Diskuse
Ing. Světlana Škapová, TOP 09: Nebuďme skeptičtí
absurdistán pokračuje
5.11.2011 17:51 vložil uuu.kk
http://bydleni.idnes.cz/alcatraz-ci-luxusni-ghetto-i-tak-se-rika-projektu-na-zizkove-pls-/architektura.aspx?c=A111104_152849_architektura_rez
Vážená, jste vážně tak naivní nebo omezená??
Jinak si váš článek nedokážu vysvětlit...
Vážená, jste vážně tak naivní nebo omezená??
Jinak si váš článek nedokážu vysvětlit...
volební programy pěkné, realita je jiná
5.11.2011 11:08 vložil Ondřej Rut (SZ)
Dosavadní praxe TOP09 ukazuje, že dobře napsaný volební program nic neznamená, když není doprovázen společnou vůlí po skutečné změně, kterou se TOP09 oháněla ve volební kampani. Zastupitelé TOP 09 jsou v zastupitelstvu úplní nováčci a většina z nich bohužel vůbec nepochopila, v čem spočívala negativa předchozí vlády ODS. Menšině to dochází, což sporadicky probublává na povrch.
Kauza Central Park II. to jasně prokazuje. Místostarosta Kalousek i členové výboru pro územní rozvoj za TOP09 (pánové Srb a Žipaj) po boku ODS nadále aktivně podporují tuto loupež za bílého dne, zatímco jiným zástupcům TOP09 je zřejmě jasné, co se tu děje. Mezi ně patří dokonce i paní starostka Hujová, která na jaře sama předložila výboru pro územní rozvoj podnět v kauze Central Park II., nicméně výbor ho i hlasy vlastní TOP09 odmítl projednat. Paní starostka pak byla předsedou výboru Pechou (ODS) na jednání Rady městské části pokárána za to, že nepřípustně zasahuje do kompetencí výboru a svého místostarosty.
Takto jsou rozloženy síly na radnici a v TOP09. A proto paní Škapová napsala takto opatrný článek. I za něj jí však děkuji, přestože zůstávám mírně skeptický.
Ondřej RUT
Kauza Central Park II. to jasně prokazuje. Místostarosta Kalousek i členové výboru pro územní rozvoj za TOP09 (pánové Srb a Žipaj) po boku ODS nadále aktivně podporují tuto loupež za bílého dne, zatímco jiným zástupcům TOP09 je zřejmě jasné, co se tu děje. Mezi ně patří dokonce i paní starostka Hujová, která na jaře sama předložila výboru pro územní rozvoj podnět v kauze Central Park II., nicméně výbor ho i hlasy vlastní TOP09 odmítl projednat. Paní starostka pak byla předsedou výboru Pechou (ODS) na jednání Rady městské části pokárána za to, že nepřípustně zasahuje do kompetencí výboru a svého místostarosty.
Takto jsou rozloženy síly na radnici a v TOP09. A proto paní Škapová napsala takto opatrný článek. I za něj jí však děkuji, přestože zůstávám mírně skeptický.
Ondřej RUT
Skepse je více nežli na místě.
2.11.2011 17:07 vložil chk
Musím bohužel konstatovat, paní Škapová, že v tomto případě jsem velmi, opravdu velmi skeptický.
Ono by to chtělo nejprve zistit, jak dotyčná společnost vlastně k oněm pozemkům přišla. Jestli je totiž pravdivá reportáž ČT1 v pořadu Reportéři ČT, viz zde:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/210452801240044/?online=1&index=132834
tak prostě ona společnost tyto pozemky docela jednoduše UKRADLA. A to doslova za bílého dne a před zraky všech, také za pomoci několika dodnes na radnici P3 působících politiků.
Jenom připomenu - podle onoho pořadu se jednalo o směnu 4586m2 zcela bezcenných pezemečků určených k parkování vedle ne příliš zdařilého a běžným měřítkům se vymykajícího developerského projektu Central park, za velmi lukrativní plochu (zvláště po oné plánované změně územního plánu) o výměře 37207m2.
