Diskuse

Rekonstrukce křižovatky Lupáčova-Táboritská-Ondříčkova

Vložit nový příspěvek

Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

26.8.2015 15:21 vložil Matěj Žaloudek

Ten projekt byl rozdělen na dvě etapy a je evidentní, že není hotový. To, že se nová radnice rozhodla jej v půlce zaříznout, není tak úplně problém ani jednoho z exmístostarostů.
Křižovatka je snad hůře průjezdná, ale za to je lépe "průchodná"... to je prostě o prioritách každého z nás.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

26.8.2015 16:36 vložil Anna Ch.

To co píšete rozhodně není pravda. Navíc tahat do veřejného prostoru priority jednotlivce považuji za velice sobecké.

Dříve například šlo volně procházet směrem do Ondříčkovy ulice. Dnes tam musejí všichni chodci přelézat řetězy. Jezdím denně tramvají do práce a od nepovedené rekonstrukce často stojí tramvaje a v nich desítky lidí v kolonách.

Rekonstrukce vinou bývalého radního Ruta dopadla tragicky.

Veřejný prostor ohrazen řetězy, šílenost v Lupáčově ulici osázené desítkami plastových kolíků, uschlé záhonky, odpočinkový prostor nikoho, kolony aut, tramvají, mezi nimi se proplétající chodci, nové zbytečné semafory. To vše draze zaplaceno a trvá to již přes rok!

Z této zpackané rekonstrukce je třeba se poučit a napříště zapojit odbornou veřejnost, nikoli upřednostňovat ambice jednotlivců.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

27.8.2015 08:29 vložil Matěj Fra

Ten řetěz směrem do Odnříčkovy ulice taky nechápu. Tam se po kraji vždy dalo dojít až k Bezovce, je tam úzkých chodník, ale je tam. A teď člověk leze přes řetěz. Jako chodec říkám, že mi stávající úprava prosazená zelenými přijde absurdní a zaštiťovat se chodci je blbost.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

27.8.2015 08:49 vložil Ondřej Rut

Řetěz do Ondříčkovy považuji také za absurditu, ale byl podmínkou odboru dopravy (=stavební úřad vydávající stavební povolení) pro povolení celé stavby. Směrem do Ondříčkovy před tím řetězem se drobně zúžila vozovka a rozšířil chodník a předpokládá se, že při další rekonstrukci Ondříčkovy se rozšíří navazující chodník směrem k přechodu pro chodce na Žižkovo náměstí, řetěz se odstraní a průchod zlegalizuje. Současná radnice na navazující projekty a další kroky ke kultivaci okolí Olšanského náměstí bohužel rezignovala.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

27.8.2015 09:06 vložil Ondřej Rut

Na ten řetěz už jsem reagoval ve vláknu níže - taky je myslím absurdní, ale počítalo se s dalším rozšířením navazujícího chodníku do Ondříčkovy a jeho odstraněním.

Velké kolony do Seifertovy se tvořily po spuštění signalizace na nové křižovatce a pomohlo nové načasování semaforů. V posledních měsících jsem tam sám kolonu nezaznamenal, ale pokud jsou, je třeba se obrátit na žižkovskou radnici a odbor dopravy MHMP s podnětem na další seřízení signalizace a delší zelenou pro auta směrem ze Seifertovy.

Rekonstrukci křižovatky jinak vnímám s ročním odstupem jednoznačně pozitivně. Trvalkové záhony byly na jaře pěkné, a věřím že až se dále uchytí v dalších letech to bude ještě lepší. Byly zvoleny také proto, že jsou daleko levnější na údržbu než letničkové. Na lavičce často vidím sedět lidi, a nejsou to jen lidé bez domova. Omezení automobilové dopravy je zanedbatelné (btw. sám autem jezdím) a zlepšení podmínek pro chodce zásadní.

Co se moc nepovedlo je prostor před ZŠ Lupáčova - travnatý pás měl být dlážděný. Projekt pro stavební povolení jsme na radnici dodělávali ve spěchu a nebyli u něj architekti. Ty jsem přizval až k projektu křižovatky Ondříčkova - Táboritská a je to vidět. Současné vedení radnice navíc udělalo změnu v projekt a ty zelené kolíky vymezující cyklostezku nechala na místě napořád. V původním projektu se počítalo s klasickou chodníkovou obrubou. Právě dokončení křižovatka s Chelčického prostor o dost zlepšila, ale těch kolíků je opravdu škoda. Nevzhledně vymezená cyklostezka přitom vůbec nemusela být, ve hře bylo rozšíření chodíku před školou a legalizace pohybu cyklistů po něm - proti tomuto řešení však byla škola samotná a hlavně Policie ČR, bez jejíhož souhlasu nelze vydat stavební povolení. Policie ČR také trvala na oddělení protisměrné cyklostezky těmi kolíky nebo jiným stavebním řešením, podle mého názoru je to také zbytečné.

Před školou v tom zeleném pásu mají být ještě vysazeny dva stromy - nevím, proč to radnice a zhotovitele dosud neprovedl.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

27.8.2015 11:48 vložil Matěj Žaloudek

Ondřej Rut Vám již odpovídá fundovaněji a informovaněji než já; na tom, že řetězy a zábradlí nemají ve veřejném prostoru co dělat, se evidentně shodneme všichni, až na TSK a PČR.

Ohrazuji se jen proti Vašemu výroku o prioritách jednotlivce. O jakého jednotlivce se má prosím jednat? Chodec je jednotlivec a řidič už je společnost?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Tragické vyřešení řízení dopravního provozu

22.9.2015 16:09 vložil Anna Ch.

Bývalý radní Rut neodpovídá fundovaněji a informovaněji, právě naopak. Vymlouvá se na to, že projekt připravoval ve spěchu a amatérsky a snaží se vinu shodit na kohokoli dalšího. Bohužel je pozdě.

Pokud nevíte, jaký je rozdíl mezi společností a jednotlivcem, tak se vám to pokusím projednou vysvětlit. Tvrzení jednotlivce je, když Žaloudek bez jakýchkoli argumentů píše, že: "křižovatka je snad hůře průjezdná a lépe "průchodná" ". (včetně těch uvozovek). Odborná veřejnost o které jsem psala jsou pak ti architekti, urbanisté a další, kteří by bývali mohli efekt vynaložených prostředků znásobit.

Srovnávání společnosti s řidiči je asi nějaký váš blud. Nejste náhodou politik?


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama