Diskuse
Křižovatka Želivského/Jeseniova marně čeká na úpravu
magistrat aTSK nekonají
14.7.2014 15:49 vložil Mirek Trajtnar
V kontrastu s mnoha sliby stále nedošlo k přeznačení a ke změně signalizace křižovatky Jeseniova x J. Želivského.
Obracím se proto na TSK a OD HLMP jako instituce zodpovědné za trvale katastrofální situaci a žádám jménem občanů Prahy 3 o okamžitou nápravu a o započetí přestavby.
Upozorňuji, že lidé zranění při dopravních nehodách, by mohli zodpovědné představitele a instituce pokládat za cíl při vymáhání škod na zdraví a majetku.
Další vážná nehoda čtyř aut se stala 12.7.
Obracím se proto na TSK a OD HLMP jako instituce zodpovědné za trvale katastrofální situaci a žádám jménem občanů Prahy 3 o okamžitou nápravu a o započetí přestavby.
Upozorňuji, že lidé zranění při dopravních nehodách, by mohli zodpovědné představitele a instituce pokládat za cíl při vymáhání škod na zdraví a majetku.
Další vážná nehoda čtyř aut se stala 12.7.
dobrá zpráva
19.5.2014 14:47 vložil Mirek Trejtnar
"... obnova SSZ proběhne v letošním prázdninovém období. Součástí bude i potvrzení zákazu levého odbočení. .S pozdravem Ing. Jaromír Muchka TSK"
Tento email jsme obdrželi od pana Muchky 19.5.
Tento email jsme obdrželi od pana Muchky 19.5.
Trochu dopravni statistiky
23.3.2014 10:56 vložil petjan & co
Statistika dopravni nehodovosti na krizovatce J. Zelivskeho a ul. Jeseniova od roku 2007 rika o problematickem useku vse a podtrhuje narky mistnich - viz zpracovana statistika mapovym dopravnim systemem JDVM nize. Tak spatne na tom neni ani krizovatka na Ohrade - opet pripojuji odkaz do statistiky nize. A do tohoto stavu by chtel developer zastavet Nakladove nadrazii Zizkov (?). V kazdem pripade jako Zizkovak kazdou iniciativu obyvatel vitam, snad se nam podari/lo MHMP/PH3/TSK (a SZDC v sousislosti s dlouhodobe nevyrezenymi prevody majetku a staveb kolem Noveho spojeni na MHMP v rozsahu cca 0,5 mld. Kc, co mam info....) rozhybat.
Nehodovost Zelivskeho/Jeseniova:
http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynalokalite/Reports.aspx?S_LID=ab3cb3e1-3dfa-4700-a4e1-5a884e8add44&S_DatumDo=2014/03/10&S_Subtitle=&S_AreaWkt=POLYGON((-739435.39939063+-1043395.5663438002%2c-739435.39939063+-1043352.5609688%2c-739395.3943906298+-1043352.5609688%2c-739395.3943906298+-1043395.5663438002%2c-739435.39939063+-1043395.5663438002))&S_Type=01&S_DatumOd=2007/01/01&WinName=pdf_app
Nehodovost Zelivskeho/Konevova:
http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynalokalite/Reports.aspx?S_LID=ab3cb3e1-3dfa-4700-a4e1-5a884e8add44&S_DatumDo=2014/03/10&S_Subtitle=&S_AreaWkt=POLYGON((-739493.8802187499+-1043190.4217968%2c-739493.8802187499+-1043117.9127343%2c-739412.37003125+-1043117.9127343%2c-739412.37003125+-1043190.4217968%2c-739493.8802187499+-1043190.4217968))&S_Type=01&S_DatumOd=2007/01/01&WinName=pdf_app
Nehodovost Zelivskeho/Jeseniova:
http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynalokalite/Reports.aspx?S_LID=ab3cb3e1-3dfa-4700-a4e1-5a884e8add44&S_DatumDo=2014/03/10&S_Subtitle=&S_AreaWkt=POLYGON((-739435.39939063+-1043395.5663438002%2c-739435.39939063+-1043352.5609688%2c-739395.3943906298+-1043352.5609688%2c-739395.3943906298+-1043395.5663438002%2c-739435.39939063+-1043395.5663438002))&S_Type=01&S_DatumOd=2007/01/01&WinName=pdf_app
Nehodovost Zelivskeho/Konevova:
http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynalokalite/Reports.aspx?S_LID=ab3cb3e1-3dfa-4700-a4e1-5a884e8add44&S_DatumDo=2014/03/10&S_Subtitle=&S_AreaWkt=POLYGON((-739493.8802187499+-1043190.4217968%2c-739493.8802187499+-1043117.9127343%2c-739412.37003125+-1043117.9127343%2c-739412.37003125+-1043190.4217968%2c-739493.8802187499+-1043190.4217968))&S_Type=01&S_DatumOd=2007/01/01&WinName=pdf_app
řešení se podaří
12.3.2014 15:55 vložil Ondřej Rut
Dobrý den, podle právě zjištěných informací přislíbil Odbor dopravních agend magistrátu realizovat změnou dopravního značení zrušení levého odbočení nejdéle v termínu do 19.3.2014. Je smutné, že se tyto rychlé akce spustí často až s další vážnou dopravní nehodou, ale i tak je třeba magistrátu a TSK poděkovat za velmi rychlou reakci a projednání.
