Pravděpodobně jsem dne 27.9.2011 byl na jiném zasedání zastupitelstva a nikoli na MČ Praha 3. Z návštěvy pana Mgr. Dobeše mám velice rozporuplné dojmy. Jedno je jisté, peníze od Ministerstva dopravy ČR subjekty jako Hl.m.Praha, České dráhy, developer a/nebo MČ Praha 3 nedostanou, a to ani dnes, za měsíc, za rok atd., bez ohledu zda půjde o kulturní památku nebo ne. Dokonce jsme se dozvěděli, že pan ministr nemá jakoukoli konkrétní plán, koncept či návrh. Je pouze ve stádiu prvotních vyjednávání, které zatím asi velký význam nemají, jelikož není jasný jaký statut nemovitost bude mít.
Zajímavé je, že Strana zelených P3, jako jednoho ze strašáků bourání NnŽ používá budoucí dopravní situaci, tj. její zahuštění, zvýšení emisí a hluku. To mne strašně zklamalo ! Je to asi důkaz toho, že tato politická strana, resp. někteří její jedinci nedokáží uvažovat s ohledem na budoucnost, budoucnost v řadě desítek let. Jako jeden příklad za všechny uvádím, že je obecně známo, že v průběhu horizontu cca 10, 15 až 20 let dojde ke změně v silniční dopravě, zejména co se týče pohonu (motorů) a pohonných hmot. Používají se čím dál více ekologické nebo alternativní zdroje, méně zatěžující přírodní a životní prostředí. Automobilů možná nebude méně, spíše více, ale budou šetrnější k našemu prostředí (emise a hluk). Kdo jiný než Strana zelených by toto měla vědět ?!
Diskuse
Ministr Dobeš hledá využití pro Nákladového nádraží Žižkov
Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 17:02 vložil Ondřej Rut (SZ)
Milý kolego,
Strana zelených to samozřejmě ví, i když bych zlepšování technologií v dopravě nepřeceňoval. Strana zelených však zároveň ví, že znečištění ovzduší ve městě není jediným negativním dopadem automobilové dopravy. Jde také o hluk (většina ho nevzniká v motoru, ale třením pneumatik o vozovku ve vyšších rychlostech) a z mého pohledu hlavně znehodnocení veřejného prostoru ve městě - kde sviští auta, nežijí lidé. Pokud chceme mít z Olšanské ulice a navazující Jarovské spojky městský bulvár, nemůžeme na ně svést dopravu z městského okruhu. Proto chceme na nákladovém nádraží vybudovat větší park a střídmější zástavbu, než plánují developeři spolu s radnicí. Méně domů generuje menší dopravní zátěž, dopravní toky pak můžeme rovnoměrně rozptýlit do území a nemusíme si tu stavět další dálnici do centra. Navíc, drobnou uliční strukturu zaplatí developer, aby se lidé dostali k zakoupeným bytům, zatímco výstavbu jarovské spojky, zaplatíme všichni z našich daní.
Ještě poznámku k celé debatě: S pobavením sleduji v poslední době vycizelovanou argumentaci Pavla Hurdy (ODS), budu parafrázovat: "Budovu musíme zbourat, protože stojí v cestě tramvaji, což je ekologický způsob dopravy a to ODS prosazuje - zatímco zelení jsou pro zachování budovy a jsou proto proti ekologii." Dopravní studie prý ukazují, že tramvaj se nevyhne. Nevím, z jakých studií pan Hurda čerpá, zdravý rozum mi však říká: když se tramvaj zatočí o 90 stupňů před budovami, bude snad umět udělat dalších 90 stupňů a namířit si to směrem do Hostivaře. Inu, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Já bych uvítal věcnější debatu, pojďme se o ní pokusit.
Strana zelených to samozřejmě ví, i když bych zlepšování technologií v dopravě nepřeceňoval. Strana zelených však zároveň ví, že znečištění ovzduší ve městě není jediným negativním dopadem automobilové dopravy. Jde také o hluk (většina ho nevzniká v motoru, ale třením pneumatik o vozovku ve vyšších rychlostech) a z mého pohledu hlavně znehodnocení veřejného prostoru ve městě - kde sviští auta, nežijí lidé. Pokud chceme mít z Olšanské ulice a navazující Jarovské spojky městský bulvár, nemůžeme na ně svést dopravu z městského okruhu. Proto chceme na nákladovém nádraží vybudovat větší park a střídmější zástavbu, než plánují developeři spolu s radnicí. Méně domů generuje menší dopravní zátěž, dopravní toky pak můžeme rovnoměrně rozptýlit do území a nemusíme si tu stavět další dálnici do centra. Navíc, drobnou uliční strukturu zaplatí developer, aby se lidé dostali k zakoupeným bytům, zatímco výstavbu jarovské spojky, zaplatíme všichni z našich daní.
