Diskuse

Tisková zpráva TOP 09, ČSSD, ODS a VPM-NK k sestavení koalice v Praze 3

Vložit nový příspěvek

Žádná sláva

3.11.2014 23:02 vložil Aleš

To že se TOP09 spojila s ODS mě opravdu radost neudělalo. V ODS na Praze 3 se nezměnilo vůbec nic, kromě toho, že se pan Hurda stáhl do ústraní a stačilo se podívat před volbami na ty jejich Radniční novinky. A tahle strana nám bude zase spoluvládnout?
Myslím si, že za neochotou se domluvit s ŽnS je něco jiného než volební program, či osoba Matěje Stropnického. Buď velká touha paní Hujové být starostkou nebo strach ze změn, které chtěl ŽnS prosazovat ohledně bytové politiky.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Žádná sláva

4.11.2014 07:43 vložil Gorbi

Jakých změn? Pan Stropnický měl ve své gesci dva roky a co v tomto ohledu dokázel? Praha 3 má stovky volných bytů bez užitku.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Žádná sláva

4.11.2014 10:51 vložil Aleš

Ano, pan Stropnický to měl na starosti, ale změny, které prosazoval se mu prosadit nepodařilo, protože je TOP09 blokovala, takže vše jelo po starém a tyto byty spravuje takzvaná bytová komise, kterou řídí pan Kucián.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Žádná sláva

4.11.2014 11:21 vložil Gorbi

Konkrétní byste být dokázal? Jaké změny? Co prosazoval? Číslo usnesení, které předložil do Rady a bylo mu zamítnuto.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Žádná sláva

4.11.2014 11:55 vložil nicname

Přesně tak jakých změn? Znám několik případů ohledně nebytovych prostor ktere nelze užívat protože odbor pod jeho vedením s tím nic nedělá. O bytové politice by se dala napsat možná menší seminární práce toho jak pak Stropnický (ne)dělá.... A to jeho prohlášení k najemnikum domu kde je ta problematická cikánská rodina je vrchol...


Reagovat  Reagovat s citací


no sláva

2.11.2014 18:50 vložil bubulak

No zaplať přírodo, že se pan Stropnický nestal starostou. K dokonalosti by scházelo už jen to, aby ho po čase vykopli i z magistrátu.


Reagovat  Reagovat s citací


Není se čemu divit

1.11.2014 22:05 vložil T.T.

Překvapuje mě, kdo se čemu diví. Rozhoduje většina v zastupitelstvu, tedy koaliční potenciál, nic jiného. Kdo zná trochu M. Stropnického a způsoby (metody) jak jedná, ničemu se nediví. Představa spolupráce s ním (či mu být dokonce podřízen...) vyvolává velmi rychlou reakci. MS jde na nižší úrovni ve stopách Paroubka (nekonečná sebestřednost, budování kultu) a skončí podobně. Je to jen otázka času.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Není se čemu divit

1.11.2014 22:26 vložil T.T.

Kdyby ZNS postavil volby na někom příčetnějším (např. na O. Rutovi), možná dostane o pát procent míň (ale kdo ví), ale ZNS by s velkou pravděpodobností - k prospěchu Žižkova - zůstal v Radě. Je to trochu provoplánové přemýšlení, že za všechno může Hujová a Kocian (byť bývalá asistentka Hurdy a jeho dávný kumpán ze socdem opravdu nejsou garanti ničeho; pořád to ale bude mnohem mnohem lepší než za Hurdy...)


Reagovat  Reagovat s citací


mrtvá Topka na trojce

1.11.2014 11:28 vložil P.K

Kníže po volbách prohlásil, že Topka musí s pokorou uznat svou prohru a rozhodnutí voličů. Se sebereflexí vyhodnotit a být lepší a silnější v dalších volbách. No a copak nám to tady paní Hujová udělala? Ůplně pravý opak. Podle mého názoru poškozuje jméno TOP 09 a je pouze otázka času kdy na to doplatí. Jak jsem již zde psal, volil jsem Kasla, ale pokud bych si měl vybrat mezi Stropnickym a Hujovou, mám jasno. Po přečtení všech příspěvků bych si dovolil položit jednu otázku a byl bych moc rád, kdyby zareagoval pan Ptáček (nosič kabelek pí. Hujové).
Topka měla šanci s pokorou přijmout výsledek voleb, jít do pohodlné, dvoubarevné koalice se ŽnS a dokonce mít až 4 radní. Místo toho se hned po volbách spolčila s ČSSD a sestaví čtyřbarevný slepenec s ODS, kterou poslední 2 roky kritizovala za zpronevěřené finance na radnici. A teď nám voličům chce namluvit, že se pro tento tah rozhodla kvůli rozpočtové zodpovědnosti. Myslíte to opravdu vážně? Volba pro město je druhá ODS a pokud by pí starostka byla chytrá, tak ví, že ODS je její jediný přímý konkurent.
Nemluvě o napojení "nové ODS" na tu starou v čele pana HURDY. Je mi z Vám zle a doufám, že všechno to svinstvo vyplave na povrch. Vsadím se totiž, že za tímto vším je pouze Hujová + Kucián kteří se vzájemně drží v šachu.


