Diskuse
Svobodní jsou i v Praze 3
dlouhé, ale prázdné
6.5.2014 17:11 vložil Petr Martin
Pane Štampachu, díky za představení. Ale moc jste se nepředvedl. Máte tam strašně nesmyslů. Tak třeba ten schodkový rozpočet.
Ono neznalému to může připadat, že Praha 3 se systematicky osmým rokem zadlužuje. Jenže při zralejší úvaze dojdete k tomu, že tím schodkem se v podstatě využívá přebytek z předchozího roku. Praha 3 je poměrně bohatá městská část a zpravidla si do rozpočtu naplánuje více investic, než je schopna utratit. Právě touto operací prostředky převádí do následujícího roku. Praha 3 se tedy nezadlužuje a v podstatě hospodaří zcela vyrovnaně.
Nebudu zde rozebírat, zda Praha 3 hospodaří dobře, nebo zle. Ale tady jste šlápl vedle. To samé platí o privatizaci SMP Praha 3. Uvědomujete si, že právě prostřednictvím této společnosti Praha 3 vlastní řadu majetku? Takže Vy byste jej všechen rozprodal? Podobných věcí tam máte více, ale nemám kapacitu ten Váš elaborát celý rozebírat. Přeji pěkný den!
Ono neznalému to může připadat, že Praha 3 se systematicky osmým rokem zadlužuje. Jenže při zralejší úvaze dojdete k tomu, že tím schodkem se v podstatě využívá přebytek z předchozího roku. Praha 3 je poměrně bohatá městská část a zpravidla si do rozpočtu naplánuje více investic, než je schopna utratit. Právě touto operací prostředky převádí do následujícího roku. Praha 3 se tedy nezadlužuje a v podstatě hospodaří zcela vyrovnaně.
Nebudu zde rozebírat, zda Praha 3 hospodaří dobře, nebo zle. Ale tady jste šlápl vedle. To samé platí o privatizaci SMP Praha 3. Uvědomujete si, že právě prostřednictvím této společnosti Praha 3 vlastní řadu majetku? Takže Vy byste jej všechen rozprodal? Podobných věcí tam máte více, ale nemám kapacitu ten Váš elaborát celý rozebírat. Přeji pěkný den!
Re: dlouhé, ale prázdné
6.5.2014 18:39 vložil Mojmír Mikuláš
Dobrý den pane Martine
.
Na Váš názor ohledně hospodaření a rozpočtů bude pravděpodobně reagovat sám autor.
Nicméně alespoň na zmínku o SMP, u které jste uvedl "...prostřednictvím této společnosti Praha 3 vlastní řadu majetku" reaguji.
Předně Správa majetkového portfolia Praha 3 a.s nic nevlastní, ale vykonává správu majetku MČ Praha 3, což je významový rozdíl. Tato společnost je stoprocentně vlastněná městskou částí a má primárně v předmětu činnosti pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor a vykonává další s tím spojené aktivity, včetně třeba výroby a rozvodu tepelné energie.
No a pak jde o to, zda si jako občané Prahy 3 myslíme, zda se těmto činnostem má MČ Praha 3 věnovat a nebo zda má být MČ více "servisní organizací" pro občany a méně podnikajícím subjektem v oblasti nemovitostí, což právě jménem Svobodných psal pan Štampach.
Já osobně nevidím důvod proč by měla MČ P3 hromadit majetek a vlastnit stovky bytů. A ano, byl bych pro jejich privatizaci. Mimo jiné proto, že s nimi MČ P3 nehospodárně nakládá. Nebo vy třeba považujete 200 prázdných bytů a dalších nebytových prostor za prospěšné pro rozpočet Prahy 3 ?
Mojmír Mikuláš, rodilý Žižkovák
.
Na Váš názor ohledně hospodaření a rozpočtů bude pravděpodobně reagovat sám autor.
Nicméně alespoň na zmínku o SMP, u které jste uvedl "...prostřednictvím této společnosti Praha 3 vlastní řadu majetku" reaguji.
Předně Správa majetkového portfolia Praha 3 a.s nic nevlastní, ale vykonává správu majetku MČ Praha 3, což je významový rozdíl. Tato společnost je stoprocentně vlastněná městskou částí a má primárně v předmětu činnosti pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor a vykonává další s tím spojené aktivity, včetně třeba výroby a rozvodu tepelné energie.
No a pak jde o to, zda si jako občané Prahy 3 myslíme, zda se těmto činnostem má MČ Praha 3 věnovat a nebo zda má být MČ více "servisní organizací" pro občany a méně podnikajícím subjektem v oblasti nemovitostí, což právě jménem Svobodných psal pan Štampach.
Já osobně nevidím důvod proč by měla MČ P3 hromadit majetek a vlastnit stovky bytů. A ano, byl bych pro jejich privatizaci. Mimo jiné proto, že s nimi MČ P3 nehospodárně nakládá. Nebo vy třeba považujete 200 prázdných bytů a dalších nebytových prostor za prospěšné pro rozpočet Prahy 3 ?
Mojmír Mikuláš, rodilý Žižkovák
Re: dlouhé, ale prázdné
6.5.2014 23:00 vložil Tomáš Štampach
Vážený pane Martine,
předem Vám děkuji za věnovaný čas, který jste věnoval přečtení mého příspěvku a zároveň k sepsání Vašeho komentáře.