Ještě poznámku k celé debatě: S pobavením sleduji v poslední době vycizelovanou argumentaci Pavla Hurdy (ODS), budu parafrázovat: "Budovu musíme zbourat, protože stojí v cestě tramvaji, což je ekologický způsob dopravy a to ODS prosazuje - zatímco zelení jsou pro zachování budovy a jsou proto proti ekologii." Dopravní studie prý ukazují, že tramvaj se nevyhne. Nevím, z jakých studií pan Hurda čerpá, zdravý rozum mi však říká: když se tramvaj zatočí o 90 stupňů před budovami, bude snad umět udělat dalších 90 stupňů a namířit si to směrem do Hostivaře. Inu, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Já bych uvítal věcnější debatu, pojďme se o ní pokusit.
Re: Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 22:45 vložil Simeon Popov
Vážený kolego !
Již jsem na některé oblasti diskuze odpověděl níže ostatním diskutujícím a nechci se opakovat. Pouze bych Vás chtěl ubezpečit, že mi není lhostejné jak bude Praha 3 vypadat za 10-20-30 let. Chtěl bych zde zůstat celkem dlouho a proto samozřejmě se budu prosazovat o to, aby např. NnŽ a jeho změna byla ve prospěch co nejvíce obyvatel Prahy 3, tj. nejen stávajících, ale těch co budou bydlet, pracovat, nakupovat, rekreovat se, vzdělávat v nemovitostech na území NnŽ. Jediné co je potřeba je nalézt přijatelný kompromis.
Již jsem na některé oblasti diskuze odpověděl níže ostatním diskutujícím a nechci se opakovat. Pouze bych Vás chtěl ubezpečit, že mi není lhostejné jak bude Praha 3 vypadat za 10-20-30 let. Chtěl bych zde zůstat celkem dlouho a proto samozřejmě se budu prosazovat o to, aby např. NnŽ a jeho změna byla ve prospěch co nejvíce obyvatel Prahy 3, tj. nejen stávajících, ale těch co budou bydlet, pracovat, nakupovat, rekreovat se, vzdělávat v nemovitostech na území NnŽ. Jediné co je potřeba je nalézt přijatelný kompromis.
Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 17:31 vložil Kardinál Fabio Pigliapoco
Problematice NNŽ moc nerozumím a nemám na něj jasný názor, ale s těmi změnami v silniční dopravě jste trochu optimista. Spalovací motor bude ještě dlouho vládnout silniční dopravě. Všechny nástupnické technologie mají před sebou dlouhou cestu... ostatně rychlý nástup elektromobilů někteří předpovídali už před 20 lety.
Současně považte, že průměrné stáří automobilů v ČR je 13,65 roku. Tedy je třeba kalkulovat nejen s okamžikem, kdy "ekomobily" budou dominovat statistice prodejů, ale hlavně s tím, kdy dojde k reálné obměně. Pokoj Vám.
Současně považte, že průměrné stáří automobilů v ČR je 13,65 roku. Tedy je třeba kalkulovat nejen s okamžikem, kdy "ekomobily" budou dominovat statistice prodejů, ale hlavně s tím, kdy dojde k reálné obměně. Pokoj Vám.
Re: Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 22:34 vložil Simeon Popov
Zdravím i Vás!
