Diskuse

Alibismus v Mahlerových sadech

Vložit nový příspěvek

defenestrace odpovědné osoby na Praze 3

12.2.2014 15:52 vložil Jiří Kadeřábek

Dnes jsem viděl Mahlerovy sady v plné kráse - devastace parku, buranství prvního řádu. Minigolf, zasahující až téměř do židovského hřbitova? Výsměch, nehoráznost. Přes všechny omílané, ačkoliv zřejmě pádné, argumenty (soukromý pozemek, pochybení bývalého vedení radnice atd.) by to jistě mělo stát místo odpovědnou osobu na Praze 3. Když už tato nebyla občany přímo defenestrována...


Reagovat  Reagovat s citací


Vysvětlení, žádný alibismus

2.12.2013 12:40 vložil Ondřej Rut

Občané jsou ti poslední, kdo za minigolf pod věží mohou (i Matěj Stropnický je jmenuje jako poslední). Z článku pana Procházky to naopak vypadá, že za minigolf můžu hlavně já. Co uvádí pan Procházka o mém hlasování ve výboru pro územní rozvoj je objektivně lež, kterou dokládá i výňatek ze zápisu přiložený ke článku. Při hlasování výboru v lednu 2012 jsem hlasoval stejně jako všichni členové výboru PROTI umístění minigolfu (v případě, že všichni členové hlasují stejně, se v zápise jmenovité hlasování neuvádí). Půl roku předtím, v červenci 2011, jsem se v této věci zdržel hlasování a řeknu proč.

Součástí návrhu usnesení totiž kromě nesouhlasného stanoviska k minigolfu bylo zároveň zadání úkolu pro tehdejšího místostarostu Kalouska (TOP09), aby „otevřel jednání s vlastníkem vysílače o možnostech společného záměru rozšíření stávajícího podzemního objektu garáží na podkladě existující studie městské části“. Všichni ostatní členové výboru pro tohle usnesení zvedli ruku (TOP09, ODS i ČSSD). Já se zdržel hlasování, abych nenapomáhal plánům na poddolování Mahlerových sadů za stamiliony z obecní kasy jen kvůli lepším podmínkám pro parkování. S minigolfem jsem nesouhlasil i nadále, avšak v situaci kdy s jednou částí usnesení souhlasíte a s druhou ne, jsem se musel zdržet. Usnesení s nesouhlasným stanoviskem k minigolfu i přesto prošlo a místostarosta Kalousek ho na jaře 2012 odeslal investorovi.

Stavební úřad i přes nesouhlasné stanovisko městské části rozhodl v zájmu investora a bylo chybou městské části, že se proti územnímu rozhodnutí neodvolala. Je třeba to přiznat. Kdo je odpovědný personálně posuďte. Stalo se tak v době, kdy probíhala výměna vedení. Rozhodnutí o umístění minigolfu vydal stavební úřad 29.5.2012. Městská část byla informována podle spisu pouze úřední deskou. Rozhodnutí bylo na úřední desce zveřejněno 5.6. a sejmuto bylo 21.6. Odvolat se bylo možné do 9.7. Místostarosta Kalousek byl odvolán na zastupitelstvu 12.6., stejný den jsem byl jmenován já, poté však následovalo další politické vyjednávání a kompetenci pro územní rozvoj mi přidělila rada až 26.6. Za mé působnosti v roli místostarosty pro územní rozvoj jsem nedostal od stavebního úřadu ani nikoho jiného jakékoli vyrozumění o tom, že bylo vydáno rozhodnutí o umístění minigolfu. Mojí chybou tedy bylo, že jsem jako zastupitel MČ, nikoli ještě jako místostarosta s kompetencí pro územní rozvoj, v tuto klíčovou dobu nesledoval úřední desku. Od místostarosty Kalouska také neproběhlo jakékoli předání agendy.

Viníků je tady několik, je jím především investor, který s nápadem přišel. Pak je to hlavní město Praha, které prostřednictvím Útvaru rozvoje města dalo záměru kladné stanovisko. Dále je to městská část, která sice dala stanovisko záporné, ale prošvihla příležitost se proti rozhodnutí odvolat a dosáhnout přezkumu rozhodnutí stavebního úřadu. Pak je jím stavební úřad, u nějž jsem přesvědčen, že procesně pochybil, když se opomněl dotázat městské části, zda souhlasí s umístěním minigolfu a zahradní restaurace z pohledu výjimečné přípustnosti v dané funkční ploše územního plánu. Dalším viníkem jsou památkáři, kteří ještě za Kněžínka lehkomyslně vydali kladné stanovisko a které potom investor vyčůraně obešel, když jim nedal konkrétní podobu minigolfu k dalšímu posouzení, i když to Národní památkový ústav v předchozím rozhodnutí výslovně požadoval.