Ano, máte pravdu, že MČ Praha 3 využívá k záplatování děr ve svém schodku přebytky financí z let minulých (tak jak je to běžné u většiny pražských MČ). Bohužel tyto finance se krátí... Pro připomenutí zde uvedu schválené schodky z let minulých: rok 2014 - 68 mil., rok 2013 - 90 mil., rok 2012 - 75 mil., rok 2011 - 210 mil., rok 2010 - 48 mil, rok 2009 - 107 mil. Myslím, že tato čísla hovoří jasnou řečí. Každá plánovaná investice v rozpočtu se financuje a to i přesto, pokud ji vedení radnice neuskuteční (viz projekt, různá stavební povolení a případná právní či technicko-inženýrská činnost týkající se dané stavby).
Co se týče SMP P3, část činnosti má příslušet Úřadu a ne skrze a.s. skrytě vyživovat další úředníky, kteří však nejsou vedeni jako zaměstnanci MČ P3. Zbytek činnosti je naprosto nerelevantní nebo Vám snad přijde v pořádku, že a.s. 100 % vlastněná městskou částí zajišťuje výdělečnou činnost jako je správa nemovitostí či dozor výtahů?
S pozdravem a přáním hezkého večera či dne
Tomáš Štampach
předem Vám děkuji za věnovaný čas, který jste věnoval přečtení mého příspěvku a zároveň k sepsání Vašeho komentáře.
Ano, máte pravdu, že MČ Praha 3 využívá k záplatování děr ve svém schodku přebytky financí z let minulých (tak jak je to běžné u většiny pražských MČ). Bohužel tyto finance se krátí... Pro připomenutí zde uvedu schválené schodky z let minulých: rok 2014 - 68 mil., rok 2013 - 90 mil., rok 2012 - 75 mil., rok 2011 - 210 mil., rok 2010 - 48 mil, rok 2009 - 107 mil. Myslím, že tato čísla hovoří jasnou řečí. Každá plánovaná investice v rozpočtu se financuje a to i přesto, pokud ji vedení radnice neuskuteční (viz projekt, různá stavební povolení a případná právní či technicko-inženýrská činnost týkající se dané stavby).
Co se týče SMP P3, část činnosti má příslušet Úřadu a ne skrze a.s. skrytě vyživovat další úředníky, kteří však nejsou vedeni jako zaměstnanci MČ P3. Zbytek činnosti je naprosto nerelevantní nebo Vám snad přijde v pořádku, že a.s. 100 % vlastněná městskou částí zajišťuje výdělečnou činnost jako je správa nemovitostí či dozor výtahů?
S pozdravem a přáním hezkého večera či dne
Tomáš Štampach
Re: Re: dlouhé, ale prázdné
7.5.2014 08:22 vložil Janek
Nechápu o jakém "záplatování děr" mluvíte. To, že se nespotřebované finance z předchozího roku převádí do roku následujícího je běžný postup. Vůbec nesouvisí kvalitou hospodaření.
Když to vezmeme stručně - vede to k zadlužování obce? Odpověď je jednoduchá - obec se nezadlužuje, ale každoročně hospodaří s přebytkem.
Co se týče privatizace. Obec masivně privatizuje dlouhodobě pronajaté byty. Plynou z toho opravdu velké peníze. Kromě toho má ještě řadu jiných nemovitostí, které lze pronajímat tržně a do budoucna mohou zajišťovat systematický příjem do rozpočtu - tedy i po dokončení privatizace. Pokud tomu dobře rozumím, Vy byste je také prodal. Jo?
Pak mám tedy dotaz - co byste s těmi utrženými penězi (bavíme se o stovkách mil.) dělal? Jednalo by se o dočasný příjem obrovského množství peněz. Už nyní Praha 3 hospodaří s každoročním přebytkem. Kam byste je dal?
Když to vezmeme stručně - vede to k zadlužování obce? Odpověď je jednoduchá - obec se nezadlužuje, ale každoročně hospodaří s přebytkem.
Co se týče privatizace. Obec masivně privatizuje dlouhodobě pronajaté byty. Plynou z toho opravdu velké peníze. Kromě toho má ještě řadu jiných nemovitostí, které lze pronajímat tržně a do budoucna mohou zajišťovat systematický příjem do rozpočtu - tedy i po dokončení privatizace. Pokud tomu dobře rozumím, Vy byste je také prodal. Jo?
Pak mám tedy dotaz - co byste s těmi utrženými penězi (bavíme se o stovkách mil.) dělal? Jednalo by se o dočasný příjem obrovského množství peněz. Už nyní Praha 3 hospodaří s každoročním přebytkem. Kam byste je dal?
Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
7.5.2014 09:54 vložil Mojmír Mikuláš
Dobrý den Janku (vaše celé jméno bohužel z nicku nepoznám)
Nejsem si jist, zda jste se ptal mne či pana Štampacha. Ale privatizaci bytů jsem zmiňoval já, takže reaguji.
Máte pravdu, že MČ P3 masivně v letech předešlých privatizovala. V posledním roce se privatizace zastavila, ale teď se v privatizaci dalších domů pokračuje. To je dle mého názoru v pořádku a je logické, že se to řeší postupně a ne skokově.
S čím ale zásadně nesouhlasím je radnicí prosazovaný koncept „rozptýleného bytového fondu“. Tedy skutečnost, že si MČ P3 ponechává dosud neprivatizované byty v SVJ (třeba uvolněné po zemřelém nájemníkovi) a tyto chce pronajímat jako „sociální bydlení“. Pro městskou část je to myslím neekonomické a administrativně náročné a nevidím k tomu jediný důvod. A navíc v tom spatřuji potencionální problém pro členy SVJ, kteří si za nemalé peníze odkoupili bytové jednotky a řádně pečují o své domy. Pojem sociální určitě automaticky neznamená problematický, ale reálné problémy s nájemníky v existujících SVJ tohoto druhu již byly. Proto říkám privatizovat.