Reagovat  Reagovat s citací


Kdo nejde s námi, jde proti nám

31.10.2014 22:10 vložil Jirka Ptáček

Přijde mi, že většina námitek proti vzniklé koalici je ve stylu „Kdo nejde s námi, jde proti nám“. Pokud nesympatizuji se záměrem vykupovat z prostředků obce NNŽ, nelíbí se mi myšlenka plošně omezovat rychlost na 30 a vzhledem k povážlivému stavu financí nechci zavádět další dotační výdaje, snad neznamená, že musím být darebák. Řady lidí z SZ, nebo KDU-ČSL si vážím. Složení vzniklé koalice ale vnímám jako lepší řešení.


Reagovat  Reagovat s citací


Volby?

31.10.2014 22:04 vložil Jana

Můžete mi sdělit, k čemu vlastně byly nyní volby? Vítězové byli zcela odstraněny, a pojede se zase podle scénáře TOP 09 + ODS (které jsme se zbavili bohužel pouze na 4 roky). Takže na radnici jste nemuseli provádět žádné naoko škatulata-jakékoliv výdaje s předvolební aktivitou si klidně nyní rozdělte mezi sebou a zaplaťte ze svého....protože vůbec neakceptujete vůli občanů-voličů! Nejdříve se nelíbil Stropnický (také není moje krevní skupina)...ale když byl nabídnut jiný kandidát-tak se najednou ukázalo, že p.Hujová vlastně nemíní opustit křeslo a potají jednala. Takže podrazy na radnici Prahy 3 pokračují!


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Volby?

31.10.2014 23:03 vložil Radek

Mno nevím, budete-li na schůzi někde odhlasovávat opravu fasády, nejpočetnější skupina 4 vlastníků bude proti, skupina 3 vlastníků pro zelenou fasádu a skupina 3 vlastníků pro žlutou fasádu. Má zvítězit názor nejpočetnější skupiny (4) a neopravovat nebo většiny vlastníků (6) a opravit?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Volby?

1.11.2014 11:01 vložil P.K

Pouze otázka času, kdy na tohle všechno svinstvo Hujová doplatí. Na každé pr.se se vaří voda. Odvolávání se na rozpočtovou zodpovědnost ze strany ODS a TOP mi přijde výsměch voličům. Počkejme si jak tito lidé budou reagovat do roka a do dne. Podle mne pani Hujové racionální myšlení zaslepil chtíč starostování. Tak krátkozraké.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Volby?

1.11.2014 11:34 vložil Martina

Máte pravdu, je to výsměch. Rozpočtová odpovědnost? Paní Hujová svého času odpovědně rozpočtovala s panem Hurdou, nevadili jí megalomanské developerské projekty, jež Prahu 3 ničí, vyvádění peněz z obecní kasy a udržování statusu quo. Navíc její vize rozvoje čtvrti je nulová, pokud se nepočítají výroky o nutnosti zastavět NNŽ, aby tam nebyli bezdomovci. Za poslední rok a půl se těžce zanedbaná čtvrť nadechla a zvládli se věci, co nikdo neřešil snad dvacet let, a teď to vypadá, že jsme zase zpátky u "klidu na práci a zodpovědnosti".


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Volby?

