Tohle je zase debata... chodci vs. automobiliste :-) Jeden jako by nikdy nesel pesky a druhy opovrhuje kazdym kdo sedne za volant.
Faktem je, ze na zapad od nasich hranic lze pozorovat dva jasne trendy, ktere se nemusi navzajem vylucovat. Pres vsechny snahy o podporu hromadne dopravy, tak ta individualni stale vede. Proste se smirte s tim, ze z 1/4 obsazena auta budou mesta plnit stale. Mozna budou casem o neco ekologictejsi a nakladne dopravni stavby ty proudy vozitek vseho druhu o neco vice usmerni, ale budou tady porad. Ani v Londyne, kde zavedli velmi drahe mytne se nepodarilo auta z centra vyklidit.
Druhou skutecnosti vsak je, ze chodec ma ve vyspele Evrope statut nedotknutelneho. Nikde jsem nevidel tak kratke intervaly na semaforech pro chodce jako v Praze. Nedovedu si predstavit, ze by treba v Berline zacali brousit prechody a ohaneli se arkumentem Ez3kiela, ze kdo se nerozhledne a nedokaze prejit bez prechodu je asocial. Stredy mest se cim dal vice plni prostorem pesich zon a omezeni na 30 Km/hod je na mistech s velkym vykytem chodcu skoro pravidlem.
Rozdeleni na tabory eko-chodcu a automobilistu proste nechapu. Sam mam auta rad... krome praktickeho dopravniho prostredku jsou pro me zdrojem zabavy. To vsak neznamena, ze nechodim pesky a nebo nejezdim taky MHD. Ruseni prechodu v Praze je totalni hovadina.
Diskuse
Praha ruší chodce
Re: Re: Re: Re: Naučte se přecházet
3.6.2009 13:15 vložil Ez3kiel
Musím s vámi takřka ve všem souhlasit.
Jediné co se mě dotýká že mě škatulkujete do skupiny těch, kteří nešli po ulici pěšky. Není tomu tak. Chodím pěšky mnohem častěji než jezdím autem, a dokonce častěji než veřejnou dopravou. co se týká krátkých intervalů. Mno i já bych chodcům v tomto směru přidal více času. Otázka je co by to udělalo s dopravou. (nezkolabovala by?) Představte si že chodcům prodloužíte čas na přechod o 20 sec. rázem vám budou stát fronty až za pankrác. Tím se značně zhorší životní prostředí více exhalací z déle stojících aut větší hustota provozu.
V evropě má chodec status chodce. Na silnici má jen velmi malé pravomoce. skuste si v evropě jen tak přeběhnout přes ulici na místě které k tomu není určeno. Udělejte to před policistou. Uvidíte sám.
Já osobně neruším přechody. Ani se rušení přechodů nezastávám jen asi již po třetí argumentuju tím že není ani tak důležité mít všude super bezpečné přechody obehnané zítkami a kdoví čím. Tvrdím, že většina občanů staršího věku byla před patnácti lety zvyklá na zcela jiný provoz po pražských ulicích než jaký je zde dnes. Tvrdím že spoustu lidí si nezvykla na to že musí dávat větší pozor při přecházení. Myslím si že s přecházením mi mladí nemáme problém ale ti 35 a výše let kteří byli zvyklí na prahu bez aut to nesou velmi těžce. Pro mě na praze 3 neexistuje nebezpečný přechod. S žádným takovým jsem se nesetkal a opakuji 80% přesunů provádím pěšky.
Jediné co se mě dotýká že mě škatulkujete do skupiny těch, kteří nešli po ulici pěšky. Není tomu tak. Chodím pěšky mnohem častěji než jezdím autem, a dokonce častěji než veřejnou dopravou. co se týká krátkých intervalů. Mno i já bych chodcům v tomto směru přidal více času. Otázka je co by to udělalo s dopravou. (nezkolabovala by?) Představte si že chodcům prodloužíte čas na přechod o 20 sec. rázem vám budou stát fronty až za pankrác. Tím se značně zhorší životní prostředí více exhalací z déle stojících aut větší hustota provozu.
V evropě má chodec status chodce. Na silnici má jen velmi malé pravomoce. skuste si v evropě jen tak přeběhnout přes ulici na místě které k tomu není určeno. Udělejte to před policistou. Uvidíte sám.
Já osobně neruším přechody. Ani se rušení přechodů nezastávám jen asi již po třetí argumentuju tím že není ani tak důležité mít všude super bezpečné přechody obehnané zítkami a kdoví čím. Tvrdím, že většina občanů staršího věku byla před patnácti lety zvyklá na zcela jiný provoz po pražských ulicích než jaký je zde dnes. Tvrdím že spoustu lidí si nezvykla na to že musí dávat větší pozor při přecházení. Myslím si že s přecházením mi mladí nemáme problém ale ti 35 a výše let kteří byli zvyklí na prahu bez aut to nesou velmi těžce. Pro mě na praze 3 neexistuje nebezpečný přechod. S žádným takovým jsem se nesetkal a opakuji 80% přesunů provádím pěšky.