Zda bych privatizoval vše? No třeba pozemek pod dětským hřištěm určitě ne. Zajištění volnočasových aktivit pro občany Prahy 3 spadá pod funkce městské části a málokdo z občanů by mohl na takovém místě chtít další developerský projekt., kancelářský budov už tu máme hodně.
To téma je tak rozvětvené, že ho nelze tady v diskuzi celé obsáhnout. Třeba si o něm promluvíme někdy u jednoho piva..
Mojmír Mikuláš, rodilý Žižkovák
Nejsem si jist, zda jste se ptal mne či pana Štampacha. Ale privatizaci bytů jsem zmiňoval já, takže reaguji.
Máte pravdu, že MČ P3 masivně v letech předešlých privatizovala. V posledním roce se privatizace zastavila, ale teď se v privatizaci dalších domů pokračuje. To je dle mého názoru v pořádku a je logické, že se to řeší postupně a ne skokově.
S čím ale zásadně nesouhlasím je radnicí prosazovaný koncept „rozptýleného bytového fondu“. Tedy skutečnost, že si MČ P3 ponechává dosud neprivatizované byty v SVJ (třeba uvolněné po zemřelém nájemníkovi) a tyto chce pronajímat jako „sociální bydlení“. Pro městskou část je to myslím neekonomické a administrativně náročné a nevidím k tomu jediný důvod. A navíc v tom spatřuji potencionální problém pro členy SVJ, kteří si za nemalé peníze odkoupili bytové jednotky a řádně pečují o své domy. Pojem sociální určitě automaticky neznamená problematický, ale reálné problémy s nájemníky v existujících SVJ tohoto druhu již byly. Proto říkám privatizovat.
Zda bych privatizoval vše? No třeba pozemek pod dětským hřištěm určitě ne. Zajištění volnočasových aktivit pro občany Prahy 3 spadá pod funkce městské části a málokdo z občanů by mohl na takovém místě chtít další developerský projekt., kancelářský budov už tu máme hodně.
To téma je tak rozvětvené, že ho nelze tady v diskuzi celé obsáhnout. Třeba si o něm promluvíme někdy u jednoho piva..
Mojmír Mikuláš, rodilý Žižkovák
Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
7.5.2014 11:31 vložil Janek
V podstatě jsem se ptal obou. Jste jedna strana, ne?
Tedy na rozpočet mi třeba odpoví pan Štampach a na privatizaci Vy.
Neodpověděl jste mi na otázku co s těmi penězi. Praha 3 disponuje obrovským množstvím bytů. Regulované nájemníky privatizuje a už nyní jí z toho plyne necelá polovina rozpočtu Prahy 3. Z tohoto pohledu mi přijde rozumné, tržně pronajaté, nebo zatím nepronajaté byty a nebyty ponechat ve vlastnictví Prahy 3. Do budoucna to může být dobrý zdroj průběžného příjmu.
Kdybyste jak navrhujete vše prodal, co byste s tím množstvím peněz dělal? Investoval někam jinam? Praha 6, 10 a 13 peníze třeba ulili do Key Investments.
Než spustíte o tom, že Praha 3 nyní nenakládá s těmi byty dobře, tak rovnou říkám - vím o tom. Ale podle mě je to důvod k tomu to změnit (má to na starosti Stropnický), ale rozhodně ne se všeho zbavit.
Tedy na rozpočet mi třeba odpoví pan Štampach a na privatizaci Vy.
Neodpověděl jste mi na otázku co s těmi penězi. Praha 3 disponuje obrovským množstvím bytů. Regulované nájemníky privatizuje a už nyní jí z toho plyne necelá polovina rozpočtu Prahy 3. Z tohoto pohledu mi přijde rozumné, tržně pronajaté, nebo zatím nepronajaté byty a nebyty ponechat ve vlastnictví Prahy 3. Do budoucna to může být dobrý zdroj průběžného příjmu.
Kdybyste jak navrhujete vše prodal, co byste s tím množstvím peněz dělal? Investoval někam jinam? Praha 6, 10 a 13 peníze třeba ulili do Key Investments.
Než spustíte o tom, že Praha 3 nyní nenakládá s těmi byty dobře, tak rovnou říkám - vím o tom. Ale podle mě je to důvod k tomu to změnit (má to na starosti Stropnický), ale rozhodně ne se všeho zbavit.
Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
7.5.2014 14:09 vložil Tomáš Štampach
Vážený Janku,
pokusím se Vám odpovědět na téma rozpočtu. Schodkový rozpočet je vždy něčím kryt. Vy zde zdůrazňujete přebytek financí z loňského roku. Rád bych upozornil, že toto není přebytek z loňského roku, ale přebytek z let minulých, tj. MČ v současné době sahá do svých rezerv, které nejsou bezedné... Věřím, že jsme se vzájemně pochopili.
Co se týče bytů, sám říkáte, že Vám přijde rozumné volné byty pronajmout za tržní nájemné. Jistě, toto je cesta o které se můžeme bavit. Ale jde o to, abychom v této diskusi nemíchali jablka s hruškami, tj. byty které jsou momentálně zařazeny do sociálního bydlení a které nikoliv. Zde si myslím, že jste se trošku s panem Mikulášem (ano, rovněž se jedná o člena Svobodných) nepochopili.