Prověřím nyní stav příprav rekonstrukce světelné signalizace i celé křižovatky, jejíž součástí má být i zjednosměrnění Jeseniovy ulice v úseku Zelenky - Hajského po Želivského, což levému odbočení do Jeseniovy definitivně zamezí. K rekonstrukci jsme se za radnici Prahy 3 vyjadřovali kladně již před rokem, k realizaci však zatím nedošlo, míč je na straně TSK a HMP.
Ondřej Rut
Prověřím nyní stav příprav rekonstrukce světelné signalizace i celé křižovatky, jejíž součástí má být i zjednosměrnění Jeseniovy ulice v úseku Zelenky - Hajského po Želivského, což levému odbočení do Jeseniovy definitivně zamezí. K rekonstrukci jsme se za radnici Prahy 3 vyjadřovali kladně již před rokem, k realizaci však zatím nedošlo, míč je na straně TSK a HMP.
Ondřej Rut
Re: řešení se podaří
12.3.2014 20:40 vložil Zuzana Němečková
Dobrý den,
jsem velice ráda za řešení, které je snad již v dohlednu. Bohužel ale podle mého názoru je třeba na prvním místě magistrátu a TSK "poděkovat" za to, že celou věc řešily tak dlouho a stalo se za tu dobu mnoho neštěstí. Až poté bych poděkovala za vyřešení problému. Zároveň bych chtěla poděkovat i Vám za Vaše přispění v této věci.
Zuzana Němečková
jsem velice ráda za řešení, které je snad již v dohlednu. Bohužel ale podle mého názoru je třeba na prvním místě magistrátu a TSK "poděkovat" za to, že celou věc řešily tak dlouho a stalo se za tu dobu mnoho neštěstí. Až poté bych poděkovala za vyřešení problému. Zároveň bych chtěla poděkovat i Vám za Vaše přispění v této věci.
Zuzana Němečková
Re: řešení se podaří
13.3.2014 20:56 vložil Bronislav Rašík
Dobrý den,
děkujeme za Vaší podporu.
Nechceme trhat celou ruku, když byl podán prst, ale určitě by při této akci stálo zvážit lepší zviditelnění přechodu a označení 30km 200 metrů před touto křižovatkou u Basilejského náměstí a hlavně samotný přechod u světel do Jeseniové.
Jde o to, že se obáváme, že když nebude možno odbočovat doleva do Jeseniové ulice, o to více se zrychlí už tak minimálně dvojnásobná povolená rychlost při vjíždění (řícení) se aut směrem k ohradě.
Bydlím zde skoro 15. let, ale za tu dobu jsem zde nikdy ještě neviděl jediný pokus o preventivní měření rychlosti. Chápu, že to snad ani není možné, protože kdyby byl postaven rada k Basilejskému náměstí, tak i v době dopravní špičky by neprojelo jediné auto bez pokuty a ulice by se na několik hodin zablokovala.
Možná, že by stačilo instalovat pouze obyčený digitalní display (radar, ukazatel), jako mají dnes v každé druhé vesničce naší země.