2.11.2014 12:18 vložil nicname

Tak v první řadě, sice vyhrálo ŽNS ale je to pořád slepenec 4 (+2) stran takže de facto nejsilnější stranou je pořád TOP09 na Praze 3. Co se týče "rozpočtové zodpovědnosti" nevím co tady předvádíte, ale v posledních 4 letech musela radnice řešit mnoho průserů z dob minulých a já myslím, že je správné uvažovat: co bude až nebude privatizace.
Problém pana Stropnického je bohužel ten fakt, že do všeho kecá, ale nemá vůbec žádné zkušenosti, ale vůbec žádné... Je to bohém, novinář, ultralevičácký nazelenalý kluk, co nikdy opravdu nepracoval a neví co to je vytvářet hodnoty a tento kluk, kterému je kolem 31let nám tady má o něčem povídat? Jako nezlobte se na mě, nevím proč by měla Praha 3 nebo dokonce Praha odkupovat pozemky pod NNŽ? Nevidím důvod proč by vůbec NNŽ mělo být nějakou kulturní památkou (o které zase rozhodl od stolu 1člověk) atd. Proč by měla MČ masově investovat do zateplování atd. ano, s podporou fondu a v rozumné míře....
Prostě sorry, ale stranu založenou na lidech, kteří de facto nikdy opravdově nepracovali (a tím myslím čelní představitele SZ) by se vůbec do rady dostat neměla. nemluvě o tom, že vyhrála volby...


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Volby?

2.11.2014 19:56 vložil sunegha

Víte, hovořit o ŽnS jako o slepenci není přesné. Tenhle slepenec, v podstatě shodného personálního složení existuje pravděpodobně déle než celá TOPka.
Znáte politickou historii jednotlivých zastupitelů za TOP ? Jak víte že ostatní strany nejsou "slepence ?"

Vedle čelných představitelů ŽnS ze SZ jsou zastupiteli za ŽnS i jiní, jejichž věk je od mladých třicátníků značně vzdálen směrerm nahoru. KDU-ČSL, STAN a angažovaní občané. Mně je 51 let. S třicátníky bych, světe div se, měnil.
Voliči rozhodli tak, že poměr mladší/starší (dámy prominou) je v ŽnS, co si to tak srovnávám, 6:5.
Jaký je obdobný poměr u ČSSD nebo ODS ?
A nakonec k opakované mantře - opravdu si myslíte , že se deset svéprávných zastupitelů nechá přehlasovat jedním Matějem Stropnickým ?

JUDr.Tomáš Sunegha, člen KDU-ČSL zvolený na kandidátce ŽnS.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby?

2.11.2014 21:05 vložil nicname

Spíš Vy neznáte historii ŽNS. Toto uskupení vzniklo chvilku před minulými (vlastně už předminulými) volbami. ŽNS bylo sdružení "naštvaných" dědulu (povětšinou) kteří si mysleli, že za těch 30 a více let placení nájemného mají právo na byt pokud možno zdarma a když né zdarma tak za 400tis. Sorry, to už o něčem svědčí.
Takže ŽNS jako sdružení možná existuje +- pár měsíců déle než samotná TOP09, ale uskupení ŽNS, které kandidovali jako slepenec několika stran se vyvíjel až chvilku před volbami roku 2010.
Co se týče věkového rozložení, nejsem slepý, že mezi kandidáty jsou i lidé ve věku nad 40let atd., spíš mě dostává, že do čela jste si "prosadili" člověka typu Stropnický, Rut a další... Tito konkrétně dva pánové toho moc v životě nedokázali... můj názor. Vám je 51let, máte zkušenosti jak životní tak pracovní, jste doktor práv a Vás jako člověka mohu respektovat. Pana Stropnického však nikoli a už vůbec neberu ty jeho kecy....
A jestli Vám nevadí, že v čele stojí tento člověk, pak Vás bohužel lituji... Já bych ho dal až minimálně na 15 a vyšší místo...


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby?

3.11.2014 09:48 vložil sunegha

Dvě poznámky - ŽnS jako volební strana postavená primárně na spolupráci KDU-ČSL, SZ a nezávislých osobností není totožná s ŽnS jako združením. Společný je název a část programu. Někde na těchto stránkách je ostatně přesná datace událostí s komentářem od pana Ptáčka a též s komentářem mým. Z politického životopisu zastupitelky paní Chmelové pochopíte, jak to bylo a je. Spolupráce mezi konkrétními politickými stranami a lidmi výrazně předchází vzniku sdružení |ŽnS.
Privatizace bytů není vymyšlená v P-3. Privatizace bytů v P-3 měla svá dlohodobě zvláštní "specifika". To bylo příčinou vzniku občanského sdružení. Zmíněná specifika mimo jiné souvisí s aktivitami aktivního politika ODS, pana Hurdy v Pražské plynárenské, a.s. Ostatně stav domů, které jsou privatizovány a mnohdy dlohodobě podudržovány vypovídá též o peněžních tocích minulosti a důvodně se obávám, že i budoucnosti. Chcete privatizaci bytů zastavit ?
Pánové Stropnický a Rut byli zvoleni místostarosty na radnici hlasy
mj. ČSSD a TOP 09. Jako nejvýše postavení političní reprezentanti naší politiky v P-3 jsou logicky ve vedení volebního sdružení ŽnS.
Myslím, že když nejste naším členem, nemámte právo mluvit do toho, jak to u nás chodí a jak si to u nás navolíme.
Na osobní volební preference máte plné právo.

