Diskuse
Reportáž ČTK ze zastupitelstva
Rekonstrukci podporuji
26.4.2012 16:18 vložil Jiří
Jako občan, řidič a plátce daní trvale bydlící na Praze 3 (ve vlastním bytě) nevidím na plánované rekonstrukci otřesných paneláků nic špatného. A tvrzení, že parkovací místa zde nejsou třeba mi při každodenním pohledu do ulic přijde opravdu směšné.
A pokud jsou podmínky po dobu rekonstrukce tak nesnesitelné (což nerozporuji), nájemníkům přece nikdo nebrání rozvázat nájemní smlouvu a najít si jiný byt - na trhu je jich dost.
Pokud budou zrekonstruované byty stát při případné privatizaci o něco víc, bude to jen dobře - naše městská část tak alespoň získá víc peněz.
Vůbec, po celou dobu co (nesoustavně) sleduji spory o podmínky privatizace obecních bytů mi vrtá hlavou, čím si jejich nájemníci zasloužili ty skvělé ceny ?? A proč my ostatní, kteří tuto šanci nemáme, budeme na výhody privatizujících nájemníků doplácet tím, že městská část nebude mít tolik peněz na veřejné projekty, kolik by mohla...
A pokud jsou podmínky po dobu rekonstrukce tak nesnesitelné (což nerozporuji), nájemníkům přece nikdo nebrání rozvázat nájemní smlouvu a najít si jiný byt - na trhu je jich dost.
Pokud budou zrekonstruované byty stát při případné privatizaci o něco víc, bude to jen dobře - naše městská část tak alespoň získá víc peněz.
Vůbec, po celou dobu co (nesoustavně) sleduji spory o podmínky privatizace obecních bytů mi vrtá hlavou, čím si jejich nájemníci zasloužili ty skvělé ceny ?? A proč my ostatní, kteří tuto šanci nemáme, budeme na výhody privatizujících nájemníků doplácet tím, že městská část nebude mít tolik peněz na veřejné projekty, kolik by mohla...
Re: Re: Rekonstrukci podporuji
27.4.2012 11:37 vložil Jiří
A takhle nějaký argument by nebyl ? Nebyl, což, tak aspoń plivnout...
Re: Re: Re: Rekonstrukci podporuji
27.4.2012 17:06 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Dobrý den, nejsem sice "chk", ale přesto si dovolím... sám jsem nic neprivatizoval, protože patřím do generace lidí, které už nikdo žádný dekret na byt nedal. Rodiče si svůj byt privatizovali a dodnes v něm bydlí.
Cenu za kterou se privatizuje nepovažuji za stěžejní, ale to zvýhodnění nájemníků mi v podstatě nevadí. Problémem prostě je, že privatizace se protáhla a dnes bezmála 1/4 století od revoluce lidi zapomínají proč se s ní vůbec začalo.
Jako zásadní problém však vidím způsob privatizace. Vy totiž vycházíte z mylné představy, že za rekonstruované domy městská část víc trhne. Nikdy tomu tak nebylo a tipuji, že ani nebude. Veškeré rekonstrukce byly dělány natolik neefektivním způsobem, že privatizační cena rekonstruovaných bytů byla menší, než cena nerekonstruovaných bytů + náklady na rekonstrukci.
Tedy, kdyby nájemníci privatizovali nerekonstruované byty a následně si vše sami zařídili dle svých představ, sami si ohlídali kvalitu provedené práce a cenu, bylo by to výhodné nejen pro ně, ale i pro Vás jako daňového poplatníka. Nevím jak Vy, ale já mám zkušenost, že stát je horším hospodářem, než soukromník.
Pro zajímavost se podívejte třeba na náklady na rekonstrukci paneláku v Lupáčovce... přepočítejte si to na m2... to je už skoro cena novostavby.
Cenu za kterou se privatizuje nepovažuji za stěžejní, ale to zvýhodnění nájemníků mi v podstatě nevadí. Problémem prostě je, že privatizace se protáhla a dnes bezmála 1/4 století od revoluce lidi zapomínají proč se s ní vůbec začalo.
Jako zásadní problém však vidím způsob privatizace. Vy totiž vycházíte z mylné představy, že za rekonstruované domy městská část víc trhne. Nikdy tomu tak nebylo a tipuji, že ani nebude. Veškeré rekonstrukce byly dělány natolik neefektivním způsobem, že privatizační cena rekonstruovaných bytů byla menší, než cena nerekonstruovaných bytů + náklady na rekonstrukci.
Tedy, kdyby nájemníci privatizovali nerekonstruované byty a následně si vše sami zařídili dle svých představ, sami si ohlídali kvalitu provedené práce a cenu, bylo by to výhodné nejen pro ně, ale i pro Vás jako daňového poplatníka. Nevím jak Vy, ale já mám zkušenost, že stát je horším hospodářem, než soukromník.
Pro zajímavost se podívejte třeba na náklady na rekonstrukci paneláku v Lupáčovce... přepočítejte si to na m2... to je už skoro cena novostavby.