Vás tyto skutečnosti, paní Škapová, nešokují? Mě vlastně už také ne, pomalu si totiž zvykám, že v tomto státě jsou podobné machinace zcela normální. Nicméně pokud by chtěla být TOP09 na Praze 3 alespoň trochu důvěryhodná, měla by se tímto případem trochu zabývat.
Jinak upozorňuji, že v tomto případě stranická příslušnost aktérů není vůbec důležitá. To jsou prostě lidé, kteří se přimknou k tomu nesilnějšímu "korytu" a hrabou a hrabou. Takže kdyby na Praze 3 byla nejsilnější zcela jiná politická strana, určitě by podobné pochybné transakce prováděli i s její pomocí. Smutné je jenom to, že ona strana, chvástající se jednou z nejsilnějších sítí místních organizací u nás, si podobné věci nedokáže ohlídat a těchto lidí se zbavit. O to víc je podobná věc očekávána od nové politické strany, která by si tímto v očích voličů mohla získat důvěru. Mám však obavy, že tu jde o něco úplně jiného.
Takže, paní Škapová, je mi líto, ale Váš nemístný optimismus v tomto případě opravdu nesdílím.
Ono by to chtělo nejprve zistit, jak dotyčná společnost vlastně k oněm pozemkům přišla. Jestli je totiž pravdivá reportáž ČT1 v pořadu Reportéři ČT, viz zde:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/210452801240044/?online=1&index=132834
tak prostě ona společnost tyto pozemky docela jednoduše UKRADLA. A to doslova za bílého dne a před zraky všech, také za pomoci několika dodnes na radnici P3 působících politiků.
Jenom připomenu - podle onoho pořadu se jednalo o směnu 4586m2 zcela bezcenných pezemečků určených k parkování vedle ne příliš zdařilého a běžným měřítkům se vymykajícího developerského projektu Central park, za velmi lukrativní plochu (zvláště po oné plánované změně územního plánu) o výměře 37207m2.
Vás tyto skutečnosti, paní Škapová, nešokují? Mě vlastně už také ne, pomalu si totiž zvykám, že v tomto státě jsou podobné machinace zcela normální. Nicméně pokud by chtěla být TOP09 na Praze 3 alespoň trochu důvěryhodná, měla by se tímto případem trochu zabývat.
Jinak upozorňuji, že v tomto případě stranická příslušnost aktérů není vůbec důležitá. To jsou prostě lidé, kteří se přimknou k tomu nesilnějšímu "korytu" a hrabou a hrabou. Takže kdyby na Praze 3 byla nejsilnější zcela jiná politická strana, určitě by podobné pochybné transakce prováděli i s její pomocí. Smutné je jenom to, že ona strana, chvástající se jednou z nejsilnějších sítí místních organizací u nás, si podobné věci nedokáže ohlídat a těchto lidí se zbavit. O to víc je podobná věc očekávána od nové politické strany, která by si tímto v očích voličů mohla získat důvěru. Mám však obavy, že tu jde o něco úplně jiného.
Takže, paní Škapová, je mi líto, ale Váš nemístný optimismus v tomto případě opravdu nesdílím.
Re: Skepse je více nežli na místě.
4.11.2011 20:31 vložil if f.
Naprosto souhlasím s reakcí na článek.Paní Škapová vaše názory jsou zcela absurdní!! Byla jste se na daném místě vůbec fyzicky podívat??!! Nejenomže hnusný megalomanský projekt central parku zeje prázdnotou, ale radnice klidně umožní výstavbu dalších a dalších nesmyslných projektů, které naprosto neřeší bytové požadavky "normálních" občanů!! Jen uměle zvedají cenovou hladinu nemovitostí na P3!!
???
2.11.2011 05:51 vložil Vilém Bukovský
Jaký je tedy konkrétní postoj TOP09 v této kauze? Budete aktivně vystupovat proti této výstavbě? Obrátíte se na policii kvůli machinacím s pozemky?
Re: ???
