Ono by se to chtělo více ponořit do problematiky řízení státu a rozdělení státní moci (doporučuji například nastudovat knihy od Ch. Montesquieu nebo A. Tocqueville).
Vždym a to i na nejnižší úrovni, se musí politická reprezentace rozdělovat na moc výkonnou a moc zákonodárnou (v obecném slova smyslu). Tudíž starosta představuje moc výkonnou, tedy řídí přímo obec zatímco zastupitelstvo moc zákonodárnou tj. je to jakýsi kontrolní orgán + vydává vyhlášky atd. Rada města je jakási "vláda" té obce tj. moc výkonná. Proto si myslím, že přímé volby starostů je důležitá věc. Ve všech vyspělých demokraciích to tak je (USA, Švýcarsko) a dokonce i v zemích polodemokratických (Německo).
Ještě bych chtěl dodat, že v nejryzejší podobě by moc výkonná a moc zákonodárná neměla splývat tak jako je tomu například v ČR, SR a dalších zemí, kdy členové vlády tj moci výkonné, jsou zároveň členy moci zákonodárné....
Ale popsat to vše je spíše na diplomovou práci než sem k diskuzi... doporučuji tedy přečíst si výše zmiňované autory...
Diskuse
Nečekaný tandem TOP 09 a ČSSD: jak pokračují koaliční jednání?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předem dáno
30.10.2014 11:30 vložil sunegha
Zlatá slova ! Asi tak dvacet let vysvětluji problematiku různým lidem a nezdá se, že by to mělo úspěch s výjimkou vyšší frekvence sousloví
"klouzavý mandát" v posledních pěti letech... Podle mě je personální kumulace moci zákonodárné a výkonné jedním z hybatelů korupce.
Tomáš Sunegha
"klouzavý mandát" v posledních pěti letech... Podle mě je personální kumulace moci zákonodárné a výkonné jedním z hybatelů korupce.
Tomáš Sunegha