Re: Re: Re: Rekonstrukci podporuji
27.4.2012 17:46 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
A dovolím si ještě krátkou poznámku k těm garážím - ano - ulice jsou plné aut. Ale tu úvahu Vám trochu zkomplikuji. Náklady na stavbu jednoho podzemního garážového stání v režii MČ Praha 3 se pohybují v rozmezí 1 - 2 mil. Kč. Pronájem takového stání tedy nemůže být za pár stovek, ale jedná se o tisíce. V současné době má MČ Praha 3 tolik volných garáží, že nabídka převyšuje poptávku. A to dost výrazně. Za ty peníze je nikdo nechce. Tedy proč stavět další?
Rekonstrukci podporuji
26.4.2012 16:17 vložil Jiří
Jako občan, řidič a plátce daní trvale bydlící na Praze 3 (ve vlastním bytě) nevidím na plánované rekonstrukci otřesných paneláků nic špatného. A tvrzení, že parkovací místa zde nejsou třeba mi při každodenním pohledu do ulic přijde opravdu směšné.
A pokud jsou podmínky po dobu rekonstrukce tak nesnesitelné (což nerozporuji), nájemníkům přece nikdo nebrání rozvázat nájemní smlouvu a najít si jiný byt - na trhu je jich dost.
Pokud budou zrekonstruované byty stát při případné privatizaci o něco víc, bude to jen dobře - naše městská část tak alespoň získá víc peněz.
Vůbec, po celou dobu co (nesoustavně) sleduji spory o podmínky privatizace obecních bytů mi vrtá hlavou, čím si jejich nájemníci zasloužili ty skvělé ceny ?? A proč my ostatní, kteří tuto šanci nemáme, budeme na výhody privatizujících nájemníků doplácet tím, že městská část nebude mít tolik peněz na veřejné projekty, kolik by mohla...
A pokud jsou podmínky po dobu rekonstrukce tak nesnesitelné (což nerozporuji), nájemníkům přece nikdo nebrání rozvázat nájemní smlouvu a najít si jiný byt - na trhu je jich dost.
Pokud budou zrekonstruované byty stát při případné privatizaci o něco víc, bude to jen dobře - naše městská část tak alespoň získá víc peněz.
Vůbec, po celou dobu co (nesoustavně) sleduji spory o podmínky privatizace obecních bytů mi vrtá hlavou, čím si jejich nájemníci zasloužili ty skvělé ceny ?? A proč my ostatní, kteří tuto šanci nemáme, budeme na výhody privatizujících nájemníků doplácet tím, že městská část nebude mít tolik peněz na veřejné projekty, kolik by mohla...
Re: Rekonstrukci podporuji
27.4.2012 14:23 vložil Občan
Pane Jiří, vy píšete o výhodných cenách, ale vtip je v tom, že v reálu by P3 na trhu vůbec nebyla schopna prodat ty tisíce obsazených bytů najemníkama za ty jejich odhadní ceny, stejně tak jako P10 neprodala onu jednu ze tří vil ani za odhadní cenu a ta narozdíl od privatizovaných bytů byla prazdná k nastěhování a né obsazena nájemníkama. A to už vůbec nemluvím o tom, co by takový převis nabídky způsobil. To je abych Vás uvedl do reálu. Platí ale, že neboť převod bytů nájemníkům samozřejmě není komerční prodej.Jinak na rekonstrukci paneláků samozřejmě není nic špatného, když si odmyslíme ty mlsné kocoury v pozadí čekající na předražené obecní zakázky. Proč by si dům měli opravovat budoucí vlastníci, když tam může finance protočit obec, že? Jen abyste se při takovém hospodaření nedivil až vám půjdou po dani z nemovitosti, neboť zdroje postupně vyschnou.....
Re: Re: Rekonstrukci podporuji
5.5.2012 21:25 vložil Jiří
No, tak by je neprodala a nechala si je - od příštího roku budou nájmy sjednávány tržně, takže by na tom mohla vydělat. Ale to by se pan Stropnický a celý Žižkov (jenom) sobě asi zvencnul ;-)
A co se týče opravování domu budoucími vlastníky - tedy po privatizaci už vlastníky bez přívlastků - dokážete si představit, jak se jednotliví majitelé bytů (byť třeba jen v jednom vchodě) dohadují na schválení nákladů nutných pro zateplení domu, opravu fasády, rekonstrukci výtahu, rekonstrukci společných prostor ? Já si to dokážu představit dost živě - párkrát jsem to už zažil - a proto se obávám, že ty paneláky by byly pořád stejné ještě dost dlouho, byť s krásně opravenými byty.
A co se týče opravování domu budoucími vlastníky - tedy po privatizaci už vlastníky bez přívlastků - dokážete si představit, jak se jednotliví majitelé bytů (byť třeba jen v jednom vchodě) dohadují na schválení nákladů nutných pro zateplení domu, opravu fasády, rekonstrukci výtahu, rekonstrukci společných prostor ? Já si to dokážu představit dost živě - párkrát jsem to už zažil - a proto se obávám, že ty paneláky by byly pořád stejné ještě dost dlouho, byť s krásně opravenými byty.