14.11.2011 22:44 vložil Světlana Škapová
Pane Bukovský,
v žádném případě nepodporuji změnu územního plánu na bytovou výstavbu v oblasti Parukářky. Postoj TOP 09 mi ale nepřísluší sdělovat, proto bych se vyjádřila pouze o tom, že dne 18.5. 2011 jsem na klubu TOP 09 hlasovala proti změně územního plánu a z výsledků hlasování zastupitelů TOP 09 bylo tak přijato usnesení. Za Klub TOP 09 je příslušen hovořit předseda, popřípadě místopředseda klubu, což je pan Žipaj a pan Popov. Pokud se na ně (email je uveden na web stránkách MČ Praha 3) obrátíte, jistě Vám podrobnosti k této záležitosti sdělí.
Zatím jsem neuvažovala obrátit se na policii.
v žádném případě nepodporuji změnu územního plánu na bytovou výstavbu v oblasti Parukářky. Postoj TOP 09 mi ale nepřísluší sdělovat, proto bych se vyjádřila pouze o tom, že dne 18.5. 2011 jsem na klubu TOP 09 hlasovala proti změně územního plánu a z výsledků hlasování zastupitelů TOP 09 bylo tak přijato usnesení. Za Klub TOP 09 je příslušen hovořit předseda, popřípadě místopředseda klubu, což je pan Žipaj a pan Popov. Pokud se na ně (email je uveden na web stránkách MČ Praha 3) obrátíte, jistě Vám podrobnosti k této záležitosti sdělí.
Zatím jsem neuvažovala obrátit se na policii.
nechápu
31.10.2011 17:31 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Naprosto nechápu smysl příspěvku. Volební program je jedna věc, ale v reálu vidíme opak. A to včetně Vaší strany TOP 09, která ústy Vašich stranických kolegů v příslušném výboru prosazuje změnu územního plánu. Tedy smysl těch slov?
Re: Re: nechápu
3.11.2011 18:05 vložil Jarda
Je zajímavé, že TOP 09 na jednu stranu má vůli komunikovat s občany, i prostřednictvím dříve zatracovaných medií jako je Kauza3, na druhou stranu se komunikace pořád nese ve stejném duchu: Občané, nebojte - teď jsme na radnici my a my všechno ohlídáme. Stejnou rétoriku má Simeon Popov, který komunikuje nejvíce.
Problém ale, vážení, je prostě v tom, že TOP09 na Praze 3 je složena buď ze neskutečně naivních spoluobčanů, nebo prostě záměrně nevidí nic, neslyší nic.
Je hezké, že se tu oháníte mimo jiné programem ŽnS - ale upřímně - jak se k této straně a jejím představitelů v reálu chováte? Nevšiml jsem si jakékoliv vstřícnosti, pouze gesta a infantilní články Vašeho kolegy Popova o tom, jak se někdo někam nedostavil apod.
Měli byste si radši vzpomenout na předvolební klip TOP09, se kterým prakticky vyhrála volby do parlamentu. Je to o vymetání defrandantů. Tradičně jste na to hned po volbách zapomněli - nebo, a to je bohužel ještě pravděpodobnější, jste tenhle klip ani nikdy neviděli.
Problém ale, vážení, je prostě v tom, že TOP09 na Praze 3 je složena buď ze neskutečně naivních spoluobčanů, nebo prostě záměrně nevidí nic, neslyší nic.
Je hezké, že se tu oháníte mimo jiné programem ŽnS - ale upřímně - jak se k této straně a jejím představitelů v reálu chováte? Nevšiml jsem si jakékoliv vstřícnosti, pouze gesta a infantilní články Vašeho kolegy Popova o tom, jak se někdo někam nedostavil apod.
Měli byste si radši vzpomenout na předvolební klip TOP09, se kterým prakticky vyhrála volby do parlamentu. Je to o vymetání defrandantů. Tradičně jste na to hned po volbách zapomněli - nebo, a to je bohužel ještě pravděpodobnější, jste tenhle klip ani nikdy neviděli.
