Jenže aby mohlo NNŽ být přestavěno na budoucí "rentabilní" místo ať už se bude jednat o bydlení či něco jiného, tím, že bude zapsáno jako kulturní památka půjde vše do háje. Všichni, kdo máme chalupy u nebo v chráněných lokalitách víme, jak památkáři kecají do toho, jak a hlavně z jakého materiálu můžeme stavět. Jakmile bude NNŽ zapsáno jako kulturní památka, nikdy nebude rentabilní. Tak jako drtivá většina památek. Bude se muset zachovat ráz budovy atd atd. a pak bych chtěl vidět jaká instituce nebo sdružení se tam usadí. Možná ano, ale bude to jen nepatrná část budovy. Možná by tam šlo muzeum, ale nevím v tuto chvíli jaké, jelikož muzeí máme v Praze "habaku"
I proto nechápu proč, zejména SZ, se snaží o zapsání této budovy jako kulturní památka. Jestli je to jenom proto, aby zastavili projekt developera, tak je to spíše "machiavelistické" než rozumné a v budoucnu to přinese více problémů než užitku.
Diskuse
Mgr. Simeon Popov, TOP 09: Změna na žižkovské radnici se nekoná ?
Re: Re: NNŽ
23.2.2011 16:24 vložil Ondřej Rut (SZ)
Jako předseda místní SZ zkusím mluvit za SZ jako takovou a vysvětlit náš postoj k celé věci. Chceme skutečně zabránit tomu, aby na nádraží vzniklo "deset dalších Central Parků" a velkolepá autostráda, a to zcela bez ohledu na existenci funkcionalistických budov nádraží. Kromě toho si myslíme, že budovy nádraží mají svojí hodnotu a zaslouží si památkovou ochranu.
Otázka zda je nutné bourat či nebourat však s rozvojem Žižkova souvisí pouze v případě, že developer prosadí svojí vizi 8 - 12 patrové střední úrovně (!) zástavby. Argumentace veřejným zájmem, kterou používá Luděk Sekyra je tak zcela vykontruovaná. Jarovská spojka či tramvajová trať, kvůli kterým se mají budovy bourat, mohou být vedeny v osách stávajících komunikací. Jinými slovy, vybudování zcela nové komunikace a kapacitní autostrády by bylo zapotřebí pouze v tom případě, že zde vznikne předimenzovaná zástavba pro více jak 8 tisíc obyvatel - právě na tolik, pokud si dobře pamatuji, byla dimenzována první urbanistická studie architekta Sedláka, která se zachováním budov počítala.
Debata o hodnotě budov na nákladovém nádraží se bohužel zvrhla v debatu o tom, zda budovy brání nebo nebrání rozvoji Žižkova. Já jednoznačně tvrdím, že rozvoji Žižkova tak, jak jej vidí zelení, nebrání a argumenty developera o veřejném zájmu jsou proto vykonstruované. O hodnotě budov můžeme diskutovat bez ohledu na to, zda stojí či nestojí něčemu v cestě, protože nestojí. A když, tak jen zisku developera. Nebudu si hrát na odborníka, čistě z laického pohledu mě však budovy fascinují a jsem přesvědčen že by se daly smysluplně využít, když k tomu bude vůle vlastníka.
Vývoj kauzy Nákladové nádraží sleduji pečlivě již přes 4 roky, kdy jsem v obecním zastupitelstvu a mohu říct, že zájem developera není zájmem občanů Prahy. Praha 3 bohužel pod taktovkou pánů Hurdy a Pechy stále podléhá developerské argumentaci. Z neznalosti, nezájmu, slabosti či zcela záměrně.
S pozdravem,
Ondřej Rut
Otázka zda je nutné bourat či nebourat však s rozvojem Žižkova souvisí pouze v případě, že developer prosadí svojí vizi 8 - 12 patrové střední úrovně (!) zástavby. Argumentace veřejným zájmem, kterou používá Luděk Sekyra je tak zcela vykontruovaná. Jarovská spojka či tramvajová trať, kvůli kterým se mají budovy bourat, mohou být vedeny v osách stávajících komunikací. Jinými slovy, vybudování zcela nové komunikace a kapacitní autostrády by bylo zapotřebí pouze v tom případě, že zde vznikne předimenzovaná zástavba pro více jak 8 tisíc obyvatel - právě na tolik, pokud si dobře pamatuji, byla dimenzována první urbanistická studie architekta Sedláka, která se zachováním budov počítala.
