Diskuse
Garáže jsou zbytečné, dokazují experti
Radnice Prahy 3 se snaží umístit šestipodlažní garáže d prostoru bloku Bořuivojova-Ondříčkova!
2.9.2008 14:22 vložil josef
Nedávno se objevil na vstupních prosklených dveřích domů Ondříčkova 31,33,35 a 37 výkres ukazující umístění šestipodlažních podzemních garáží! na plácku zeleně v vnitrobloku (nebo jak ho nazvat) kde je v současné době dětské hřiště, chtrající vydlážděné přístupové cesty k domům, třicet let stará nefungující kašnička s vodotryskem! Považuji tuto akci za "další skvělý nápad" jak rozhazovat veřejné prostředky, které by měly být co nejrychleji věnovány na správu bytového fondu než na "experimentování" s výstavbou podzemních garáží s cenou cca 3500 Kč, které defacto nikdo nepotřebuje! Současné plochy omezené modrým nalajnováním, mnohde přes výtluky či prorůstající zeleň ve spravovaných, ale špatně udržovaných ulicích ˇviz Žižkovo náměstí, Bořivojova, Křišťanova. Zastupitelé, kteří tako rozhodují by si měli alespoň projít svou část kde byli zvoleni! viďte paní Kozumplíková? A porovnat ty slavné glorifikace- včera jste otevírala dětský areál v Rajské zahradě, ,dne 15. září sbude projednáván materiál o výstavbě podzemních garáží (151 míst) ve zmíněném vnitrobloku. Nejdříve bude odstraněna zeleň a poté hloubena jáma pro šest podlaží! Pán bůh s námi a zlé z radnice Prahy 3 PRYČ!
Kam s ním?
15.7.2008 14:47 vložil Ez3kiel
Ano i já jsem proti výstavbě garáží na škroupově náměstí. Není to ani z nostalgických důvodů. Jen mi příjde daleko ekonomičtější a konec konců i ekologičtější postavit garáže na nám. Jiřího z Poděbrad.
dotaz: Byl ve studii uplatněn i výhled do budoucna? Tzn. Jaká bude dopravní situace za 5 let? S jakým se počítá přírustkem počtu aut za jeden rok? Budou za pět let stávající parkoviště dostačující nebo bude opět P3 přetékat?
Nebude pak kauza 3 psát Nerudovské fejetony Kam s ním???
dotaz: Byl ve studii uplatněn i výhled do budoucna? Tzn. Jaká bude dopravní situace za 5 let? S jakým se počítá přírustkem počtu aut za jeden rok? Budou za pět let stávající parkoviště dostačující nebo bude opět P3 přetékat?
Nebude pak kauza 3 psát Nerudovské fejetony Kam s ním???
Re: Kam s ním?
22.7.2008 08:26 vložil Ondřej Rut
Výhled do budoucna byl uplatněn pouze velmi mlhavě. Ono také exaktně do budoucna dost dobře hledět nejde, jakkoli jsou na to různé metodiky. Vývoj počtu aut závisí na mnoha faktorech - vývoji systému ZPS, dostavbě městského a pražského okruhu, zkvalitňování veřejné dopravy včetně železniční, výstavbě cyklistické a pěší infrastruktury, ale také na obecném vývoji ve společnosti, nejen v Praze. Auta mohou přibývat i ubývat, je to pouze na nás. Zdraví, Ondřej Rut
Re: Re: Kam s ním?
23.7.2008 13:03 vložil ...
Problém je, že počet aut se rozhodně nemění společně s kvalitou hromadné dopravy nebo cyklostezek.
MHD je v Praze velice kvalitní!!! Jezdi ve dne v noci, poměrně přesně, nevynechává, je tam čisto a síť zasátvek je hustá.
Kdo chce jezdit do práce na kole už tak činí, Praha se nejspíš nikdy nestane cyklo rájem jako třeba Mnichov, protože je tu kopec za kopcem.
Opravdu si myslíte, že si někdo rozmyslí nákup auta, že není dostavěn praž. okruh?
Jediním z mála faktrorů, který může omezi auta je cena samotného vozu a provozní náklady, dalším je cena jízdného v MHD, 26kč za lístek? to už se opravdu blíží k ceně litru PH.
Pokud chcete omezit auta, dejte ke každému vchodu do metra inteligentní stojany na kola, stojany dejte i ke všem úřadům, školám a obchodním centrům, zlevněte jídzdné v MHD na minimum, ale proboha nerušte garáže, tím si jen lidi naštvete.
MHD je v Praze velice kvalitní!!! Jezdi ve dne v noci, poměrně přesně, nevynechává, je tam čisto a síť zasátvek je hustá.
Kdo chce jezdit do práce na kole už tak činí, Praha se nejspíš nikdy nestane cyklo rájem jako třeba Mnichov, protože je tu kopec za kopcem.
Opravdu si myslíte, že si někdo rozmyslí nákup auta, že není dostavěn praž. okruh?
Jediním z mála faktrorů, který může omezi auta je cena samotného vozu a provozní náklady, dalším je cena jízdného v MHD, 26kč za lístek? to už se opravdu blíží k ceně litru PH.
Pokud chcete omezit auta, dejte ke každému vchodu do metra inteligentní stojany na kola, stojany dejte i ke všem úřadům, školám a obchodním centrům, zlevněte jídzdné v MHD na minimum, ale proboha nerušte garáže, tím si jen lidi naštvete.
Re: Re: Re: Kam s ním?