Každý si teď může upálit svojí čarodějnici, hledat dál hlavního viníka ale asi nemá smysl, minigolf už stojí. Já se teď postarám o to, aby k ničemu takovému do budoucna nedošlo. Odbor územního rozvoje byl pověřen k pravidelnému sledování úřední desky.

Některé možná zklamala Strana zelených, že za její spoluvlády došlo k něčemu takovému. Ano, nejsme supermani a nezabráníme všemu zlému, učíme se, jsem ale opravdu rád že se nám začíná dařit tvořit něco pozitivního. A taky že se nám podařilo přesvědčit kolegy z TOP09 a ČSSD a záměry poddolování nám. Jiřího z Poděbrad, Škroupova náměstí a Mahlerových sadů kvůli podzemním garážím odsunout na vedlejší kolej. Pochopili naštěstí, že to je ekonomický nesmysl. Alespoň prozatím. Bylo by to totiž pro městskou část daleko horší než minigolf.

Ondřej Rut


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Vysvětlení, žádný alibismus

2.12.2013 13:04 vložil Kardinál

Nalijme si čistého vína. Volby klepou na dveře a koaliční partneři se potřebují navzájem vymezit. Aniž bych chtěl (přesněji řečeno mohl) rozporovat, co jste zde uvedl, tak článek pana Procházky je pouhou reakcí na hromadu hnoje, jež otevřel pan Stropnický.
Současně nikde nespatřuji Vámi akcentovanou lež. Kdyby chtěl zastupitel Procházka lhát, tak nebude zveřejňovat ty zápisy.

Mimochodem, ten minigolf je pro mě jen malá rybka, oproti tomu, že tahle koalice i přes všechny problémy odstavila Hurdu od Prahy 3. Za to patří bezpochyby dík.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Vysvětlení, žádný alibismus

3.12.2013 19:35 vložil Ivča

Ano, pokud je pravda, že tahle koalice SKUTEČNĚ odstavila Hurdu, tak uznáváme, že nějaký minigolf je proti tomu drobný průšvih. Také chodíme okolo a nejsme z toho nijak nadšeni. Nejhorší je, že šlo a lze vůbec nějak "šikovně" zařídit, aby nerozhodovali občané Prahy 3 o tom, co bude v ZELENI, TEDY V PARKU!!! Ale na druhou stranu nás šokuje, že téměř všude jsou na prvním místě stesky na to, kam budou chodit pejskaři. Děti a ostatní jsou až na druhém místě. Vychovávali jsme na Žižkově své děti. V tomto parku jsme byli dvakrát, i když to tam máme 2 minuty. Poprvé a naposled kopnout s klukem do míče, přinesli jsme domů míč plný výkalů. Podruhé s knížkou, děti se rozběhly mezi pejsky a přinesly si domů výkaly na botech. O výkalech v drátech dětského kola z ulic Žižkova ani nemluvě. Od té doby jsme do tohoto parku už nikdy trávit čas v "zeleni" nešli. A určitě nejsme sami. Já závidím i těm pár maminám, že si mohou sednout na ohrazeném plácku na lavičku a dát děcko na deku, nebo ho pustit na trávu. I když si musí dát limču nebo kafe. Třeba si i ten minigolf někdo přijde zahrát, kdo do parku jinak už roky nevkročil. Druhá věc je, jak to bude vypadat, až to bude hotové. Asi nic moc, není to opravdu ideální místo na minigolf. Bohužel jediná zeleň, která je na Žižkově opravdu hezká a zelená, je ta ohrazená a hlídaná. Je mi líto, já si nemyslím, že pravý genius loci Žižkova jsou špinavé a pokaděné parky a ulice. Uvidíme, až to bude všechno hotové, když už se stejně nedá nic dělat? Když postavili věž, všichni z toho byli na mrtvici a nakonec si zvykli a věž se stala dominantou.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Vysvětlení, žádný alibismus

19.12.2013 15:25 vložil Irena Procházková

Dobrý den, docela se zájmem jsem si přečetla Váš příspěvek. Patřím mezi právě ty pejskaře, kteří kvůli parku pod věží dost pláčou. Určitě to není tak, že by děti byly na druhém místě, ale myslím že z minigolfu toho také mít mnoho nebudou... Žiju na Vinohradech a Žižkově celý život, jsem právě ten občan co se jako dítě cachtal v kašně na Jiřáku, u věže jsme lítali ještě po hřbitově (za komunistů nebyl vůbec ohrazený), do parku jsme chodili i sáňkovat. Tohle prostě teď bolí. Myslím, že minigolf se dá dnes hrát skoro všude, na Žižkově bych radši park. Ale základní problém - psi se nikam zároveň s minigolfem nevypaří a vůbec nic to nevyřeší. Jiné části Prahy budují psí louky, aby se právě takovým problémům soužití předcházelo. Ale souhlasím s vámi v neuklízení - to mě taky štve, protože to pak odnášíme my co uklízíme pořád.