Re: Re: Re: nechápu
4.11.2011 23:56 vložil Simeon Popov
Dobrý den pane Jardo,
zde bych se dovolil vstoupit do diskuse, pokud se tomu tak dá říci, jelikož u Vás postrádám věcnost komentáře. Mohl bych Vás zdvořile požádat o bližší specifikaci pojmu vstřícnost ? Co si máme (mám) pod tímto slovem představit ? Jaká jsou Vaše konkrétní očekávání od zastupitelů ? A ještě si dovolím poznámku: k představitelům Ž(n)S se chovám stejně jako oni ke mně, tj. slušně nebo pokládáte výměnu názorů (ikdyž vášnivou) za společensky nepřijatelné chování ?
Přeji hezký den !
zde bych se dovolil vstoupit do diskuse, pokud se tomu tak dá říci, jelikož u Vás postrádám věcnost komentáře. Mohl bych Vás zdvořile požádat o bližší specifikaci pojmu vstřícnost ? Co si máme (mám) pod tímto slovem představit ? Jaká jsou Vaše konkrétní očekávání od zastupitelů ? A ještě si dovolím poznámku: k představitelům Ž(n)S se chovám stejně jako oni ke mně, tj. slušně nebo pokládáte výměnu názorů (ikdyž vášnivou) za společensky nepřijatelné chování ?
Přeji hezký den !
Re: Re: Re: Re: nechápu
5.11.2011 01:49 vložil Karel Zak
Omlouvám se předem všem diskutujícím, hlavně těm slušným. Pane Popove, Vy jste opravdu krystalicky čistý blb. Co tím konkrétně myslím? Pokládat někomu otázku, co očekává od zastupitelů, když to jasně vyplývá z předvolebních slibů a mj. i z kontextu předešlých příspěvků, je fakt moc. Budu konkrétní za sebe. Očekával bych, v souvislosti s Vašimi konstatně nablblými příspěvky, že se zastupitelé budou vyjadřovat k věcem, kterým alespoň trochu rozumějí. A pokud mají černé svědomí, ať raději mlčí. Jenomže Vy se zase začnete ohánět Ústavou ČR a svými právy. Využívám tedy téhož práva k předchozím invektivám. A ještě něco. Přečtěte si článek své kolegyně Škapové. Třeba pochopíte...i když se obávám, že nikoli. Než něco napíšete a \"odentrujete\", zkuste se nad tím, moc prosím, zamyslet. Jde o činnost vcelku náročnou, leč nesoucí občas alespoň nějaké plody!
Re: Re: Re: Re: nechápu
5.11.2011 08:36 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Pane Popove, je to snadné. Praha 3 hospodaří s více jak půlkou rozpočtu v obecních A.S. ŽnS je jediný politický subjekt, jež nad tímto hospodařením nemá možnost kontroly, jelikož nemá v dozorčích žádného člena. Vy jste nyní u moci, takže se dá říci, že TOP 09 jim to neumožnila.
Za druhé – zástupci TOP 09, jež jsou členy Výboru pro územní rozvoj, konají v rozporu s vlastním volebním programem a prosazují změnu územního plánu ve prospěch developera.
A za třetí - za rok co máte ve svých rukou radnici jste nezměnili prakticky vůbec nic. Žádný krok k větší otevřenosti, transparentnosti zakázek... nic. Prostě poslušný a mladší bráška ODS.
Já vůbec nechápu, co se tady ještě snažíte obhájit. Možná by nebylo od věci, kdybyste si nejprve hrábl do vlastních řad.
Za druhé – zástupci TOP 09, jež jsou členy Výboru pro územní rozvoj, konají v rozporu s vlastním volebním programem a prosazují změnu územního plánu ve prospěch developera.
A za třetí - za rok co máte ve svých rukou radnici jste nezměnili prakticky vůbec nic. Žádný krok k větší otevřenosti, transparentnosti zakázek... nic. Prostě poslušný a mladší bráška ODS.
Já vůbec nechápu, co se tady ještě snažíte obhájit. Možná by nebylo od věci, kdybyste si nejprve hrábl do vlastních řad.