Jestli jste pozorně četl můj příspěvek, ke kterému vedeme momentálně disputaci, tak Svobodní mají jednu ze svých zásad, že přebytky z hospodaření se mají uchovávat konzervativně, tj. rizikové podniky typu Key Investments rozhodně ne, mj. když se podíváte na zmiňované MČ, které do KI vložili své finance, asi sám dobře poznáte, z jaké strany (politické) vítr vál...
Závěrem bych Vám chtěl Janku poděkovat za Váš zájem o lokální politiku, ačkoliv máte evidentně jiný názor než Svobodní, jak věci veřejné spravovat a řešit, tak každého informovaného občana s vlastním názorem si velice vážím. Pevně věřím, že bude možnost při kampani či nějakém mítinku se osobně setkat a situaci na trojce tak vzájemně probrat, což je určitě lepší varianta než se sáhodlouze rozepisovat v internetových diskusích.
S úctou
T. Štampach
pokusím se Vám odpovědět na téma rozpočtu. Schodkový rozpočet je vždy něčím kryt. Vy zde zdůrazňujete přebytek financí z loňského roku. Rád bych upozornil, že toto není přebytek z loňského roku, ale přebytek z let minulých, tj. MČ v současné době sahá do svých rezerv, které nejsou bezedné... Věřím, že jsme se vzájemně pochopili.
Co se týče bytů, sám říkáte, že Vám přijde rozumné volné byty pronajmout za tržní nájemné. Jistě, toto je cesta o které se můžeme bavit. Ale jde o to, abychom v této diskusi nemíchali jablka s hruškami, tj. byty které jsou momentálně zařazeny do sociálního bydlení a které nikoliv. Zde si myslím, že jste se trošku s panem Mikulášem (ano, rovněž se jedná o člena Svobodných) nepochopili.
Jestli jste pozorně četl můj příspěvek, ke kterému vedeme momentálně disputaci, tak Svobodní mají jednu ze svých zásad, že přebytky z hospodaření se mají uchovávat konzervativně, tj. rizikové podniky typu Key Investments rozhodně ne, mj. když se podíváte na zmiňované MČ, které do KI vložili své finance, asi sám dobře poznáte, z jaké strany (politické) vítr vál...
Závěrem bych Vám chtěl Janku poděkovat za Váš zájem o lokální politiku, ačkoliv máte evidentně jiný názor než Svobodní, jak věci veřejné spravovat a řešit, tak každého informovaného občana s vlastním názorem si velice vážím. Pevně věřím, že bude možnost při kampani či nějakém mítinku se osobně setkat a situaci na trojce tak vzájemně probrat, což je určitě lepší varianta než se sáhodlouze rozepisovat v internetových diskusích.
S úctou
T. Štampach
Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
7.5.2014 14:37 vložil Janek
Pane Štampachu, nemáte pravdu.
1) Jak jsem několikrát uvedl, tak schodek je kryt kladným saldem z předchozího roku. Například dle závěrečného účtu z roku 2012 (http://www.praha3.cz/public/8a/a/5/179132_78316_ZMC_2013_381.pdf) došlo vlivem úspor k přebytku více jak 100 mil. Kč. Praha 3 prostě neutratila tolik, kolik předpokládala, protože v průběhu roku realizovala nějaké úspory. Proto mohla do následujícího rozpočtu 2013 naplánovat více výdajů, než předpokládala příjmů. Není to schodek krytý zadlužením, ale přebytkem. Stejné je to i s letošním rozpočtem.
Závěr - městská část se nezadlužuje.
2) Je fajn, že jste mě ujistil, že Key Investmenst ne. Ale již potřetí se ptám - co ano? Pokud byste chtěl všechny byty privatizovat, kam byste ty peníze najednou uložil? Nebo byste je hned utratil? Mějme na paměti, že pokud všechen majetek hned rozprodáme, budeme mít do 5 let poloviční rozpočet. Tedy zkuste být chvilku konstruktivní a seznamte mě se svojí vizí.
1) Jak jsem několikrát uvedl, tak schodek je kryt kladným saldem z předchozího roku. Například dle závěrečného účtu z roku 2012 (http://www.praha3.cz/public/8a/a/5/179132_78316_ZMC_2013_381.pdf) došlo vlivem úspor k přebytku více jak 100 mil. Kč. Praha 3 prostě neutratila tolik, kolik předpokládala, protože v průběhu roku realizovala nějaké úspory. Proto mohla do následujícího rozpočtu 2013 naplánovat více výdajů, než předpokládala příjmů. Není to schodek krytý zadlužením, ale přebytkem. Stejné je to i s letošním rozpočtem.
Závěr - městská část se nezadlužuje.
2) Je fajn, že jste mě ujistil, že Key Investmenst ne. Ale již potřetí se ptám - co ano? Pokud byste chtěl všechny byty privatizovat, kam byste ty peníze najednou uložil? Nebo byste je hned utratil? Mějme na paměti, že pokud všechen majetek hned rozprodáme, budeme mít do 5 let poloviční rozpočet. Tedy zkuste být chvilku konstruktivní a seznamte mě se svojí vizí.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
7.5.2014 18:03 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Jestli ale nějakou vizi vůbec mají :-)
Vážně mi přijde, že pánové mají křečovitou snahu kritizovat, ale nemohou se moc chytit.
