnice. Služby Ing. Jarolímka jsou však nadále velmi žádané. V roce 2007 byly ve velkém výběrovém řízení na provozovatele zón placeného stání vybrány dvě firmy a jednou z nich je tentokrát další ze společností Ing. Jarolímka - PARKING PRAHA a.s. (bude spravovat ZPS v Praze 2 a 7). Tato firma má v oblasti výběrových řízení města Prahy bohaté zkušenosti, jelikož kromě zón spravuje i další prostory města.
Na svém posledním zasedání schválila rada Prahy 3 usnesení č. 43 ze dne 23.1.2008 ohledně dalšího projektu. Tentokrát se jedná o "Posouzení vlivu hromadných garáží na Škroupově náměstí a na Náměstí Jiřího z Poděbrad na dopravní zatížení v okolí" v ceně 181.356 Kč, včetně DPH dle nabídky na zakázku firmy M.O.Z. Consult s.r.o., tedy opět u stejného dodavatele, jako v obou výše jmenovaných případech. To je vážně takový nedostatek dopravních specialistů? Nebo Ing. Jarolímek jednoduše „spolupracuje“ nejlépe?