Je pro mně naprosto nepochopitelné, proč byly loni nainstalovány radarové kamery o 1000 metrů výše u zastávek Olšanských hřbitovů, kde není široko daleko jediný obytný dům a proč \"plánovači\" tyto kamery neposunuli dolů k ohradě, kde velká a hustá zabydlenost a jedna z obrovských školních tepen Žižkova.
I tak děkuji za posun tohoto problému.
Bronislav Rašík
děkujeme za Vaší podporu.
Nechceme trhat celou ruku, když byl podán prst, ale určitě by při této akci stálo zvážit lepší zviditelnění přechodu a označení 30km 200 metrů před touto křižovatkou u Basilejského náměstí a hlavně samotný přechod u světel do Jeseniové.
Jde o to, že se obáváme, že když nebude možno odbočovat doleva do Jeseniové ulice, o to více se zrychlí už tak minimálně dvojnásobná povolená rychlost při vjíždění (řícení) se aut směrem k ohradě.
Bydlím zde skoro 15. let, ale za tu dobu jsem zde nikdy ještě neviděl jediný pokus o preventivní měření rychlosti. Chápu, že to snad ani není možné, protože kdyby byl postaven rada k Basilejskému náměstí, tak i v době dopravní špičky by neprojelo jediné auto bez pokuty a ulice by se na několik hodin zablokovala.
Možná, že by stačilo instalovat pouze obyčený digitalní display (radar, ukazatel), jako mají dnes v každé druhé vesničce naší země.
Je pro mně naprosto nepochopitelné, proč byly loni nainstalovány radarové kamery o 1000 metrů výše u zastávek Olšanských hřbitovů, kde není široko daleko jediný obytný dům a proč \"plánovači\" tyto kamery neposunuli dolů k ohradě, kde velká a hustá zabydlenost a jedna z obrovských školních tepen Žižkova.
I tak děkuji za posun tohoto problému.
Bronislav Rašík
Re: řešení se podaří
20.3.2014 14:46 vložil Pavel Mráz
Dobrý den. Bydlím v Zelenky Hajského, tedy téměř denně odbočuji vlevo z Jana Želivského do Jeseninky.. Vidím dva velké problémy. Všechny přechody musí mít světelnou signalizaci a nastavení "zelené vlny" pro auta v Jana Želivského. Auta jedoucí po Jana Želivského a odbočující vlevo do Jeseninky musí mít možnost fungující zelené šipky pro opuštění křižovatky.
To jsou největší problémy Pokud zamezíte v této křižovatce odbočování, zahustíte ještě více oblast křižovatky Ohrada a pod Ohradou a dále u ulice Malešická. Spousta řidičů nezavnímá omezení na 30km/h, protože je kolem ostrůvků a přechodů tolik vjemů, že někdy není možné odtrhnout oči a podívat se nahoru na značky. Co se ještě také zamyslet nad přesunutím zastávky tramvaje směr Olšanská nad Jeseniovu...
Přeji pěkný den. Pavel Mráz.
To jsou největší problémy Pokud zamezíte v této křižovatce odbočování, zahustíte ještě více oblast křižovatky Ohrada a pod Ohradou a dále u ulice Malešická. Spousta řidičů nezavnímá omezení na 30km/h, protože je kolem ostrůvků a přechodů tolik vjemů, že někdy není možné odtrhnout oči a podívat se nahoru na značky. Co se ještě také zamyslet nad přesunutím zastávky tramvaje směr Olšanská nad Jeseniovu...
Přeji pěkný den. Pavel Mráz.
Re: řešení se podaří
27.3.2014 13:31 vložil Bronislav Rašík
Dobrý den,
tak je to již týden co TSK přeškrnula na silnici v levém pruhu dvěma křížky dvě odbočovací šipky a na chodník VPRAVO postavila přenosnou značku "Zákaz odbočení VLEVO"...
Moc bych se přimlouval za to, aby některý z úředníků si našel byť pouze 20 minut čas a přišel se v kteroukoliv denní nebo noční hodinu podívat na výsledek.
V noci toto značení samozřejmě řidiči nemají šanci postřehnout a přes den je jim to lhostejné, jezdí po paměti a nebo nemůžou v levém pruhu vidět značku na pravém chodníku. Křížky na šipkách na silnici raději nebudeme již zmiňovat.