Vážně mi přijde, že pánové mají křečovitou snahu kritizovat, ale nemohou se moc chytit.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
8.5.2014 11:48 vložil Jirka Ptáček
Podle mě jsou oba diskutované body (rozpočet + privatizace majetku) v úzkém vztahu. Zdá se, že pánové Svobodní pohlížejí na rozpočet městské části podobnou optikou, jako je nahlíženo na státní rozpočty. Tady je ale velký rozdíl. ČR se skutečně dlouhodobě zadlužuje, státní dluh dnes dosahuje bezmála 1,7 bil. Kč a z tohoto pohledu by se mohl zdát prodej neefektivně spravovaného státního majetku jako jedna z možných cest, jak alespoň trochu dluh snížit (vzhledem k reálným číslům spíše zpomalit).
Jenže situace Prahy 3 je zcela odlišná. Praha 3 prakticky dluhy nemá. Masivně privatizuje obsazené byty a příjem z privatizace již nyní kryje přibližně polovinu rozpočtu městské části. Tenhle zdroj zanedlouho vyschne. Tedy byty a nebyty s možností tržního nájemného jsou podle mě jednou z cest, jak ponechat finanční rezervu pro budoucí rozpočty.
Tedy Praha 3 je nezadlužená a celkem bohatá. Co by mi přišlo jako relevantnější téma k diskusi je otázka toho, zda tyto prostředky spravuje (spravovala) efektivně a transparentně. Především za vlády ODS se díky tomuto přísunu financí pouštěla do zcela absurdních projektů (Lupáčovka, předražené podzemní kontejnery a řada dalších).
A ještě k diskutovanému článku. Jedna z kritizovaných věcí je transparentnost městské části. Právě v tomto volebním období se na transparentnosti poměrně zapracovalo.
Praha 3 je teď první městskou částí, která zveřejňuje smlouvy a objednávky na internetu. Děje se tak zcela nad rámec zákona. Na webu zveřejňuje všechna usnesení rady, vč. příloh které v minulosti skrývaly ty nejpodstatnější věci. Jsou zde zápisy z výborů a komisí, videozáznamy z jednání zastupitelstva. To jsou věci, o kterých se nám ještě před 4 lety ani nezdálo.
Já vůbec netvrdím, že není co zlepšovat. Ale přijde mi, že zrovna v těchto věcech jste se naprosto netrefili.
Jenže situace Prahy 3 je zcela odlišná. Praha 3 prakticky dluhy nemá. Masivně privatizuje obsazené byty a příjem z privatizace již nyní kryje přibližně polovinu rozpočtu městské části. Tenhle zdroj zanedlouho vyschne. Tedy byty a nebyty s možností tržního nájemného jsou podle mě jednou z cest, jak ponechat finanční rezervu pro budoucí rozpočty.
Tedy Praha 3 je nezadlužená a celkem bohatá. Co by mi přišlo jako relevantnější téma k diskusi je otázka toho, zda tyto prostředky spravuje (spravovala) efektivně a transparentně. Především za vlády ODS se díky tomuto přísunu financí pouštěla do zcela absurdních projektů (Lupáčovka, předražené podzemní kontejnery a řada dalších).
A ještě k diskutovanému článku. Jedna z kritizovaných věcí je transparentnost městské části. Právě v tomto volebním období se na transparentnosti poměrně zapracovalo.
Praha 3 je teď první městskou částí, která zveřejňuje smlouvy a objednávky na internetu. Děje se tak zcela nad rámec zákona. Na webu zveřejňuje všechna usnesení rady, vč. příloh které v minulosti skrývaly ty nejpodstatnější věci. Jsou zde zápisy z výborů a komisí, videozáznamy z jednání zastupitelstva. To jsou věci, o kterých se nám ještě před 4 lety ani nezdálo.
Já vůbec netvrdím, že není co zlepšovat. Ale přijde mi, že zrovna v těchto věcech jste se naprosto netrefili.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
8.5.2014 13:06 vložil Tomáš Štampach
Vážení pánové,
pokusím se zde vysvětlit pár výše řečených témat.
1) rozpočet vs. závěrečný účet - to je přeci jenom trošku rozdíl. V závěrečném účtu se vyskytují jen proúčtované finance za daný rok, není tedy zvláštností, když původně plánované akce se během roku pozdrží a financování proběhne v letech dalších. Např. si vypůjčím tunel Blanka, Hl. m. Praha na svém účtu rok či více pozdržovalo nějakou tu miliardu, ačkoliv to byla vždy jedna z největších investičních výdajových položek rozpočtu, v závěrečném účtu se tak nevyskytne a navenek to vypadá, že hospodaří s přebytkem. Toto vše se pak projeví až za nějaký ten rok... V současné době tak dle mého zde vedeme diskusi o matematické hře čísel, kdy každý z nás máme na věc jiný pohled. Ačkoliv Váš názor respektuji, tak o opaku mě však nepřesvědčíte.
2) uložení přebytkových financí - existuje spousta konzervativních fondů, kde MČ může mít uloženy finance s minimálním rizikem. V současné chvíli Vám nejsem schopen zde napsat přesný produkt a finanční skupinu, je to dle mého téma, na kterém se má shodnout zvolené zastupitelstvo napříč celým politickým spektrem.
3) nebojte, vize máme, proto jsme zde :-) těžko lze očekávat, že zde budeme podrobně rozepisovat náš připravovaný program, to nikdo 5 měsíců před volbami neudělá... můj článek měl opravdu charakter seznamovací, aby sousedé z naší MČ věděli, že na trojce existují i jiné politické subjekty než jen ty, které jsou zastoupeny v zastupitelstvu či případně v Poslanecké sněmovně. To, že máte na dané věci jiný názor, je v demokratické společnosti jev běžný, který pak nejlépe vyjádříte vhozením volebního lístku do volební urny.
