Ohlas obyvatel Prahy 10 na zóny placeného stání po zavedení v sousední městské části
Bující ZPS jsou tématem nejen v Praze 2, 3 a 7, ale i v ostatních městských částech. Praha 5 a 8 již veřejně oznámila svůj plán na zavedení vlastních ZPS a stávající situaci lze ohodnotit jako lavinový efekt. Získali jsme reakci na zavedení parkovacích zón, která přišla z méně očekávané strany. Ze strany obyvatel Prahy 10 sousedících s Prahou 2. Podle všeho nikdo dříve na Magistrátu nepomyslel na následky zavedení zón pro městské čtvrti sousedící se zónami. Nebo pomyslel, ale nic pro ně neudělal.
ZAČÁTEK DOPISU ----------------------------------------------------------------------
Zejména Starostovi Prahy 10 a dále starostům Prahy 2 a 3
Vážení páni starostové !
V současné době Praha 1,2,3,4,8 mají nebo připravuji parkovací zónu.
My obyvatelé oblasti Praze 10 část Vinohrad máme auta zde nebydlících řidičů nyní všude!!! Není možné zaparkovat v nejvzdálenější ulici. To je stav zavedení zóny Prahy 2, na Prahu 3 se s hrůzou čeká!!!!
Na nejbližší parkovací stání na druhé straně ulice v zóně, nemáme nárok! Neplatí pro nás dohoda „průnikových zón“ na kterých se dohodla Praha 1,2,3,4,8. V době čištění ulice je odtažení jisté, nemáme kam přeparkovat. Dochází tak k diskriminaci všech obyvatel Vinohrad ! ale pouze v části Prahy 10 žijících na hranici s Prahou 2 a 3. Vzhledem pro nás zakázaným parkovacím zónám v nejbližším okolí musíme hledat parkování až hluboko ve Vršovicích!!!! Jinam na Vinohrady kde bydlíme nesmíme.
Nechceme být periferním parkovištěm pro celou Prahu! Během prvního týdne zavedení zón se provoz v dříve klidných částech Vinohrad mezi ulicemi Dykova – Korunní – Chorvatská, Nitranská , zněkolikanásobil, auta parkují i na přilehlých zatravněných plochách!!! Parkují zde firemní střední i těžká nákladní auta a autobusy a všichni nepřihlášení rezidenti Prahy 2 a následně 3!!! !!! Lidé přijíždějící do Prahy svoje auta v těchto ulicích nechávají a dále pokračují metrem…..z blízkých stanic nám. Jiřího z Poděbrad , n. Míru, stejně tak z ideálních linek tram 16 a 10. z ulice Korunní.
Nepřirozené komunisty realizované cílené rozdělení Vinohrad je zoufale patrné v životě ulice nyní s virtuální hranicí zdí zóny vedoucí středem ulice !!! Rozervanost Vinohrad je tak čitelná a pro bydlení tak velmi obtížná. !!!
Parkovací zóny musí přece respektovat přirozené historické a funkční hranice sídel a nemohou půlit ulici ve dví , jak je to vidět např. v Dykově ulici a na celé Korunní třídě!!! (přirozená hranice Vinohrad: Dolní hrana Grebovky, Moskevská , Ruská, k hraně Olšanských hřbitovů ? …. Parkovací zóna rozdělila obyvatele jedné ulice na ty před čárou a ty za . Ty co zůstali na jedné straně žijí od 1.10. 2007 zásadně jinak!!! Jedni chráněni a v klidu, druzí pod hromadou nepřihlášených aut z Prahy 2, 3 a dalších z periferie!! Řešení je nekoncepční, nebylo jednáno o Vinohredech jako celku ale pouze v krátkozrakém horizontu politických hranic. Je prohlubován nepřijatelný politický záměr rozdělení Královských Vinohrad z let 50! Který i po pádu zdi v Berlíně v Praze dosud nebyl odstraněn.
1. Žádáme proto zavedení parkovací zóny v části celých Vinohrad a tak i v části Prahy 10 od ulice Korunní - Dykova a nalezení vhodného přechodu mezi zónou chráněnou a nechráněnou vypracovanou odborníky s ohledem:
a. k hustotě a kompaktnosti osídlení vers. hustoty návštěvnosti
b. sledování přechodových bezsídelních bloků s větší docházkovou vzdáleností - mezi zónami parkování a bez. Např.: : hřbitov, rozsáhlý park apod.
c. k osám MHD Prahy
d. budování placených podzemních parkovacích kapacit při těchto osách a zásadní ochrana parkování rezidentů na povrchu.
2. Žádáme Prahu 10 aby bezodkladně jednala také o vytvoření průnikové parkovací zóny s Prahou 2 a 3!!! I za situace kdy sama parkovací zónu nevytvoří ve formě možné participace na kartách Prahy 2 a 3 a tak participace i na společných průnikových zónách.
3. V případě nezájmu P10 o zřízení koncepčně jednat, žádáme P2 a 3 o zmenšení vlastních parkovacích zón ze svých hraničních oblastí a vytvoření přechodového nechráněného parkování na vlastním území a tak eliminaci skoků mezi chráněným a nechráněným parkováním, není-li to v zájmu řešit nyní nebo vůbec P10.
4. Prosíme všechny rezidenty a firmy Prahy 2 a 3 aby si svoje přihlášky obratem vyřídili a parkovali kde na to mají nárok a neničili životní prostředí v hraničních oblastech mimo „zónu“
5. Prosíme o jednotnou a koordinovanou správu Vinohrad jako jednotného sídelního celku nepřirozeně děleného mezi Prahu 2,3,10 a vedení hranic zóny tak aby byly Vinohrady řešeny jako čitelný historický sídelní celek centra Prahy.
V Praze 6.11. 2007
Ing.arch. Cikán , ing.arch. Melková
---------------------------------------------------------------------- KONEC DOPISU
Radnice Prahy 10 zatím zóny nechce
"Měl bych asi hovořit slušně, ale ve spojitosti s parkováním to teď moc nejde," řekl starosta Prahy 10 Vladislav Lipovský. Situaci ve své čtvrti považuje za velmi špatnou.
Starosta desítky však nechce o zavedení parkovacích zón ani slyšet. Na začátku roku raději představí projekt parkovacích domů. "Rozhodně si nedovedu představit zavedení placených zón. Ty považuji za nešťastné řešení," podotkl starosta Lipovský.
„Námitky Prahy 10 nebyly během projednávání vůbec zohledněny,“ uvedl starosta.
Částečným řešením podle Prahy 10 je zavedení průnikových parkovacích zón: území na Praze 2 i Praze 3, kde všechny zde ležící komunikace nesmí být zpoplatněny. „Podle našich zkušeností v obdobném typu zástavby parkovací kapacita komunikací nedokáže pokrýt skutečnou potřebu počtu stání a i tito provozovatelé vozidel pak budou mít nepochybně tendenci parkovat na území Prahy 10,“ připomněl starosta Lipovský.
Podle něj musí být průnikové území od východu k západu ohraničeno komunikacemi Vinohradská, U vodárny (včetně), Slezská, Chodská, Moravská, Budečská, Jana Masaryka, Varšavská, U Havlíčkových sadů (včetně). „Budeme zvažovat další kroky, které ochrání naše obyvatele před negativními dopady těchto neuvážených kroků,“ zdůraznil starosta Lipovský s tím, že prvním krokem bude iniciování jednání s pražským magistrátem.
Na serveru FLICKR je k vidění malá fotogalerie dokladující aktuální stav v Praze 10 - ZDE