Milý kolego,
Strana zelených to samozřejmě ví, i když bych zlepšování technologií v dopravě nepřeceňoval. Strana zelených však zároveň ví, že znečištění ovzduší ve městě není jediným negativním dopadem automobilové dopravy. Jde také o hluk (většina ho nevzniká v motoru, ale třením pneumatik o vozovku ve vyšších rychlostech) a z mého pohledu hlavně znehodnocení veřejného prostoru ve městě - kde sviští auta, nežijí lidé. Pokud chceme mít z Olšanské ulice a navazující Jarovské spojky městský bulvár, nemůžeme na ně svést dopravu z městského okruhu. Proto chceme na nákladovém nádraží vybudovat větší park a střídmější zástavbu, než plánují developeři spolu s radnicí. Méně domů generuje menší dopravní zátěž, dopravní toky pak můžeme rovnoměrně rozptýlit do území a nemusíme si tu stavět další dálnici do centra. Navíc, drobnou uliční strukturu zaplatí developer, aby se lidé dostali k zakoupeným bytům, zatímco výstavbu jarovské spojky, zaplatíme všichni z našich daní.
Ještě poznámku k celé debatě: S pobavením sleduji v poslední době vycizelovanou argumentaci Pavla Hurdy (ODS), budu parafrázovat: "Budovu musíme zbourat, protože stojí v cestě tramvaji, což je ekologický způsob dopravy a to ODS prosazuje - zatímco zelení jsou pro zachování budovy a jsou proto proti ekologii." Dopravní studie prý ukazují, že tramvaj se nevyhne. Nevím, z jakých studií pan Hurda čerpá, zdravý rozum mi však říká: když se tramvaj zatočí o 90 stupňů před budovami, bude snad umět udělat dalších 90 stupňů a namířit si to směrem do Hostivaře. Inu, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Já bych uvítal věcnější debatu, pojďme se o ní pokusit.
Diskuse
Ministr Dobeš hledá využití pro Nákladového nádraží Žižkov
Re: Re: Nákladového nádraží Žižkov
30.9.2011 22:45 vložil Simeon Popov
Vážený kolego !
Již jsem na některé oblasti diskuze odpověděl níže ostatním diskutujícím a nechci se opakovat. Pouze bych Vás chtěl ubezpečit, že mi není lhostejné jak bude Praha 3 vypadat za 10-20-30 let. Chtěl bych zde zůstat celkem dlouho a proto samozřejmě se budu prosazovat o to, aby např. NnŽ a jeho změna byla ve prospěch co nejvíce obyvatel Prahy 3, tj. nejen stávajících, ale těch co budou bydlet, pracovat, nakupovat, rekreovat se, vzdělávat v nemovitostech na území NnŽ. Jediné co je potřeba je nalézt přijatelný kompromis.
Již jsem na některé oblasti diskuze odpověděl níže ostatním diskutujícím a nechci se opakovat. Pouze bych Vás chtěl ubezpečit, že mi není lhostejné jak bude Praha 3 vypadat za 10-20-30 let. Chtěl bych zde zůstat celkem dlouho a proto samozřejmě se budu prosazovat o to, aby např. NnŽ a jeho změna byla ve prospěch co nejvíce obyvatel Prahy 3, tj. nejen stávajících, ale těch co budou bydlet, pracovat, nakupovat, rekreovat se, vzdělávat v nemovitostech na území NnŽ. Jediné co je potřeba je nalézt přijatelný kompromis.