Debata o hodnotě budov na nákladovém nádraží se bohužel zvrhla v debatu o tom, zda budovy brání nebo nebrání rozvoji Žižkova. Já jednoznačně tvrdím, že rozvoji Žižkova tak, jak jej vidí zelení, nebrání a argumenty developera o veřejném zájmu jsou proto vykonstruované. O hodnotě budov můžeme diskutovat bez ohledu na to, zda stojí či nestojí něčemu v cestě, protože nestojí. A když, tak jen zisku developera. Nebudu si hrát na odborníka, čistě z laického pohledu mě však budovy fascinují a jsem přesvědčen že by se daly smysluplně využít, když k tomu bude vůle vlastníka.
Vývoj kauzy Nákladové nádraží sleduji pečlivě již přes 4 roky, kdy jsem v obecním zastupitelstvu a mohu říct, že zájem developera není zájmem občanů Prahy. Praha 3 bohužel pod taktovkou pánů Hurdy a Pechy stále podléhá developerské argumentaci. Z neznalosti, nezájmu, slabosti či zcela záměrně.
S pozdravem,
Ondřej Rut
Re: Re: Re: NNŽ
23.2.2011 19:07 vložil Nemo
Dobrý den pane Rut,
Vás ty budovy fascinují, mě nikoli a tak to bude napříč všemi obyvateli P3 (no, někteří nejspíš žádný názor mít nemají a nebudou).
Přesto, pokud prosazujete budovy jako kulturní památku, máte určitě plán, jak je do budoucna využít, aniž by "schramstly" celý rozpočet P3. Beru to s nadsázkou, ale nebudou to malé peníze na jejich údržbu, nemluvě o jejich rekonstrukci, která se zapsáním za památku ještě o dost prodraží.
Já tu nezpochybňuji to, že budovy něčemu brání nebo nebrání. I mě se nelíbí Centrál park a nechci tu druhý takový, ale jak jsem již napsal, zapsáním NNŽ jako kulturní památku je krok špatným směrem. Každopádně je to můj názor, tak jako máte názor Vy a domnívám se, že by o osudu NNŽ měli rozhodnout obyvatelé v referendu nebo veřejné diskuzi. Jakmile bude NNŽ kulturní památkou, cokoli dalšího bude obtížné dělat. Zmenší se manévrovací prostor atd. a věřte, že památkáři budou jak "osina v zadku" při jakémkoli úmyslu využití a přestavbě NNŽ.
Proto Vám doporučuji, zamyslet se nad tímto krokem a hned neútočit na vedení radnice, jež mimochodem zastupuje občany P3, když zastává jiný názor.
Existuje mnoho jiných prostředků, jak zajistit, aby nevyrostl nový Centrál park. Chápu, že v předešlém volebním období měla vše v rukou ODS, ale nyní je situace jiná. Už nevládne ODS rukou všemohoucí, tak co třeba zajít za zastupiteli TOP09? Co vím oni také nestojí o Central park číslo 2.
A to, že TOP si vzala za partnera ODS ještě neznamená, že vše půjde ve starých kolejích.
Vás ty budovy fascinují, mě nikoli a tak to bude napříč všemi obyvateli P3 (no, někteří nejspíš žádný názor mít nemají a nebudou).
Přesto, pokud prosazujete budovy jako kulturní památku, máte určitě plán, jak je do budoucna využít, aniž by "schramstly" celý rozpočet P3. Beru to s nadsázkou, ale nebudou to malé peníze na jejich údržbu, nemluvě o jejich rekonstrukci, která se zapsáním za památku ještě o dost prodraží.
Já tu nezpochybňuji to, že budovy něčemu brání nebo nebrání. I mě se nelíbí Centrál park a nechci tu druhý takový, ale jak jsem již napsal, zapsáním NNŽ jako kulturní památku je krok špatným směrem. Každopádně je to můj názor, tak jako máte názor Vy a domnívám se, že by o osudu NNŽ měli rozhodnout obyvatelé v referendu nebo veřejné diskuzi. Jakmile bude NNŽ kulturní památkou, cokoli dalšího bude obtížné dělat. Zmenší se manévrovací prostor atd. a věřte, že památkáři budou jak "osina v zadku" při jakémkoli úmyslu využití a přestavbě NNŽ.