Re: Re: Re: Re: Re: nechápu
5.11.2011 18:13 vložil uuu.kk
Naprosto souhlasím. Za poslední rok se na radnici nezměnilo naprosto nic.
Starostka je věrnou kopií té předchozí. Chlubí se věcmi, za kterými jednoznačně stojí obrovské úsilí lidí, kteří s radnicí nemají nic společného - myslím tím zejména téma bezpečnost na přechodech!
V otázce privatizace je vše stejné jako za přechozí garnitury. Starostka si klidně v tisku slibuje termíny na stanovení nových pravidel privatizace (červen, září) a on je listopad a opět ticho po pěšině. Opravdu by mě velmi zajímalo, komu připadnou ty desítky volných bytů, které již jejich dlouholetí nájemníci po letech zvyšujících se nájmů a marného čekání na privatizaci opustili a tyto byty jsou prázdné.
Megalomanské projekty typu Central park II, Crystal Prague na Vinohradské, Nákladové nádraží - výborně, zastavme si betonem každý volný metr - na olšanských hřbitovech je zeleně dost!
K názorům pana inteligenta Simeona se vůbec vyjadřovat nehodlám, to je úplná ztráta času.
Starostka je věrnou kopií té předchozí. Chlubí se věcmi, za kterými jednoznačně stojí obrovské úsilí lidí, kteří s radnicí nemají nic společného - myslím tím zejména téma bezpečnost na přechodech!
V otázce privatizace je vše stejné jako za přechozí garnitury. Starostka si klidně v tisku slibuje termíny na stanovení nových pravidel privatizace (červen, září) a on je listopad a opět ticho po pěšině. Opravdu by mě velmi zajímalo, komu připadnou ty desítky volných bytů, které již jejich dlouholetí nájemníci po letech zvyšujících se nájmů a marného čekání na privatizaci opustili a tyto byty jsou prázdné.
Megalomanské projekty typu Central park II, Crystal Prague na Vinohradské, Nákladové nádraží - výborně, zastavme si betonem každý volný metr - na olšanských hřbitovech je zeleně dost!
K názorům pana inteligenta Simeona se vůbec vyjadřovat nehodlám, to je úplná ztráta času.
Re: Re: Re: Re: nechápu
9.11.2011 16:51 vložil Jarda
Dobrý den pane Popove, děkuji za Váš komentář. Koukám, že mezitím odpověděli jiní diskutující za mne.. Vždyť je to až směšné vysvětlovat někomu, co je vstřícnost.
Tak třeba: vstřícnost se projevuje tak, že pustím zastupitele všech stran do orgánů akciových společností ve vlastnictví obce. Kolik je takových členů orgánů a.s. na Praze 3 z řad ŽnS? Myslím žádný. :)
Dále se třeba vstřícnost projevuje tak, že nechám představitele ŽnS psát do Radničních novin, a to bez cenzury. Kolik jim vyšlo článků za Vašeho působení v redakční radě RN?
A nebo se vstřícnost dá třeba projevit tak, že se nestrefuji do kolegů zastupitelů za ŽnS články, které nemají hlavu ani patu a jsou účelově psány pouze k diskreditace strany.
Pro úplnost - nejsem členem strany ŽnS, pokud by to budilo ten dojem. Jen pozoruji situaci na radnici P3 a nestačím se divit.
Tak třeba: vstřícnost se projevuje tak, že pustím zastupitele všech stran do orgánů akciových společností ve vlastnictví obce. Kolik je takových členů orgánů a.s. na Praze 3 z řad ŽnS? Myslím žádný. :)
Dále se třeba vstřícnost projevuje tak, že nechám představitele ŽnS psát do Radničních novin, a to bez cenzury. Kolik jim vyšlo článků za Vašeho působení v redakční radě RN?
A nebo se vstřícnost dá třeba projevit tak, že se nestrefuji do kolegů zastupitelů za ŽnS články, které nemají hlavu ani patu a jsou účelově psány pouze k diskreditace strany.
Pro úplnost - nejsem členem strany ŽnS, pokud by to budilo ten dojem. Jen pozoruji situaci na radnici P3 a nestačím se divit.