Je ale naprosto šílené, že tuto změnu nevnímají a ani nepostřehli policisté, kteří jsou káždé ráno v počtu 2-3 od 7:30 do 8:00 na tomto přechodu rádoby pro bezpečnost přecházejících a hlavně DĚTÍ, které v tomto čase spěchají do školy a 2 školek.
Odbočující řidiči jim jezdí téměř po špičkách služebních bot a reakce veškeré žádné. Jednoho jsme na to včera ráno upozornili a setkali jsme se pouze s nechápavým pohledem kde jsme na to přišli, od kdy to je, proč to tu je atd.
Abyste měli představu o účinnosti toho "mobilního" označení, tak jsme během týdne vždy cca 20 minut počítali v různých denní časech počet odbočujících aut do zákazu a výsledek je takový, že za 20 minut odbočí do zákazu během dne v průměru 14 aut! a je jedno, jestli jsou dva silniční pruhy plně ve špičce nebo poloprázdné.
Kdo nevěří, ať tam běží a spočítá si to.
Vyjádřil se Vám i ředitel školy Jeseniova, máte zde uvedené i katastrofální RELEVANTNÍ statistiky a výsledek je oprýskaná značka v gumovém podstavci na chodníku?
Zoufalství, lhostejnost, ubohost, bezmoc...
tak je to již týden co TSK přeškrnula na silnici v levém pruhu dvěma křížky dvě odbočovací šipky a na chodník VPRAVO postavila přenosnou značku "Zákaz odbočení VLEVO"...
Moc bych se přimlouval za to, aby některý z úředníků si našel byť pouze 20 minut čas a přišel se v kteroukoliv denní nebo noční hodinu podívat na výsledek.
V noci toto značení samozřejmě řidiči nemají šanci postřehnout a přes den je jim to lhostejné, jezdí po paměti a nebo nemůžou v levém pruhu vidět značku na pravém chodníku. Křížky na šipkách na silnici raději nebudeme již zmiňovat.
Je ale naprosto šílené, že tuto změnu nevnímají a ani nepostřehli policisté, kteří jsou káždé ráno v počtu 2-3 od 7:30 do 8:00 na tomto přechodu rádoby pro bezpečnost přecházejících a hlavně DĚTÍ, které v tomto čase spěchají do školy a 2 školek.
Odbočující řidiči jim jezdí téměř po špičkách služebních bot a reakce veškeré žádné. Jednoho jsme na to včera ráno upozornili a setkali jsme se pouze s nechápavým pohledem kde jsme na to přišli, od kdy to je, proč to tu je atd.
Abyste měli představu o účinnosti toho "mobilního" označení, tak jsme během týdne vždy cca 20 minut počítali v různých denní časech počet odbočujících aut do zákazu a výsledek je takový, že za 20 minut odbočí do zákazu během dne v průměru 14 aut! a je jedno, jestli jsou dva silniční pruhy plně ve špičce nebo poloprázdné.
Kdo nevěří, ať tam běží a spočítá si to.
Vyjádřil se Vám i ředitel školy Jeseniova, máte zde uvedené i katastrofální RELEVANTNÍ statistiky a výsledek je oprýskaná značka v gumovém podstavci na chodníku?
Zoufalství, lhostejnost, ubohost, bezmoc...
Podpora řešení křižovatky Jeseniova-Želivského
12.3.2014 15:34 vložil Jiří Lébr
Dobrý den, rád bych se připojil ke všem, kteří se snaží rozhýbat situaci kolem jmenované křižovatky. S připomínkami ze strany rodičů dětí, které navštěvují naši školu, se setkáváme již několik let velice často a stejně tak často jim musíme dát za pravdu, že křižovatka je i přes některá dílčí opatření stále nebezpečná a její provoz by se měl upravit. Jsme rádi, že byly provedeny úpravy před ZŠ Jeseniova na přechodu před školou. To je však podle mého názoru jen menší část celého problému kolem provozu v okolí naší školy. A mám obavy, aby zítra nebylo pozdě... Rád bych věřil, že na odpovědných místech jsou lidé, kteří odpovědně myslí na priority v oblasti dopravy na našem obvodě.