Proto Vám doporučuji, zamyslet se nad tímto krokem a hned neútočit na vedení radnice, jež mimochodem zastupuje občany P3, když zastává jiný názor.
Existuje mnoho jiných prostředků, jak zajistit, aby nevyrostl nový Centrál park. Chápu, že v předešlém volebním období měla vše v rukou ODS, ale nyní je situace jiná. Už nevládne ODS rukou všemohoucí, tak co třeba zajít za zastupiteli TOP09? Co vím oni také nestojí o Central park číslo 2.
A to, že TOP si vzala za partnera ODS ještě neznamená, že vše půjde ve starých kolejích.
Re: Re: Re: Re: NNŽ
23.2.2011 21:19 vložil Ondřej Rut (SZ)
Ještě jednou dobrý večer, milý Nemo,
svým předchozím příspěvkem jsem chtěl především říci, že je třeba diskutovat o tom, zda je budova hodnotná nebo nikoli a jak jí případně využít. To, že stojí v cestě zářné budoucnosti nového Žižkova, to je prostě pitomost.
Ptáte se jaké máme s budovou plány, když bychom jí jako zelení chtěli zachovat. Budova se dá využít "neziskově" pro kulturní účely, výstavní prostory, depozitáře, archivy apod., nebo i ziskově pro bydlení, kanceláře, obchodní prostory. Jak bude s budovou naloženo, pokud se stane památkou, je však primárně na odpovědnosti Českých drah, potažmo státu, který dráhy vlastní a měl by v nich patřičně uplatňovat svůj vliv. Pokud si s budovami nebude vědět rady vlastník, může je darovat městu Praha, které by pro ně mělo najít využití ve smyslu výše uvedeného. "Na rekonstrukci budov ale nebude mít Praha peníze," řekli by proponenti bourání. Nikdo se už ale neptá, kde vezme město peníze na výstavbu té velkolepé Jarovské spojky, po které budou jezdit desetitisíce obyvatel z nové zástavby - tu nám totiž společnost pana Sekyry také nezaplatí.
Neviňte prosím zelené z jednostrannosti vnímání celého problému alá "Kde je developerovo, tam je zle", zároveň nepodléhejme jednostrannému argumentu "kde kulturní památka, tam jen chátrání a zkáza." Může být i dobrý střídmý developerský záměr, který se vyrovná s nároky na péči o technickou památku nebo její existenci dokáže dokonce využít ve svůj prospěch. Město má takové způsoby využití hledat a developera k nim vést, ne jen ustupovat jeho nárokům v obavách, že půjde lít beton někam jinam. Odpusťte ten eufemizmus.
V závěru několik slov k Vaší narážce na nové zastupitele z TOP09. Já osobně je neházím do jednoho pytle se starým vedením radnice. Podle mých dosavadních zkušeností jde o docela různorodou skupinu lidí, která se více či méně obtížně vyrovnává s mocí, kterou mají v rukou. Staré způsoby vedení místní politiky by převážně chtěli měnit, zároveň se jimi však ve své nezkušenosti či naivitě nechávají vést. Mě je 29 let a budu mluvit o zkušenostech, řeknete, ale v žižkovském zastupitelstvu přecejenom sedím pátým rokem a vím jak "se dělá" místní politika. Takže nebojte, za zastupiteli z TOP09 se snažím chodit a bavit se s nimi. V prvním poločase zápasu o změnu však právě prohrávají 0:1.
pěkný večer,
Ondřej Rut
svým předchozím příspěvkem jsem chtěl především říci, že je třeba diskutovat o tom, zda je budova hodnotná nebo nikoli a jak jí případně využít. To, že stojí v cestě zářné budoucnosti nového Žižkova, to je prostě pitomost.
Ptáte se jaké máme s budovou plány, když bychom jí jako zelení chtěli zachovat. Budova se dá využít "neziskově" pro kulturní účely, výstavní prostory, depozitáře, archivy apod., nebo i ziskově pro bydlení, kanceláře, obchodní prostory. Jak bude s budovou naloženo, pokud se stane památkou, je však primárně na odpovědnosti Českých drah, potažmo státu, který dráhy vlastní a měl by v nich patřičně uplatňovat svůj vliv. Pokud si s budovami nebude vědět rady vlastník, může je darovat městu Praha, které by pro ně mělo najít využití ve smyslu výše uvedeného. "Na rekonstrukci budov ale nebude mít Praha peníze," řekli by proponenti bourání. Nikdo se už ale neptá, kde vezme město peníze na výstavbu té velkolepé Jarovské spojky, po které budou jezdit desetitisíce obyvatel z nové zástavby - tu nám totiž společnost pana Sekyry také nezaplatí.