23.7.2008 15:19 vložil Ez3kiel
Ač nerad tak musím podotknot že cena za parkovné taky spoustu vlastníků odradí od užívání auta v centru prahy. V tomto směru je politika radnice více než průhledná. Otázkou zcela jinou je zda na tuto politiku nedoplácejí rezidenti. Samozřejmě doplácejí. Proto by bylo dle mého názoru nejlepší kdyby peníze vybrané za parkování byli opět investovány do parkování potažmo infrastruktury. Pokud se P3 potýká s trendem kdy se z ní mělo stát parkoviště pro dojíždějící zaměstnance z centra prahy pak jsou modré zóny dobrým tahem. Proč potom nepřistoupit na variantu garáží které by kapacitně pojali značnou část rezidentských aut z okolí a zároveň uvolnili ulice pro nerezidenty jimž by se parkování ještě více zpoplatnilo. Rezidenti by pak v rámci garážové parkovací karty měli možnost parkovat kdekoliv v ulicích P3 z darma či za zvýhodněné ceny. nebo lze také vytvořit politiku opačnou posílat nerezidenty do garáží a rezidenty nechat parkovat v ulicích.
Re: Re: Re: Kam s ním?
23.7.2008 22:51 vložil Ondřej Rut
Myslím, že se v podstatě shodneme. Stojany na kola k dopravním uzlům a veřejným institucím, levná a spolehlivá veřejná doprava, obě by velmi pomohlo. Avšak nenechte se mýlit, zelení žádné garáže rušit nechtějí. Pouze jsme proti tomu, aby se do jejich výstavby investovaly miliony z obecní kasy. Nová ročenka dopravy pro Prahu ukazuje, že pouze 33% přepravní práce je uskutečňováno osobní automobilovou dopravou - většinu peněz přesto Praha investuje do automobilové dopravy a městské části to ještě podporují investicemi do podzemních garáží. Jednou z možností by bylo vytvořit speciální fond na výnosy ze ZPS a z toho výstavbu garáží financovat. Přesto se obávám, že by na to ty peníze nestačily. Jedno místo v podzemí stojí okolo jednoho milionu korun. Když financovat z veřejných peněz výstavbu parkovacích míst, tak jedině záchytná parkoviště na pražském okruhu a okrajových stanicích metra.
Re: Re: Re: Re: Kam s ním?
7.8.2008 10:54 vložil ...
Z části se určitě shodneme, jako ridic :-) si musím postezovat, aut je v nasem meste opravdu hodne. Stojany na kola sice neprispeji vyrazne k omezeni dopravy, ale pro rohliky, do lekarny, nebo si vypucit film ve videopujcovne clovek na kole dojet muze, ale musi k tomu byt podminky.
MHD je tak draha, ze pokud nemam tramvajenku, kterou bych za mesic nevyuzil, se mi vyplati jet autem vsude.
Pokud se v P3 u centra vybuduji garaze, jiste budou slouzit i jako zachytne g. do centra., ale budou slouzit stejne tak i obcanum trojky.
Ja dnes na trojce nemam sanci zaparkovat, v nasi casti jeste nejsou modre zony, takze namam karticku a tak se snazim hledat mista v plac. zonach s automatem, ale tech je zalostne malo.
Dokonce jsem uz na trojce skoro prestal nakupovat, protoze nemam kde zastavit, radsi si to koupim po ceste v miste s parkovanim. Chudaci obchodnici od znamich vim, ze takto cini mnoho lidi.
Modre zony jsou od zacatku spatne vymyslene a misto regulacniho efektu, ktery jiste maji, maji take buzerujici efetk. Vsechny ulice naseho mesta mohli byt natreny modre. Zony by byly rozdeleny na jednotlive mestske casti. Ve sve domaci mest. casti bych mel parkovani zadarmo /rozumej za rocni poplatek jako dnes/. Ve vsech ostatnich castech mesta bych mohl zaparkovat vsude s tim,ze by tam byl automat. Automat by nabizel moznost stani na 15minut, coz dnes nabizi malo ktery a je to skoda, na rychlej naku to staci, ale ne musime zaplatit minimalne na pul hodiny. Proc to tak neni?
Proto je budovani garazi v nasem meste nutnosti, mozna je to drahe, ne-zelene, osklive, nikdo to nechce u baraku, ale nekde proste stat musi.
MHD je tak draha, ze pokud nemam tramvajenku, kterou bych za mesic nevyuzil, se mi vyplati jet autem vsude.
Pokud se v P3 u centra vybuduji garaze, jiste budou slouzit i jako zachytne g. do centra., ale budou slouzit stejne tak i obcanum trojky.
Ja dnes na trojce nemam sanci zaparkovat, v nasi casti jeste nejsou modre zony, takze namam karticku a tak se snazim hledat mista v plac. zonach s automatem, ale tech je zalostne malo.
Dokonce jsem uz na trojce skoro prestal nakupovat, protoze nemam kde zastavit, radsi si to koupim po ceste v miste s parkovanim. Chudaci obchodnici od znamich vim, ze takto cini mnoho lidi.
Modre zony jsou od zacatku spatne vymyslene a misto regulacniho efektu, ktery jiste maji, maji take buzerujici efetk. Vsechny ulice naseho mesta mohli byt natreny modre. Zony by byly rozdeleny na jednotlive mestske casti. Ve sve domaci mest. casti bych mel parkovani zadarmo /rozumej za rocni poplatek jako dnes/. Ve vsech ostatnich castech mesta bych mohl zaparkovat vsude s tim,ze by tam byl automat. Automat by nabizel moznost stani na 15minut, coz dnes nabizi malo ktery a je to skoda, na rychlej naku to staci, ale ne musime zaplatit minimalne na pul hodiny. Proc to tak neni?
Proto je budovani garazi v nasem meste nutnosti, mozna je to drahe, ne-zelene, osklive, nikdo to nechce u baraku, ale nekde proste stat musi.