4) tržní nájemné vs. prodej bytových jednotek - opětovně politické téma, na kterém se neshodneme. Ačkoliv jak jsem již výše naznačoval, o tržním nájemném se můžeme bavit, jsem zastáncem prodeje bytových jednotek. Soukromí vlastníci se vždy o svůj majetek budou starat starostlivěji a lépe než-li obec.
5) nevím, že bych ve svém článku kritizoval nezveřejňování usnesení rady (potažmo zastupitelstva) či smluv... To, že MČ udělala v této problematice oproti minulým obdobím významný krok k lepšímu, je nezpochybnitelný fakt. To jsem však již přiznával v minulých diskusích a jsem tomu skutečně rád. Ale když jsme u těch smluv, kolik občanů o tomto ví? Je nějaký odkaz na registr na webových stránkách MČ? Osobně jsem ho nedohledal. A nebudu zde opakovat své připomínky k registru, které jsem již v minulosti psal. Pokud vím, v článku transparentnost byla mířena na oblast zadávání veřejných zakázek malého rozsahu.
Hezký sváteční den všem!!!
pokusím se zde vysvětlit pár výše řečených témat.
1) rozpočet vs. závěrečný účet - to je přeci jenom trošku rozdíl. V závěrečném účtu se vyskytují jen proúčtované finance za daný rok, není tedy zvláštností, když původně plánované akce se během roku pozdrží a financování proběhne v letech dalších. Např. si vypůjčím tunel Blanka, Hl. m. Praha na svém účtu rok či více pozdržovalo nějakou tu miliardu, ačkoliv to byla vždy jedna z největších investičních výdajových položek rozpočtu, v závěrečném účtu se tak nevyskytne a navenek to vypadá, že hospodaří s přebytkem. Toto vše se pak projeví až za nějaký ten rok... V současné době tak dle mého zde vedeme diskusi o matematické hře čísel, kdy každý z nás máme na věc jiný pohled. Ačkoliv Váš názor respektuji, tak o opaku mě však nepřesvědčíte.
2) uložení přebytkových financí - existuje spousta konzervativních fondů, kde MČ může mít uloženy finance s minimálním rizikem. V současné chvíli Vám nejsem schopen zde napsat přesný produkt a finanční skupinu, je to dle mého téma, na kterém se má shodnout zvolené zastupitelstvo napříč celým politickým spektrem.
3) nebojte, vize máme, proto jsme zde :-) těžko lze očekávat, že zde budeme podrobně rozepisovat náš připravovaný program, to nikdo 5 měsíců před volbami neudělá... můj článek měl opravdu charakter seznamovací, aby sousedé z naší MČ věděli, že na trojce existují i jiné politické subjekty než jen ty, které jsou zastoupeny v zastupitelstvu či případně v Poslanecké sněmovně. To, že máte na dané věci jiný názor, je v demokratické společnosti jev běžný, který pak nejlépe vyjádříte vhozením volebního lístku do volební urny.
4) tržní nájemné vs. prodej bytových jednotek - opětovně politické téma, na kterém se neshodneme. Ačkoliv jak jsem již výše naznačoval, o tržním nájemném se můžeme bavit, jsem zastáncem prodeje bytových jednotek. Soukromí vlastníci se vždy o svůj majetek budou starat starostlivěji a lépe než-li obec.
5) nevím, že bych ve svém článku kritizoval nezveřejňování usnesení rady (potažmo zastupitelstva) či smluv... To, že MČ udělala v této problematice oproti minulým obdobím významný krok k lepšímu, je nezpochybnitelný fakt. To jsem však již přiznával v minulých diskusích a jsem tomu skutečně rád. Ale když jsme u těch smluv, kolik občanů o tomto ví? Je nějaký odkaz na registr na webových stránkách MČ? Osobně jsem ho nedohledal. A nebudu zde opakovat své připomínky k registru, které jsem již v minulosti psal. Pokud vím, v článku transparentnost byla mířena na oblast zadávání veřejných zakázek malého rozsahu.
Hezký sváteční den všem!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
8.5.2014 17:48 vložil Janek
Pokud Vám tedy dobře rozumím, Vaší vizí je všechny byty i nebyty ve vlastnictví Prahy 3 prodat a peníze uložit do banky.
To mi nepřijde jako dobrý nápad.
Děkuji za rozhovor.
To mi nepřijde jako dobrý nápad.
Děkuji za rozhovor.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
9.5.2014 10:37 vložil MojmírMikuláš
Nezlobte se Janku, ale mám trochu pocit, že příspěvky pana Štampacha pořádně nečtete a opakujete své stručné teze.
Komunální volby jsou až takřka za půl roku.. Svobodní určitě mají ucelené představy o fungování radnice a prioritách pro Prahu 3. A samozřejmě je budeme zřetelně prezentovat, ale bude to oficiální formou a ne prostřednictvím diskuse na Kauze3. Ale to vše má svůj čas.