Vytíženost TSK
12.3.2014 14:49 vložil Petr Bartoš
Tady se podívejte, co má TSK za práci místo toho, aby řešila něco užitečného: http://byznys.lidovky.cz/nehoraznost-tepou-kritici-prazsky-napad-s-reklamou-na-kruhovych-objezdech-16a-/doprava.aspx?c=A140311_195200_ln_domov_ml
Re: Vytíženost TSK
12.3.2014 15:09 vložil Petr Bartoš
Ještě úvaha: nemá TSK za úkol zvyšovat nebezpečnost na všech pozemních komunikacích?
Podpora iniciativy úpravy křižovatky
10.3.2014 23:59 vložil Bronislav Rašík
Dobrý den,
rád bych všemi deseti podpořil autory článku za jejich snahu a vytvalost!
Denně každé ráno přes tuto šílenou křižovatku vodím děti do školy a školky a tak jako většina ostatních rodičů, kteří se musí nějakým způsobem dostat na druhou stranu bych byl nesmírně vděčný za sebemenší úpravu této nelogické a nenormální křižovatky.
Každé ráno zde na hodinu nastupují dohlížet na bezpečnost 2 policisté, ale je bohužel až tragikomické sledovat, jak si s tímto svévolným chaosem na této křižovatce neví rady ani muži zákona, kteří nám mají pomáhat a především nás chránit.
Budeme doufat, že se nečeká na "našeho" prvního mrtvého, jako je to v této zemi bohužel zvykem, než se nějaký veřejný opravný proces spustí...
rád bych všemi deseti podpořil autory článku za jejich snahu a vytvalost!
Denně každé ráno přes tuto šílenou křižovatku vodím děti do školy a školky a tak jako většina ostatních rodičů, kteří se musí nějakým způsobem dostat na druhou stranu bych byl nesmírně vděčný za sebemenší úpravu této nelogické a nenormální křižovatky.
Každé ráno zde na hodinu nastupují dohlížet na bezpečnost 2 policisté, ale je bohužel až tragikomické sledovat, jak si s tímto svévolným chaosem na této křižovatce neví rady ani muži zákona, kteří nám mají pomáhat a především nás chránit.
Budeme doufat, že se nečeká na "našeho" prvního mrtvého, jako je to v této zemi bohužel zvykem, než se nějaký veřejný opravný proces spustí...
Dopravní bezpečnost na Praze 3
9.3.2014 04:25 vložil Simeon Popov
Dobrý den, děkuji za podnět a i upozornění na závažnost situace. Pouze pro Vaši informaci, asi před třemi týdny jsem zjišťoval, jak je naplňována spolupráce MČ Praha 3 a TSK v oblasti komunikací na Praze 3. Bylo mi sděleno, že se ze strany MČ Praha 3 zintenzivnil tlak i na TSK, aby se situace na některých částech Žižkova zlepšila, a to v co nejkratší době. Bohužel jsme u některých projektů zatím pouze u příslibů. Tlak ze strany MČ Praha 3, ale určitě ještě více zesílí a důsledněji se bude dbát, aby byly dohody naplňovány řádně a včas.
Re: Dopravní bezpečnost na Praze 3
11.3.2014 11:06 vložil Petr Bartoš
Dobrý den,
chápu, že v teple kanceláře nebezpečí nehrozí. Popis všemožných tlaků ze všech stran nic neřeší. Nač jsou ankety, průzkumy a podobné (zřejmě) zbytečné akce?
Vzhledem k tomu, že jsem jako architekt měl v rámci stavebních řízení co do činění s chodem TSK, pak se obávám, že je tato situace neřešitelná. Rád bych věřil, že mě přesvědčíte o opaku.
Děkuji
chápu, že v teple kanceláře nebezpečí nehrozí. Popis všemožných tlaků ze všech stran nic neřeší. Nač jsou ankety, průzkumy a podobné (zřejmě) zbytečné akce?
Vzhledem k tomu, že jsem jako architekt měl v rámci stavebních řízení co do činění s chodem TSK, pak se obávám, že je tato situace neřešitelná. Rád bych věřil, že mě přesvědčíte o opaku.
Děkuji