JUDr.Tomáš Sunegha, člen KDU-ČSL zvolený na kandidátce ŽnS.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby?

3.11.2014 10:27 vložil nicname

Právě jste rekl něco co do demokracie nepatří a to, ze nemám, když nejsem vas clen , mluvit do personálního obsazeni. Já jsem zastánce toho,ze jako volič bych mel mít právo na to abych mohl toho či konkrétního člověka nezvolit či naopak. Proto se tesim az projde, tedy jestli projde, zákon o prime volbě starostu. Mohu se totiž ztotožnit s programem avšak ne s čelním představitelem te konkrétní strany. Jsem dlouhodobý kritik volebních systému uvnitř stran.
Co se týče privatizace, jsem zastáncem privatizace ale ne za každou cenu. Určité nejsem zastánce prodeje bytu za tržní cenu a za cenu 400 tis také ne. Já koupil byt v privatizaci před cca 6 lety za cca 1,2mil. Ta cena není vysoká vzhledem k ceně bytu na trhu, ale presto jsem se setkal s názorem ze je cena přemrstena a ze vlastně ten byt jsme si zaplatili na na jemném...to je dle mého hodně ujety názor...


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby?

3.11.2014 12:16 vložil sunegha

Do personálních záležitostí volebního subjektu, jehož nejste členem právo mluvit nemáte. Na tom není nic nedemokratického.

V současnosti je též přímá volba starostů dobrá věc.

Pokud jde o cenu bytu, není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem....

Nikdo si byt koupit nemusí, je to svobodné rozhodnutí. Jako předseda SVJ s 52 byty mohou kvalifikovaně potvrdit, že mnozí kupující nevědí, co je všechno čeká a že budou sice bydlet finančně levněji, ale budou muset sami něco udělat, sami rozhodnout...
Koupě obecního bytu má též politcko - filosofický rozměr, protože fakticky si kupujete majetek o kterém jako občan obce spolurozhodujete prostřednictvím voleb, takže si vlastně kupujete něco, co vám (částečně) patří. Je složitější, příklad zjednodušuji. Jde mi o vysvětelní podstaty.

Podle mého názoru by obec byty vlastnit neměla. A jestli by měla nějaké byty vlastnit, tak nové, do stáří 20-ti let, kdy je potřebná první větší oprava ( viz. Baťova politika podnikového bydlení ve Zlíně). Otázky zajištění bydlení pro potřebné obyvatele obce by obec měla řešit prostřednictvím cílených, nejen finančních, podpor a s využitím právních předpisů, které by jí např. umožnily, za tržních podmínek obsadit delší dobu neobsazený byt v bytovém domě, který se nachází na území obce. Takhle to mají upravené tuším v Holandsku. Myslím, že nějak obdobně to bylo i u nás okolo II. sv. války. V našich podmínkách má vlastnictví bytů obcí veliký korupční potenciál. To je pro mne zásadní důvod k privatizaci nájemníkům.

JUDr.Tomáš Sunegha, člen KDU-ČSL, zvolený na kandidátce ŽnS.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Volby?

3.11.2014 12:43 vložil nicname

Bohužel se s vámi neztotoznuji ve 2 věcech. Ano nemám právo mluvit do toho koho dáte na kandidátku ale mel bych mít mnohem větší právo nebo spise možnost u voleb toho konkrétního člověka nezvolit či zvolit. Nynější systém preferenčních hlasu je špatný. Proto alespon prima volba starostu kde se asi shodnem.
Nesouhlasim ani s tezí, ze město by nemělo vlastnit byty... Pak se ptam, z čeho ma město žít... Az bude systém státního uspořádání jako v USa nebo Švýcarsku kde se peníze neprerozdeluji ale obce, potažmo federální státy ( u nás kraje) budou pouze odvádět určitou dan do společně "jakési federalni" kasy ale většina peněz zůstane v tech obcích tak pak.... A co se týče korupce tak to bychom nesměli státu světic vůbec nic. Otázka korupce je otázkou mravní sily toho daného státu respektive lidi. Zákony u nás nejsou nejlepší ale ani nijak hrozné, problém je ta mravní sila a pak chtít korupci trestat...


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama