Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu

Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu

Odbor územního plánu Magistrátu HMP vyhověl připomínkám o.s. Tady není developerovo a přiklonil se k postupu, že není možné projednat změnu územního plánu Nákladového nádraží Žižkov v rámci celoměstsky významných změn územního plánu dříve, než bude rozhodnuto o prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.

Změnu odbor územního plánu MHMP sice do konce roku 2011 p o ř í d í (tj. připraví), ale v y d a t ji (tj. předložit zastupitelům HMP a v případě schválení nechat vstoupit v platnost) může, až bude známo rozhodnutí Ministerstva kultury. Jeho památková komise nyní v souladu s doporučením rozkladové komise MK podruhé posuzuje návrh na prohlášení celé funkcionalistické budovy nádraží kulturní památkou. Poprvé rozhodla v prosinci 2010 jednomyslně nádraží památkou vyhlásit, developer Sekyra group, České dráhy a MČ Praha 3 se ale odvolali. Bude-li budova památkou prohlášena, developery požadovanou změnu
územního plánu nebude možné vydat.

Snažíme se využít všech zákonných možností k záchraně cenné funkcionalistické budovy Nákladové nádraží Žižkov ze třicátých let a proto
samozřejmě vítáme, že naší připomínce k vyřazení území NNŽ z projednávání celoměstsky významných změn územního plánu magistrátní odbor územního plánu vyhověl, uvedla členka výboru o.s. Tady není developerovo Helena Benýšková.

Ze strany magistrátu žižkovskému nádraží nejméně do konce tohoto roku nic nehrozí. Bude ovšem záležet, zda památková komise  Ministerstva kultury rozhodne ve stejné věci stejně a budovu nádraží památkou prohlásí opět, anebo zda se nechá ovlivnit tlaky developerů. Zde rozhodnutí očekáváme během podzimu, doplnil člen výboru sdružení Matěj Stropnický.

TISKOVÁ ZPRÁVA O.S. TADY NENÍ DEVELOPEROVO

Kontakt:
Helena Benýšková, tel.:  605 436 135
Matěj Stropnický, tel.: 605 344 748


Související články

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno ...pokračování

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Přinášíme stručný přehled toho, co bylo řečeno ze strany odborníků - architektů. Ze zastupitelů se k problému vyjadřovala většinou jen opozice SZ, ČSSD, KSČM. Mnohaletý předseda Výboru pro územní rozvoj pan Pecha (ODS) se uvolil k jediné poznámce. Zdůvodnil rozhodnutí svého výboru o prodloužení Olšanské a zbourání nádraží tím, že nechce další světelné ...pokračování
reklama