Upřímně s Vámi budeme velmi rádi a konkrétně (!) diskutovat osobně v rámci podzimní kontaktní kampaně (alespoň uvidíme reálného Janka či Kardinála a nejen nicneříkající nick, za kterým může být skryt třeba Hurda :-)
Teď aktuálně jsou za 14 dní volby do EP a momentálně se většina Svobodných věnuje hlavně kampani "Posvítíme si na euronesmysly" http://ep2014.svobodni.cz/
Pokud si zatím chcete rozšířit představy o Svobodných mimo oficiální "propagandu", tak doporučuji tento včerejší článek od nezávislého novináře http://echo24.cz/a/wBkqh/svobodni-jedine-misto-kde-to-dnes-na-pravici-aspon-bubla
Také děkuji za rozhovor.
Mojmír Mikuláš, rodilý Žižkovák
Komunální volby jsou až takřka za půl roku.. Svobodní určitě mají ucelené představy o fungování radnice a prioritách pro Prahu 3. A samozřejmě je budeme zřetelně prezentovat, ale bude to oficiální formou a ne prostřednictvím diskuse na Kauze3. Ale to vše má svůj čas.
Upřímně s Vámi budeme velmi rádi a konkrétně (!) diskutovat osobně v rámci podzimní kontaktní kampaně (alespoň uvidíme reálného Janka či Kardinála a nejen nicneříkající nick, za kterým může být skryt třeba Hurda :-)
Teď aktuálně jsou za 14 dní volby do EP a momentálně se většina Svobodných věnuje hlavně kampani "Posvítíme si na euronesmysly" http://ep2014.svobodni.cz/
Pokud si zatím chcete rozšířit představy o Svobodných mimo oficiální "propagandu", tak doporučuji tento včerejší článek od nezávislého novináře http://echo24.cz/a/wBkqh/svobodni-jedine-misto-kde-to-dnes-na-pravici-aspon-bubla
Také děkuji za rozhovor.
Mojmír Mikuláš, rodilý Žižkovák
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
9.5.2014 14:06 vložil Janek
Tak nejprve k tomu nečtení.
6.5.2014 18:39 vložil Mojmír Mikuláš
Já osobně nevidím důvod proč by měla MČ P3 hromadit majetek a vlastnit stovky bytů. A ano, byl bych pro jejich privatizaci.
8.5.2014 13:06 vložil Tomáš Štampach
Ačkoliv jak jsem již výše naznačoval, o tržním nájemném se můžeme bavit, jsem zastáncem prodeje bytových jednotek. Soukromí vlastníci se vždy o svůj majetek budou starat starostlivěji a lépe než-li obec.
Uložení přebytkových financí - existuje spousta konzervativních fondů, kde MČ může mít uloženy finance s minimálním rizikem. V současné chvíli Vám nejsem schopen zde napsat přesný produkt a finanční skupinu, je to dle mého téma, na kterém se má shodnout zvolené zastupitelstvo napříč celým politickým spektrem.
---
Jinak máte pravdu. Jsem záludným anonymem. Možná jsem jak říkáte Pavel Hurda, nebo dokonce Matěj Stropnický. Ale mohl bych být i starostkou Hujovou, exstarostkou Kozumplíkovou, nebo duchem Karla Hartiga.
Je to však důležité? Mé příspěvky nejsou vulgární a jsou k věci. Tak se nestarejte.
Snažil jsem se jen poukázat, že jedna věc jsou volební hesla, negace v obecné rovině, či svícení na „euronesmysly“ a druhá věc je řešit konkrétní věci konstruktivními návrhy. Musím říci, že jste mě Vy, ani pan Štampach nepřesvědčili, že to máte za mák promyšlené. Snažíte se na Prahu 3 aplikovat postoje pana Macha, ale nezapadá Vám to s místní realitou. Ale jak sám říkáte... volby jsou až za půl roku.
Děkuji za rozhovor a přeji pěkný víkend. Janek
6.5.2014 18:39 vložil Mojmír Mikuláš
Já osobně nevidím důvod proč by měla MČ P3 hromadit majetek a vlastnit stovky bytů. A ano, byl bych pro jejich privatizaci.
8.5.2014 13:06 vložil Tomáš Štampach
Ačkoliv jak jsem již výše naznačoval, o tržním nájemném se můžeme bavit, jsem zastáncem prodeje bytových jednotek. Soukromí vlastníci se vždy o svůj majetek budou starat starostlivěji a lépe než-li obec.
Uložení přebytkových financí - existuje spousta konzervativních fondů, kde MČ může mít uloženy finance s minimálním rizikem. V současné chvíli Vám nejsem schopen zde napsat přesný produkt a finanční skupinu, je to dle mého téma, na kterém se má shodnout zvolené zastupitelstvo napříč celým politickým spektrem.
---
Jinak máte pravdu. Jsem záludným anonymem. Možná jsem jak říkáte Pavel Hurda, nebo dokonce Matěj Stropnický. Ale mohl bych být i starostkou Hujovou, exstarostkou Kozumplíkovou, nebo duchem Karla Hartiga.
Je to však důležité? Mé příspěvky nejsou vulgární a jsou k věci. Tak se nestarejte.
Snažil jsem se jen poukázat, že jedna věc jsou volební hesla, negace v obecné rovině, či svícení na „euronesmysly“ a druhá věc je řešit konkrétní věci konstruktivními návrhy. Musím říci, že jste mě Vy, ani pan Štampach nepřesvědčili, že to máte za mák promyšlené. Snažíte se na Prahu 3 aplikovat postoje pana Macha, ale nezapadá Vám to s místní realitou. Ale jak sám říkáte... volby jsou až za půl roku.
Děkuji za rozhovor a přeji pěkný víkend. Janek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
11.5.2014 15:22 vložil Tomáš Štampach
Vážený Janku,
nejspíše jste svým závěrem minulého příspěvku vystihl vše podstatné. Je zřejmé, že já i pan Mikuláš přenášíme do komunální politiky teze a program Strany svobodných občanů (nepersonifikoval bych to na pana předsedu Macha). Kdyby tomu tak nebylo, asi by to bylo zvláštní... :-)
To, že Vám program Svobodných třeba nepřijde sympatický a máte jiné názory, tak stěží Vám pak může být blízký náš chystaný program do komunálních voleb a zdá se Vám pak tedy nepromyšlený. Třeba Vás ale během zbývajícího půlroku do voleb překvapíme a přesvědčíme o opaku.
Rovněž i já Vám děkuji za Vaše názory a zároveň za věcnou a slušnou diskusi!!!
T. Štampach
nejspíše jste svým závěrem minulého příspěvku vystihl vše podstatné. Je zřejmé, že já i pan Mikuláš přenášíme do komunální politiky teze a program Strany svobodných občanů (nepersonifikoval bych to na pana předsedu Macha). Kdyby tomu tak nebylo, asi by to bylo zvláštní... :-)
To, že Vám program Svobodných třeba nepřijde sympatický a máte jiné názory, tak stěží Vám pak může být blízký náš chystaný program do komunálních voleb a zdá se Vám pak tedy nepromyšlený. Třeba Vás ale během zbývajícího půlroku do voleb překvapíme a přesvědčíme o opaku.
Rovněž i já Vám děkuji za Vaše názory a zároveň za věcnou a slušnou diskusi!!!
T. Štampach
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
12.5.2014 08:49 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Tedy za sebe mohu říci, že mi teze Svobodných přijdou celkem sympatické. Jenže Vy jste v článku neprezentoval teze, ale zcela konkrétní návrhy. To je obrovský rozdíl.
Pro mě je to známka, že jste se zatím myšlenkově nedostali dále, než přes ty teze - to je nebezpečně málo.
Pro mě je to známka, že jste se zatím myšlenkově nedostali dále, než přes ty teze - to je nebezpečně málo.
Když máme dnes ty volby...
23.5.2014 13:32 vložil Michal Konvička
Velmi trefný článek ohledně kampaně Svobodných, doporučuji...http://demagogcz.blog.ihned.cz/c1-62222390-svobodne-nesmysly
Re: Když máme dnes ty volby...
24.5.2014 20:57 vložil Tomáš Štampach
Vážený pane Konvičko,
úmyslně reaguji až po volbách. Měl jsem za to, že kauza 3 je zaměřena na lokální problematiku a politiku naší MČ, ve Vašem odkaze jaksi jedno i druhé postrádám ;-)
Ale přesto Vám za toto děkuji, je vidět, že Svobodní svoji rostoucí popularitou začínají již pár lidem hodně ležet v žaludku, holt konkurence není asi moc vítána...
A závěrem, když jste u toho demagogu, tak třeba toto by Vás taky mohlo zajímat - http://demagog.cz/diskusie/261/volby-do-evropskeho-parlamentu-iii
S pozdravem
Tomáš Štampach
úmyslně reaguji až po volbách. Měl jsem za to, že kauza 3 je zaměřena na lokální problematiku a politiku naší MČ, ve Vašem odkaze jaksi jedno i druhé postrádám ;-)
Ale přesto Vám za toto děkuji, je vidět, že Svobodní svoji rostoucí popularitou začínají již pár lidem hodně ležet v žaludku, holt konkurence není asi moc vítána...
A závěrem, když jste u toho demagogu, tak třeba toto by Vás taky mohlo zajímat - http://demagog.cz/diskusie/261/volby-do-evropskeho-parlamentu-iii
S pozdravem
Tomáš Štampach
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
13.5.2014 09:38 vložil Jirka Ptáček
Dobrý den,
v jednom bodě Vám musím dát za pravdu. Na webu Prahy 3 není odkaz na zmíněný registr smluv. Řekl bych, že to není zlý úmysl - ostatně s tím registrem se Praha 3 chlubila v RN i zde na Kauze 3.
Tedy v návaznosti na Vaši připomínku jsem se obrátil na správce webu a ten mi slíbil, že odkaz doplní co nejdříve. Podobné podněty na zlepšení může zaslat každý - tedy i Vy osobně. Nehledejme ve všem politiku :-)
Jirka P.
v jednom bodě Vám musím dát za pravdu. Na webu Prahy 3 není odkaz na zmíněný registr smluv. Řekl bych, že to není zlý úmysl - ostatně s tím registrem se Praha 3 chlubila v RN i zde na Kauze 3.
Tedy v návaznosti na Vaši připomínku jsem se obrátil na správce webu a ten mi slíbil, že odkaz doplní co nejdříve. Podobné podněty na zlepšení může zaslat každý - tedy i Vy osobně. Nehledejme ve všem politiku :-)
Jirka P.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dlouhé, ale prázdné
13.5.2014 14:18 vložil Tomáš Štampach
Vážený pane Ptáčku,
děkuji za Vaši informaci a zajištění nápravy :-) Jsem potěšen, že slušně vedená diskuse a případně vznesené připomínky vedou ke zlepšení informovanosti občanů.
Ještě jednou děkuji a přeji hezký zbytek dne
T. Štampach
děkuji za Vaši informaci a zajištění nápravy :-) Jsem potěšen, že slušně vedená diskuse a případně vznesené připomínky vedou ke zlepšení informovanosti občanů.
Ještě jednou děkuji a přeji hezký zbytek dne
T. Štampach