Ano, přiznávám se, jsem optimista, ale neztrácím půdu pod nohama ! Ale vážně, v dnešní době jsem raději optimistou než opakem. To co říkáte bylo pravdou před 20-30 lety, kdy byl velký boom ropných společností, zlaté období černého zlata. V té době, kdyby jste někomu v USA, VB, SSSR nebo OPEC státům řekl, že věříte v ekoautomobily a propagujete je, tak by se Vám vysmáli nebo se postarali, aby jste nemluvili. I dnes je velká snaha potlačit EKO trendy, ale síla už není tak velká. Přijde zlom, kdy cena ropy bude tak vysoká, že o ní už nebude takový zájem a budou se ještě usilovněji hledat alternativy. Všichni si asi uvědomují dvě nejpodstatnější aspekty: zdrojů nerostů není neomezeně (určitě nějaké zdroje jsou ještě nenalezené, ale jsou na nedostupných místech) a některé lidské činnosti mají neblahé dopady na životní prostředí. Změny budou a už se dějí. Co je modní (marketing) trend a co je míněno vážně ukáže prvních 10 let. Doopravdy jsem přesvědčený, že do 20 let dojde k akceleraci změn majících pozitivní dopad na naše prostředí. Jaké bude průměrné stáří aut záleží na tom: kolik lidi bude mít auto, kolik bude stát (teď je trend, že ceny jdou rychle dolu), kolik budou stát pohonné hmoty a další náklady na provoz, vzdálenost do práce-obchodu-k lékaři apod. Já osobně bych uvítal rychlo změnu !
Ano, přiznávám se, jsem optimista, ale neztrácím půdu pod nohama ! Ale vážně, v dnešní době jsem raději optimistou než opakem. To co říkáte bylo pravdou před 20-30 lety, kdy byl velký boom ropných společností, zlaté období černého zlata. V té době, kdyby jste někomu v USA, VB, SSSR nebo OPEC státům řekl, že věříte v ekoautomobily a propagujete je, tak by se Vám vysmáli nebo se postarali, aby jste nemluvili. I dnes je velká snaha potlačit EKO trendy, ale síla už není tak velká. Přijde zlom, kdy cena ropy bude tak vysoká, že o ní už nebude takový zájem a budou se ještě usilovněji hledat alternativy. Všichni si asi uvědomují dvě nejpodstatnější aspekty: zdrojů nerostů není neomezeně (určitě nějaké zdroje jsou ještě nenalezené, ale jsou na nedostupných místech) a některé lidské činnosti mají neblahé dopady na životní prostředí. Změny budou a už se dějí. Co je modní (marketing) trend a co je míněno vážně ukáže prvních 10 let. Doopravdy jsem přesvědčený, že do 20 let dojde k akceleraci změn majících pozitivní dopad na naše prostředí. Jaké bude průměrné stáří aut záleží na tom: kolik lidi bude mít auto, kolik bude stát (teď je trend, že ceny jdou rychle dolu), kolik budou stát pohonné hmoty a další náklady na provoz, vzdálenost do práce-obchodu-k lékaři apod. Já osobně bych uvítal rychlo změnu !
Re: Re: Re: Nákladového nádraží Žižkov
4.10.2011 11:45 vložil Jandys
Pane Popove, přiznávám, že si můžete dovolit být optimista. Jste zvolený na 4 roky, proto si můžete dovolit "žvanit" o tom, co by bylo super za 20 let - v tu dobu po Vás totiž pes neštěkne. Ano, bavme se ve strategických rovinách, ale nemohu se zbavit dojmu, že jediná udržitelná strategická rovina pro rozvoj center měst je BEZ MASIVNÍ DOPRAVY. Doprava v jakémkoliv směru je významný negativním faktorem pro život v centrech měst. Vy si to nepamatujete, protože jste o politice na Praze 3 věděl ještě před rokem kulové, ale zajeli tu třeba malou holčičku na přechodu. Jak toto vyřeší Vaše ekologická doprava a úvahy o budoucnosti spalovacího motoru? Nijak.
Chtělo by to pane Popove už nějaké konstruktivní činy (!) a ne přitroublou diskusi o tom, co říkali před týdnem na Discovery channelu.
Chtělo by to pane Popove už nějaké konstruktivní činy (!) a ne přitroublou diskusi o tom, co říkali před týdnem na Discovery channelu.
Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 19:53 vložil Iont
Pane Popove, jestli opravdu věříte tomu, že naše společnost spěje k ekologickému a udržitelnému životu v horizontu několika málo let, jste naivní optimista a snílek. Nezlobte se, ale nevěřím tomu, že tuto argumentaci myslíte vážně.
Jinak v zásadě souhlasím s panem Rutem... Bydlím na Koněvově ulici, denně tu projede hodně aut a chtěl bych, aby jich tu jezdilo řekněme o polovinu méně než dosud. Plány na zbourání nádraží mě vážně děsí, protože dopravu na Koněvově to prostě zmnohonásobí. Skutečně nejde jen o emise, ale také o hluk a jednoduše pěknou a bezpečnou ulici, kde se nebojíte přecházet a nemáte strach o dítě nebo psa. Jde o příjemné a hezké místo k životu.