Reagovat  Reagovat s citací


koalice

1.12.2013 13:54 vložil Michal Konvička

A nebylo by lepší "vyprat špinavé prádlo" spíše uvnitř koalice než vést přes web tyto přestřelky? Po 20. letech vypadla ODS konečně z radnice a bylo by více než vhodné aby se tam ani v příštím volebním období nedostala. Bohužel je znát, že zástupci koaliční koaličních stran nezvládají spolu více komunikovat, což je škoda.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: koalice

1.12.2013 13:56 vložil eee

Ale pane Konvičko, za 10 měsíců jsou přece opět volby. :-))


Reagovat  Reagovat s citací


Re: koalice

1.12.2013 22:46 vložil Kardinál

V tomhle si nejsem vůbec jistý. Co je lepší? Koalice, která občas špinavé prádlo propere, nebo která v něm prosmrdí celé volební období? Není to tak dlouho, co tu vládla ODS s ČSSD a ten radniční smrad se větrá dodnes.
Že jsou TOP 09, SZ a ČSSD účelovým slepencem, který měl především odblokovat radnici od zkorumpované ODSky, je asi všem jasné. A že levicově zaměřený Stropnický si s „žižkovskou Merkelovou“ zrovna nepadli kolem krku asi taky leckomu dojde. Tedy hádky k tomu patří. Z praní prádla může profitovat především volič.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: koalice

1.12.2013 23:23 vložil Simeon Popov

Chtěl bych se připojit k tomuto názoru a ještě něco málo dodat. Určitě jste si vědomi, že v koalici je nyní celkem 5 subjektů TOP09, ČSSD a ŽnS (tvořená Stanou zelených, KDU-ČSL a nezávislý). Jde, jak již bylo zde napsáno, o slepenec. Ne však účelový v negativním slova smyslu, ale pokud se podíváte na složení ZMČ, tak zjistíte, že prostě jiná možnost nebyla ... a no byla, nemít žádné vedení a 2,5 roku nechat MČ P3 v chaosu. TOPka na Praze 3 je teď obviňována, že je levicová. Musím říci, že dělení na levou a pravou mne unavuje, je lepší dělit na správně a nesprávné (řešení, rozhodnutí, záměr apod.). Rovněž Vás ujišťuji, že snaha komunikovat uvnitř koalice existuje, pokud mám za sebe psát. To, že komunikace je těžká a ne vždy dojdeme k cíli nebo kompromisu, je další negativem barevné různorodosti koalice. Negativní kampaň ovšem nezačala TOPka nebo ČSSD. Jsou však určité hranice, kdy si řeknete, že některé informace, by bylo vhodné uvést na pravou míru nebo alespoň sdělit i jiný pohled na věc. Souhlasím rovněž s názorem, že občan by se měl dozvědět co nejvíce o svých zastupitelích, a to i prostřednictvím těchto diskusí. Vše ovšem ve slušnosti a se zachováním věcného dialogu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: koalice

1.12.2013 23:45 vložil Simeon Popov

Dobrý den pane Konvičko! Pouze bych si Vás dovolil malou opravu, ODS je stále na radnici a ne všichni v ODS jsou "zlosynové". Každá profese má své dobré odborníky a ty horší. Házet všechny do jednoho pytle, je celkem zjednodušování. A rovněž i Vás chci ubezpečit, že se snažíme komunikovat a vysvětlovat si věci, tak jak nejlépe umíme. To, že mnohahodinové diskuse někdy nemají výsledek, je, bohužel realita. Za sebe jsem rád, že máme možnost svobodně diskutovat nebo se podělit o názory, i zde na kauze3. To, že se názor týká koaličního partnera, na věci snad nic nemění? Hlavně, aby se diskuse nestočila pouze do úrovně házení špíny, zveřejňování lží, pomluv nebo do plytkého populismu.