Neviňte prosím zelené z jednostrannosti vnímání celého problému alá "Kde je developerovo, tam je zle", zároveň nepodléhejme jednostrannému argumentu "kde kulturní památka, tam jen chátrání a zkáza." Může být i dobrý střídmý developerský záměr, který se vyrovná s nároky na péči o technickou památku nebo její existenci dokáže dokonce využít ve svůj prospěch. Město má takové způsoby využití hledat a developera k nim vést, ne jen ustupovat jeho nárokům v obavách, že půjde lít beton někam jinam. Odpusťte ten eufemizmus.
V závěru několik slov k Vaší narážce na nové zastupitele z TOP09. Já osobně je neházím do jednoho pytle se starým vedením radnice. Podle mých dosavadních zkušeností jde o docela různorodou skupinu lidí, která se více či méně obtížně vyrovnává s mocí, kterou mají v rukou. Staré způsoby vedení místní politiky by převážně chtěli měnit, zároveň se jimi však ve své nezkušenosti či naivitě nechávají vést. Mě je 29 let a budu mluvit o zkušenostech, řeknete, ale v žižkovském zastupitelstvu přecejenom sedím pátým rokem a vím jak "se dělá" místní politika. Takže nebojte, za zastupiteli z TOP09 se snažím chodit a bavit se s nimi. V prvním poločase zápasu o změnu však právě prohrávají 0:1.
pěkný večer,
Ondřej Rut
Re: Re: Re: Re: Re: NNŽ
23.2.2011 21:49 vložil Nemo
Začnu od konce,
nevím podle čeho soudíte, že prohrávají, nejsem však zastupitel, ale co vím, podařilo se jim prosadit, že ve všech komisích jsou i zástupci opozice, což dříve nebylo. Za druhé, i Vy, když jste nastoupil jako zastupitel, ste byl určitě dlouho "mimo hru" je pravda, že ve 24 letech je to něco jiného než ve 40 letech, přesto, chce to čas. Navíc, Vy ste se stal, a teď mě omluvte, pouhým zastupitelem, zatímco TOP09 "vládne" a to asi nebude zrovna jednoduché, po tolika letech "vlády jedné strany," dostat se ke všem informacím a pak je začít i napravovat. Nejsem zastupite a tak zákonitě nejsem u jednání, ale vím, že když přijdu do nového zaměstnání v soukromém sektoru na vedoucí pozici, chvilku to trvá než poznám lidi, prostředí, fungování a pak teprve mohu začít s účelnou změnou. Avšak jsou změny, které lze samozřejmě realizovat velmi rychle.
Psal jsem zde všem" skeptikům " abychom jim nechali čas do konce léta nebo začátek podzimu a pak se uvidí jak to je.
Každopádně, řekněte a napiště co se děje a proč si Vy a mnoho zde píšících myslí, že TOP09 je "pod pantoflem?"
A k hlavnímu tématu: víte, vše co jste napsal o využití NNŽ je dobrý plán (zdaří li se) má to však jeden háček: tím háčkem je zapsání jako kulturní památky. Jakmile toto se stane, bude využití velmi omezené.
Za další, se mi moc nezamlouvá strategie, kterou jste popsal: "my požadujeme o zapsání kulturní památky, zasíláme dopisy ministru a majitel ať si to pak vyřeší co s tím." To je dost alibistické a sobecké, nemyslíte? Zvláť když víme, že je stát vyždímaný a že nejspíš žádné prostředky nepřitečou ani na provoz a už vůbec na rekonstrukci. Obávám se, že by zapsáním NNŽ jako kulturní památky by nic dobrého nepřineslo spíš by to přineslo pomalé chátrání a možná, někdy v budoucnu.... Jen se podívejme, jak dlouho trvalo, než se město pustilo do Karlova mostu a to je bezpochyby památka první kategorie.