Ruku na srdce, chtěl byste se stěhovat na Koněvku?
Jinak v zásadě souhlasím s panem Rutem... Bydlím na Koněvově ulici, denně tu projede hodně aut a chtěl bych, aby jich tu jezdilo řekněme o polovinu méně než dosud. Plány na zbourání nádraží mě vážně děsí, protože dopravu na Koněvově to prostě zmnohonásobí. Skutečně nejde jen o emise, ale také o hluk a jednoduše pěknou a bezpečnou ulici, kde se nebojíte přecházet a nemáte strach o dítě nebo psa. Jde o příjemné a hezké místo k životu.
Ruku na srdce, chtěl byste se stěhovat na Koněvku?
Re: Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 22:09 vložil Simeon Popov
Zdravím !
Argumentaci myslím vážně, jinak bych je zde nepsal. Zda bude více aut nebo méně na Koněvovce, na Želivského, na Olšance apod. si myslím nikdo nedokáže říci s určitostí. Já se domnívám, že aut asi bude více a více je bude určitě až se změní NnŽ. Zda bude víc hluku a emisí ? Myslím si, že v dohledné době jich bude méně, nejenom změnou technologií, ale i opatřeními ze strany města (např. snížením rychlosti). Bezpečně bude na ulicích až tehdy, kdy se naučíme ohleduplnosti a zdvořilosti, to s počtem aut nemá nic společného ! Musíme akceptovat, že dopravní prostředky budou a budou stále lepší, bezpečnější jak pro posádku automobilu, tak i pro chodce...děti. Já osobně jezdím z 95% času ročně MHD.
Argumentaci myslím vážně, jinak bych je zde nepsal. Zda bude více aut nebo méně na Koněvovce, na Želivského, na Olšance apod. si myslím nikdo nedokáže říci s určitostí. Já se domnívám, že aut asi bude více a více je bude určitě až se změní NnŽ. Zda bude víc hluku a emisí ? Myslím si, že v dohledné době jich bude méně, nejenom změnou technologií, ale i opatřeními ze strany města (např. snížením rychlosti). Bezpečně bude na ulicích až tehdy, kdy se naučíme ohleduplnosti a zdvořilosti, to s počtem aut nemá nic společného ! Musíme akceptovat, že dopravní prostředky budou a budou stále lepší, bezpečnější jak pro posádku automobilu, tak i pro chodce...děti. Já osobně jezdím z 95% času ročně MHD.
Re: Nákladového nádraží Žižkov
2.10.2011 00:17 vložil Nespokojený občan
Už ať ten Hurdův poskok přestane žvanit o pohonu motorů a pohonných hmot. Je podivným Mgr. netechnických oborů! Chce nám tvrdit, že se automobilové koncerny jen tak lehko zbaví motorů s pohonnými látkami na bázi z ropy? Vždyť ten trouba asi neví, že se nyní dělají zatím hybridní motory a elektromobily jsou drahé. aA že vodíkový pohon je snem pro masovou výrobu! Už ať ten předseda redakční rady RN drží chvíli zobák! A nebo ať nám všem sdělí, jak pokročila likvidátorka zlodějské skupiny v Alfa Gate svazačka Hnujová! Holt navrh hůj, uvnitř fuj a hnůj.
Dovedu si představit o co tu běží v představě známých korupčníků! Žižkovem vede čtyřproudová dálnice kolem zastaveného nákladového nádraží, řidič může zamávat obyvatelům polozaplněnných prosklených věžáků a nových věžáků postavených na pozemcích, získaných s pomocí z radnice (za přispění modrých soudruhů a kamaráda pH) pro modrého soudruha Mgr. havla z Ortenarie) za chvíli může pokynout soše kmotra ze Žižkova - bývalého svazáka ze Stavocentrálu- podniku ÚV SSM na Olšanském náměstí. A pozor, nyní se musí vtěsnat do ulice Táboritské a Seifertovy a tak téměř neuvidí další skvost Žižkova -lanovku, která povede k soše v nadživotní svazáka pH! Projekt z oblasti snů chorobného mozku (v mládí chlast a mladý holky) dnes povýšil na Kmotra! Už by měl skončit.