Pozorně si prohlídněte videoreportáž. A chování kmotra Hurdy!
2.4.2012 18:27 vložil jarda
Kdo mluví za radnici! zastupitel topenář Hurda! Pan zastupitel za ODS, bývalý svazák ze Stavocentrálu podniku ÚV SSM se politickým výtahem (zradil Borse v ODS) se z ODS dostal až do zastupitelstva MČ Prahy 3 a "Velké radnice". A že je pevný v kramflecích dokazuje na všech zasedáních zastupitelstva. Neustále chodí během jednání, telefonuje a přichází neustále s "technickými připomínkami". Ale posledně mne nasral! Chová se tak, jako by byl radním a zodpovídal by za rozvoj Prahy 3. Takže není jasné kdo tu vládne- tak jak pan vyučený topenář hurda se chová, on je jistě jednatel s.r.o. MČ Praha 3! Rozvoj Praha 3 podle hurdy a jeho kamarádů- modrých parazitů nepotřebujeme!
Sklidil jsi Hurdo nesouhlas občanů, příště by tě měli vykopat!
Sklidil jsi Hurdo nesouhlas občanů, příště by tě měli vykopat!
Re: Pozorně si prohlídněte videoreportáž. A chování kmotra Hurdy!
2.4.2012 18:48 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Snad topič, ne? Topenář je ten, kdo zapojuje kotle a topení :-)
Re: Pozorně si prohlídněte videoreportáž. A chování kmotra Hurdy!
5.4.2012 13:26 vložil jenda
Odpověď občanů předsedovi oblastní rady ODS a zastupiteli za ODS a členu kolalice TOP09 a ODS ukázala, že čas, kdy tato politická garnitura obdrží účet za svoji aroganci vůči občanům Prahy 3 se nezadržitelně blíží. Základním předpokladem očisty politiky je nasrat lidi! A tady vidím velikou snahu koalice toto učinit!!!
A to ještě kontrolní výbor (zase s PH) ještě nezkontroloval tu přestavbu šedivé budovy s trikolórami balkonů za téměř 900 mil. Kč, více než 100 mil. za výstavbu garáží, více než 100 mil. Kč za úpravu mezaninu pro vstřícnou expozituru Městské policie Prahy 3 vedené kádrem Machoněm. Zatím policie stíhá parkování a spolu s firmou realizuje odtahy aut!
A to ještě kontrolní výbor (zase s PH) ještě nezkontroloval tu přestavbu šedivé budovy s trikolórami balkonů za téměř 900 mil. Kč, více než 100 mil. za výstavbu garáží, více než 100 mil. Kč za úpravu mezaninu pro vstřícnou expozituru Městské policie Prahy 3 vedené kádrem Machoněm. Zatím policie stíhá parkování a spolu s firmou realizuje odtahy aut!
Na něco se zapomnělo! ODS pokračuje v dancování
24.3.2012 21:38 vložil jan
A stále se tu nemluví, že radnice za vedení modráků-ODS ( odbornice Koza-plíková) v minulém volebním období prosadila svými hlasy (měla jich více nž 19potřebných k prosazení modrých vznešených plánů!) také rekonstrukci suterénu těchto budou na vstřícné pracovny Městské policie za a to se čtenáři poser, za více než 100 mil. Kč. Tito lidé mají tedy dobrý pašalík, hlavně ti funkcionáři! A ten nejvyšší byl (nebo nebyl ?) za korupci odvolán! A dnes chce ODS jako pijavice spolu s TOP09 kmotr Hurda a učedník Kalousek si zase něco přivydělat
Podobné zrůdnosti určitě zarazit
22.3.2012 21:08 vložil Jana
Občané, nenechte si toto líbit. Pokud jednání k ničemu nepovedou, obraťte se na ombudsmana - viz www.ochrance.cz. Připomínám, že rekonstrukce v Lupáčově byla víc než strašná už při poslechu z venku, a rekonstrukce DPS Roháčova byla doslova vyhlazovacím táborem na seniory a postižené - za to náhrada odečet 2 % z nájmu, tj. podle výměry bytu cco 350 - 500 Kč ZA CELÝ ROK!!!!!!
Re: Podobné zrůdnosti určitě zarazit
23.3.2012 15:26 vložil chk
Na přímý dotaz na jednom setkání s občany týkající se privatizace, který zněl proč podobné rekonstrukce vlastně provádějí a raději to neprivatizují, odpověděl Ing. Císař, tedy člověk za tyto rekonstrukce přímo odpovědný:
"Protože by občané žádné rekonstrukce nebyli schopni."
Asi to není třeba komentovat a mohl bych posloužit spoustou pozitivních protipříkladů......
"Protože by občané žádné rekonstrukce nebyli schopni."
Asi to není třeba komentovat a mohl bych posloužit spoustou pozitivních protipříkladů......