Víte, je důležité rozdělit NNŽ na dva okruhy a nespojovat je. prvním je to o čem se tu bavíme tj. zda bude kulturní památkou či ne a či to přinese či nepřinese užitek. druhým okruhem, který je však mnohem širší a problematičštější je, je urbanistická metodologie Prahy tj. jak má Praha vůbec vypadat. Tato studie či metodologie by měla platit na celou Prahu, aby se tu nestavěly megalomantské projekty typu Centrál park se čtyřproudovou silnicí. Toto však neexistuje a s nynějším vedení Prahy asi ani existovat nebude. Takže je to na jednotlivých radnicích. Je otázka také, zda se zrovna s tímto projektem ještě dá něco dělat. Dokud nejsou podepsané smlouvy a prodané pozemky atd. tak je pořád mnoho možností.
Pojďme řešit to, jaké stavby tu chceme, neboli pojďme tlačit na "urbanistickou studii či metodologii" která bude pro radinci závazná. To je jediná cesta a myslím, že lze to v tomto volebním odbobí provést a dokonce si myslím, že je to možné i pro NNŽ.
Jen můj názor, ale jak říkám, nesedím na radnici ani v zastupitelstvu, mé info jsou velmi omezené.
nevím podle čeho soudíte, že prohrávají, nejsem však zastupitel, ale co vím, podařilo se jim prosadit, že ve všech komisích jsou i zástupci opozice, což dříve nebylo. Za druhé, i Vy, když jste nastoupil jako zastupitel, ste byl určitě dlouho "mimo hru" je pravda, že ve 24 letech je to něco jiného než ve 40 letech, přesto, chce to čas. Navíc, Vy ste se stal, a teď mě omluvte, pouhým zastupitelem, zatímco TOP09 "vládne" a to asi nebude zrovna jednoduché, po tolika letech "vlády jedné strany," dostat se ke všem informacím a pak je začít i napravovat. Nejsem zastupite a tak zákonitě nejsem u jednání, ale vím, že když přijdu do nového zaměstnání v soukromém sektoru na vedoucí pozici, chvilku to trvá než poznám lidi, prostředí, fungování a pak teprve mohu začít s účelnou změnou. Avšak jsou změny, které lze samozřejmě realizovat velmi rychle.
Psal jsem zde všem" skeptikům " abychom jim nechali čas do konce léta nebo začátek podzimu a pak se uvidí jak to je.
Každopádně, řekněte a napiště co se děje a proč si Vy a mnoho zde píšících myslí, že TOP09 je "pod pantoflem?"
A k hlavnímu tématu: víte, vše co jste napsal o využití NNŽ je dobrý plán (zdaří li se) má to však jeden háček: tím háčkem je zapsání jako kulturní památky. Jakmile toto se stane, bude využití velmi omezené.
Za další, se mi moc nezamlouvá strategie, kterou jste popsal: "my požadujeme o zapsání kulturní památky, zasíláme dopisy ministru a majitel ať si to pak vyřeší co s tím." To je dost alibistické a sobecké, nemyslíte? Zvláť když víme, že je stát vyždímaný a že nejspíš žádné prostředky nepřitečou ani na provoz a už vůbec na rekonstrukci. Obávám se, že by zapsáním NNŽ jako kulturní památky by nic dobrého nepřineslo spíš by to přineslo pomalé chátrání a možná, někdy v budoucnu.... Jen se podívejme, jak dlouho trvalo, než se město pustilo do Karlova mostu a to je bezpochyby památka první kategorie.
Víte, je důležité rozdělit NNŽ na dva okruhy a nespojovat je. prvním je to o čem se tu bavíme tj. zda bude kulturní památkou či ne a či to přinese či nepřinese užitek. druhým okruhem, který je však mnohem širší a problematičštější je, je urbanistická metodologie Prahy tj. jak má Praha vůbec vypadat. Tato studie či metodologie by měla platit na celou Prahu, aby se tu nestavěly megalomantské projekty typu Centrál park se čtyřproudovou silnicí. Toto však neexistuje a s nynějším vedení Prahy asi ani existovat nebude. Takže je to na jednotlivých radnicích. Je otázka také, zda se zrovna s tímto projektem ještě dá něco dělat. Dokud nejsou podepsané smlouvy a prodané pozemky atd. tak je pořád mnoho možností.
Pojďme řešit to, jaké stavby tu chceme, neboli pojďme tlačit na "urbanistickou studii či metodologii" která bude pro radinci závazná. To je jediná cesta a myslím, že lze to v tomto volebním odbobí provést a dokonce si myslím, že je to možné i pro NNŽ.
Jen můj názor, ale jak říkám, nesedím na radnici ani v zastupitelstvu, mé info jsou velmi omezené.