Dovedu si představit o co tu běží v představě známých korupčníků! Žižkovem vede čtyřproudová dálnice kolem zastaveného nákladového nádraží, řidič může zamávat obyvatelům polozaplněnných prosklených věžáků a nových věžáků postavených na pozemcích, získaných s pomocí z radnice (za přispění modrých soudruhů a kamaráda pH) pro modrého soudruha Mgr. havla z Ortenarie) za chvíli může pokynout soše kmotra ze Žižkova - bývalého svazáka ze Stavocentrálu- podniku ÚV SSM na Olšanském náměstí. A pozor, nyní se musí vtěsnat do ulice Táboritské a Seifertovy a tak téměř neuvidí další skvost Žižkova -lanovku, která povede k soše v nadživotní svazáka pH! Projekt z oblasti snů chorobného mozku (v mládí chlast a mladý holky) dnes povýšil na Kmotra! Už by měl skončit.
Re: Nákladového nádraží Žižkov
9.10.2011 12:18 vložil Luboš Čámský
Dobrý den pane Popove,
jenom mám jedno takové malé zamyšlení a to z pozice občana. Právě jsme obdrželi do schránek další významné číslo radničních novin. A hned na titulní straně máme fotografii významných představitelů MČ Praha 3 (pamatuji si na doby, kde vždy v novinách na titulních stranách byly usměvavé tváře představitelů moci - ale to jen na okraj) s popiskem: ...... ochutnali (zleva): místostarosta Pavel Sladkovský, starostka Prahy 3 Vladislava Hujová, místostarosta Tomáš Kalousek, pražský primátor Bohuslav Svoboda a místostarosta Jiří Matušek. A teď k jádru zamyšlení: V tomto svém příspěvku píšete "Z návštěvy pana Mgr. Dobeše mám velice rozpoluplné ...."
Jako občan v tomto případě nevím o jakém Mgr. Dobešovi píšete. To je obyčejný občan Prahy 3? Nebo, kdo to je? S odkazem na ony RN bych přepokládal, i s ohledem na to, že tento příspěvek píše předseda redakční rady RN, větu: Z návštěvy "ministra dopravy Pavla Dobeše" ....... Tak nějak se domnívám, že když nějakou obec navštíví jakýkoli ministr, tak se taky nepíše byl tady Novák.
A jenom dotaz. Jak spolu vychází ODS (primátor Bohuslav Svoboda) a TOP09 (starostka Prahy 3 Vladislava Hujová), když na Magistrátu hl.m.Prahy si nemohou tyto dvě strany přijít na jméno? Zdravím. Berte to jen jako zamyšlení občana trávícího na Praze 3 50 let. Jinak hlavně zdraví.
jenom mám jedno takové malé zamyšlení a to z pozice občana. Právě jsme obdrželi do schránek další významné číslo radničních novin. A hned na titulní straně máme fotografii významných představitelů MČ Praha 3 (pamatuji si na doby, kde vždy v novinách na titulních stranách byly usměvavé tváře představitelů moci - ale to jen na okraj) s popiskem: ...... ochutnali (zleva): místostarosta Pavel Sladkovský, starostka Prahy 3 Vladislava Hujová, místostarosta Tomáš Kalousek, pražský primátor Bohuslav Svoboda a místostarosta Jiří Matušek. A teď k jádru zamyšlení: V tomto svém příspěvku píšete "Z návštěvy pana Mgr. Dobeše mám velice rozpoluplné ...."
Jako občan v tomto případě nevím o jakém Mgr. Dobešovi píšete. To je obyčejný občan Prahy 3? Nebo, kdo to je? S odkazem na ony RN bych přepokládal, i s ohledem na to, že tento příspěvek píše předseda redakční rady RN, větu: Z návštěvy "ministra dopravy Pavla Dobeše" ....... Tak nějak se domnívám, že když nějakou obec navštíví jakýkoli ministr, tak se taky nepíše byl tady Novák.
A jenom dotaz. Jak spolu vychází ODS (primátor Bohuslav Svoboda) a TOP09 (starostka Prahy 3 Vladislava Hujová), když na Magistrátu hl.m.Prahy si nemohou tyto dvě strany přijít na jméno? Zdravím. Berte to jen jako zamyšlení občana trávícího na Praze 3 50 let. Jinak hlavně zdraví.