Diskuse

Reakce na příspěvek

Re: Nákladového nádraží Žižkov

30.9.2011 17:02 vložil Ondřej Rut (SZ)

Milý kolego,

Strana zelených to samozřejmě ví, i když bych zlepšování technologií v dopravě nepřeceňoval. Strana zelených však zároveň ví, že znečištění ovzduší ve městě není jediným negativním dopadem automobilové dopravy. Jde také o hluk (většina ho nevzniká v motoru, ale třením pneumatik o vozovku ve vyšších rychlostech) a z mého pohledu hlavně znehodnocení veřejného prostoru ve městě - kde sviští auta, nežijí lidé. Pokud chceme mít z Olšanské ulice a navazující Jarovské spojky městský bulvár, nemůžeme na ně svést dopravu z městského okruhu. Proto chceme na nákladovém nádraží vybudovat větší park a střídmější zástavbu, než plánují developeři spolu s radnicí. Méně domů generuje menší dopravní zátěž, dopravní toky pak můžeme rovnoměrně rozptýlit do území a nemusíme si tu stavět další dálnici do centra. Navíc, drobnou uliční strukturu zaplatí developer, aby se lidé dostali k zakoupeným bytům, zatímco výstavbu jarovské spojky, zaplatíme všichni z našich daní.

Ještě poznámku k celé debatě: S pobavením sleduji v poslední době vycizelovanou argumentaci Pavla Hurdy (ODS), budu parafrázovat: "Budovu musíme zbourat, protože stojí v cestě tramvaji, což je ekologický způsob dopravy a to ODS prosazuje - zatímco zelení jsou pro zachování budovy a jsou proto proti ekologii." Dopravní studie prý ukazují, že tramvaj se nevyhne. Nevím, z jakých studií pan Hurda čerpá, zdravý rozum mi však říká: když se tramvaj zatočí o 90 stupňů před budovami, bude snad umět udělat dalších 90 stupňů a namířit si to směrem do Hostivaře. Inu, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Já bych uvítal věcnější debatu, pojďme se o ní pokusit.



antispam
Zadejte text z obrázku
* Takto označená pole jsou povinná.
reklama