Reagovat  Reagovat s citací


koalice

2.12.2013 08:34 vložil Michal Konvicka

Diky za opravu pane Popove, bez Vas bych si toho vazne nevsiml. A jestli dovolite, tak Vam sdelim take jeden svuj postreh k Vasi osobe. Mate neobycejny talent vytvaret velke mnozstvi slovni vaty aniz byste cokoliv sdelil. V porovnani s Vasimi kolegy z koalice napr. Stropnickym nebo Rutem, kteri zvladaji formulovani svych nazoru a postoju velmi dobre (i kdyz ne vzdy je sdilim), je cteni Vasich prispevku utrpenim. O tom, jaka je zizkovska ODS, Vam mohu dat podrobnejsi vyklad. Stale totiz postavam u nekolika soudu za clanky, ktere jsem na toto tema napsal.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: koalice

2.12.2013 10:02 vložil Simeon Popov

Dobrý den, děkuji za názor! Omlouvám se Vám touto cestou, že Vám působím duševní utrpení. Budu se snažit nějak své projevy korigovat, snad se to zlepší. Vždy je co zlepšovat. Co se týče ODS, já bych Vám taky mohl vyprávět, ale určitě bych to nezobecňoval na všechny jejich členy. Přeji hezký den a hodně úspěchu u soudů!


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: koalice

2.12.2013 11:02 vložil Petr

Má nějaký rozumný důvod, že člen TOP 09 ochraňuje členy ODS?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: koalice

2.12.2013 11:30 vložil heller

Se zájmem sleduji tuto debatu. Taky jsem si vzpomněl, jak Miloš Zeman před časem sliboval členské průkazy ČSSD vázané do kůže členů ODS. Nemám rád, když se členům jakékoliv strany bez rozdílu přisuzují přívlastky"zloději, ekoteroristé, černoprdelníci a pod." . Uvědomte si, že jakékoliv sdružení občanů vlastně kopíruje složení společnosti obecně. Jistě jsou preferovány společné zájmy členů, ale pokud vím, žádná strana nemá ve stanovách "budeme krást". Takže nestrkejme všechny do jednoho pytle nebo příjde někdo a zase nás všechny strčí do jednoho velkého pytle ( to už tady bylo 40 let). Nemusí totiž jít jen o populismus, ale psychiatrie na to má svůj termín "mesiášský syndrom". Ten se halí do pěkných, třeba i úderných slov, která se dobře poslouchají, ale stále je to duševní porucha.


Reagovat  Reagovat s citací


koalice

2.12.2013 16:52 vložil Michal Konvicka

Pane Hellere, v květnu 2012 Váš bývalý kolega Kalousek ještě v koalici s ODS navrhl v radě odvolání starostky Hujové (kterou může však odvolat jen zastupitelstvo). Přesto rada o tomto návrhu hlasovala a Vy jste se za starostku nepostavil, nýbrž se srdnatě hlasování zdržel. No, nechci házet všechny do jednoho pytle, jak Vy říkáte, ale trochu to Vaše komentování na mě dělá dojem, že to hrajete na všechny strany a necháváte se otevřená zadní vrátka, kdyby přeci jen ODS chytila druhý dech...


Reagovat  Reagovat s citací


Re: koalice

3.12.2013 13:07 vložil heller

Takže podle hesla: "a vy zase bijete černochy". Nevím, co má moje hlasování společného s tím, že nerad strkám všechny do jednoho pytle. Naštěstí jsem již dosti v životě prožil a také si dovedu představit následky prosazování "jednotné vůle lidu". Nehraji to na obě strany a jen tak pro zajímavost doporučuji si připamatovat pokus o svržení ODS ve volebním období 2002 - 2006. Moje hlasování - zdržení jsem oběma aktérům, ale i dalším vysvětlil. Některé věci se v politice řeší jinak. Nevím, proč bych si nechával otevřená zadní vrátka, ty slouží bohužel jenom k útěku.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: koalice

3.12.2013 18:55 vložil heller

A ještě jeden dovětek. Pronášíte silná slova, ještě s upřesněním. Buď jste onen návrh Radě nečetl nebo záměrně lžete! Nebyl to návrh na odvolání (ptotože to může udělat pouze Zastupitelstvo), ale výzva, aby paní starostka zvážila své působení ve funkci... A to je úplně jiné hlasování...


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: koalice

3.12.2013 21:47 vložil Michal Konvička

Pane Hellere, můj názor konec konců není tak podstatný, Váš postoj ať zhodnotí Vaši kolegové v Topce při volbě na kandidátku v příštím roce. Ale evidentně jsem ťal do živého, že...Ať tak či onak, když bylo potřeba, tak jste starostku nepodpořil, nýbrž, jak jsem již řekl, statečně jste se zdržel hlasování.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: koalice

14.12.2013 19:58 vložil Gerhard

Hezka rezba soudruzi. Pro blaho obcanu by bylo nejlepsi, kdyby jste se vy vsichni sesli a to jeste pred volbami nekdy v noci mezi kontejnery na nakladovem nadrazi pokud mozno ozbrojeni a vse si pekne vyrikali. Posledni prezivsi by si zaslouzil dozivotni kreslo na vechtrovne radnice. tam by snad nic nepo....


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama