Chodci jsou škůdci Prahy
Takový názor vyjádřil nový šéf policie pan Červíček. Bohužel má dost moci aby takový názor z blábolu proměnil v činy. Konkrétně na Praze 3 se nová ofenzíva proti chodcům projevila odfrézováním několika přechodů přes Vinohradskou ulici a zhoršením již tak nebezpečné situace chodců. Pokud jezdíte autem mimo Prahu do satelitů s milionářskými domky. jistě jste si všimli nejrůznějších šikan, prahů a blikajících návěstí s vaší momentální rychlostí. Běžně se vyskytuje příkazová značka rychlost 30 km/h ačkoliv ve vsi není ani živáčka. Ne tak v centru Vinohrad. Mezi Florou a náměstím Jiřího z Poděbrad je množství obchodů, škol a pohybuje se zde velké množství lidí. Nicméně rychlost aut zde není snížena ani o píď a policistu s radarem si nepamatují ani osmdesátiletí starci.
Nedosti tomu, že zóny pro parkování s platebními automaty jsou vyznačeny až těsně k přechodům a tak legalizují parkující auta návštěvníků zakrývající výhled chodcům i řidičům. Magistrát, pod jehož správu Vinohradská ulice spadá, se rozhodl část přechodů odstranit.
Jestli je to jen první várka a budou následovat další až do úplného vymizení všech přechodů není známo. Odbor dopravy MHMP nic s nikým nekonzultoval a nic nezveřejnil.
Odstraněné přechody
Odstraněný přechod na rohu J. z Poděbrad a Vinohradské/Milešovské
Přechod, který zůstal na křižovatce na rohu J. z Poděbrad a Vinohradské/Milešovské není ani označen značkou a parkování je vyznačeno až těsně k přechodu, takže auta zakrývají výhled.
Odstraněný přechod na křižovatce Vinohradské a Radhošťské
Bohužel jak je vidět z fotek odstraňování není doprovázeno lepším zabezpečením těch přechodů, které zbývají. Situace se tak jednoznačně zhoršila.
Pokud se vám zdá, že ochrana chodců je hloupost pak vězte, že pěšky se po městě pohybují především vaše děti a vaši rodiče. Tedy ti méně pozorní, méně pohybliví a více zranitelní.
Že by si nezasloužili větší ochrany? Přehled nehod za rok 2008 (PDF)
Sražení chodce na přechodu ve Slavíkově ulici
Protestní dopis
Proti rušení protestuje o.s. Pražské matky (na Praze 3 dělají projekt Bezpečné cesty do školy), ale jejich hlas bude bez vaší podpory osamocen a patrně nebude vyslyšen. Takže je potřeba si sednou a napsat email nebo dopis a jejich nesouhlas podpořit. Tady jsou adresy těch, kteří rozhodují a kterým by bylo dobré dát vědět i váš nesouhlas s rušením přechodů.
Radní pro dopravu HLMP
Radovan Šteiner
Radovan.Steiner@cityofprague.cz
Odbor dopravy
Ředitel odboru dopravy - Ing.Jan Heroudek
tel:
Jan.Heroudek@cityofprague.cz
Adresa:
MHMP, Odbor dopravy
Jungmannova 35/29
111 21 Praha 1
Navržený text:
Situace na nám. Jiřího z Poděbrad je pro pěšáky a handicapované plná šikan. Nejenže mohou přejít jen na jednom místě rozsáhlého náměstí přes Vinohradskou ulici, ale tam, kde by mělo být alespoń místo pro přecházení (u parku), jsou zábradlí, která ženou chodce po schodech do podchodu, což pro vozíčkáře a maminky s kočárky představuje nepřekonatelnou překážku. Ti, kdo mohou, přecházejí Vinohradskou jak je vidět na fotografiích i po vymazaných přechodech, což je velice nebezpečné. Takových míst a šikan pro chodce bohužel v Praze přibývá. Podle informací OD některých MČ dochází k rušení přechodů na komunikacích ve správě MHMP i jinde.
Namísto aby byly zabezpečovány stávající přechody a bylo zřizováno pro chodce co nejvíce míst k bezpečnému přecházení a byla tak podporována chůze jako způsob, který je pro město i občany základní, nejšetrnější a nejprospěšnější, přechody se bez náhrady a zabezpečení stávajících ruší. Místa, která jsou v rámci našich projektů dětmi navržena k zabezpečení a zklidnění, čekají pro nedostatek prostředků na úpravu několik let.
Proti znevýhodňování chodců jednoznačně protestujeme a žádáme zastavení nastoleného trendu likvidace přechodů.
A ještě přesná citace výroků představitelů Policie ČR (listopad 2008):
Nový šéf policie Leoš Tržil našel recept na nebezpečnou situaci na českých silnicích - bude více trestat chodce. “Chodci si často myslí, že mají absolutní přednost na zebře. Často vbíhají na přechod těsně před autem, řidič prudce brzdí, takže málem proletí sklem,” popisuje Tržil.
Jak bude stanoveno vběhnutí těsné a netěsné a proč by měl řidič prudce brzdit, když je ze zákona povinen jet pomalu a má být připraven před přechoden zastavit, to nám pan šéf nevysvětluje. Pán Bůh nás ochraňuj od takových šéfů policie.