Diskuse
PhDr. Matěj Stropnický, Ž(nejen)S: A budou sochy, mozaiky a estetické pozvedání lidu
Hádanka: Kdo to je?
17.9.2014 11:04 vložil JSJS
Všiml jsem si poslední dobou, že K3, rozuměj Kauza 3 rozmělňuje předvolební dění a různé dobré aférky čelních představitelů radnice hezkými hádankami např. co je to za dům? Co je to za ulici? Co je to za barikády? … Tak mám pro Vás také jednu hádanku. Kdo je to?
1. bezostyšně porušuje zákon
2. vědomě utrácí veřejné peníze
3. zneužívá pravomoci veřejného činitele – slibuje nesplnitelné
4. vědomě zneužívá záštitu městské části
5. za veřejné peníze propaguje sám sebe a svou stranu (strany)…
Už víte, kdo to je? Na každém sloupu Žižkovských a Vinohradských ulic je rozluštění.
1. bezostyšně porušuje zákon
2. vědomě utrácí veřejné peníze
3. zneužívá pravomoci veřejného činitele – slibuje nesplnitelné
4. vědomě zneužívá záštitu městské části
5. za veřejné peníze propaguje sám sebe a svou stranu (strany)…
Už víte, kdo to je? Na každém sloupu Žižkovských a Vinohradských ulic je rozluštění.
Re: Hádanka: Kdo to je?
17.9.2014 11:10 vložil Simeon Popov
Co je hlavní cenou?
Re: Re: Hádanka: Kdo to je?
17.9.2014 12:39 vložil nicname
Vy, takový bystrý člověk pane magistře, a nevíte to? No přece ta služební elektrokola, která po nich zbydou až vystřelí z radnice!
Hezký den
Hezký den
Re: Re: Re: Hádanka: Kdo to je?
17.9.2014 13:40 vložil Simeon Popov
:-) Já bych si na Vašem místě počkal do 12.10.2014. Znáte to "Neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil!" A pouze postřeh, elektro-kola jsou majetkem HMP, takže hlavní cenou budou pouze pro nového (staronového) primátora a radní!
Re: Re: Re: Hádanka: Kdo to je?
17.9.2014 14:14 vložil JSJS
Že se do toho nicname pletete, hlavní cenou byla pusa!
Re: Hádanka: Kdo to je?
8.10.2014 20:59 vložil Dalik
Jo mátete pravdu. Je to ten protekční synek , který v životě nic neudělal a jen žvaní. Jo a taky je zodpovědný za ta sloupy.
umění
9.9.2014 21:30 vložil Bob
Takže stejně jako se dříve dohazovaly kšeftíky spřízněným firmám, budou se nyní dohazovat kšeftíky na umělecká díla Matějovým kámošům .... chápu to dobře :) A rozhodovat o tom bude jistě nějaká komise "odborníků" v čele s Dr. Stropnickým ...
Re: umění
10.9.2014 20:02 vložil Matěj Žaloudek
Tak i když pochybuju, že MS má tolik kámošů mezi sochaři a i když bych se přimlouval za hodnocení kvality komise teprve tehdy, až bude ustanovena, Vámi popisovaná realita mě tedy, přiznám se, zas až tak moc neděsí.
I kdyby se Vaše obavy nakrásně splnily, desetitisíce, za které budou stát v ulicích hmatatelné (třebaže sporné a doufám že provokující) plastiky jsou dost významný posun oproti milionům ulitým kamsi do soukromého sektoru.
Ergo - já bych to zkusil, zas takovej prostor pro korupci to snad není, ne?
I kdyby se Vaše obavy nakrásně splnily, desetitisíce, za které budou stát v ulicích hmatatelné (třebaže sporné a doufám že provokující) plastiky jsou dost významný posun oproti milionům ulitým kamsi do soukromého sektoru.
Ergo - já bych to zkusil, zas takovej prostor pro korupci to snad není, ne?
Pochybnost o autorovu vnímání estetična
7.9.2014 10:33 vložil Michal Konvička
Tak teoreticky nám to kandidát Zelených vysvětli pěkně, praxe je však zatím jiná. Ulice jsou zaplaveny černým výlepem s tváří MS, které je budou hyzdit i měsíce po volbách. Tedy slovy autora "Po civilizaci zbude občas jedna váza, po kampani Zelených zbudou umolousané ulice". Ono se to slibuje a rozdává z "obecního" snadno, ale tento rok totiž hospodaří radnice již s 200 mio schodkem, který je vyrovnáván příjmy z privatizace. Jenom za posledních 8 let se navýšily běžné výdaje radnice o 29% ! A když jsme u té "kulturnosti", tak na letošní rok 2014 vydá Praha 3 na kulturu a sdělovací prostředky ve výši 47,5 mio korun, zatímco Praha 2 jen 14 mio korun. Má naše MČ snad třikrát více kulturních akcí než soused nebo máme kulturnější a estetičtější veřejný prostor?
Re: Pochybnost o autorovu vnímání estetična
10.9.2014 21:32 vložil Bob Čáp
Je to sice snůška nahodilých cifer, nicméně v jednom se mýlíte principiálně. Ony 2 procenta, nejsou procenta navíc z rozpočtu. Jinými slovy rozpočet to nenavýší.
Re: Re: Pochybnost o autorovu vnímání estetična
10.9.2014 22:36 vložil Michal Konvička
Bobe bohužel, jedná se o reálná čísla z rozpočtu MČ Prahy 3, žádné veselé čtení, chápu, že se vám tomu nechce uvěřit. V případě zájmu mohu dodat těchto neveselých čísel kopu. Kdyby to byl rodinný rozpočet, už vám v obýváku sedí exekutor. Rád zasvětím...
Re: Re: Re: Pochybnost o autorovu vnímání estetična
10.9.2014 23:12 vložil Bob Čáp
Jistě rozumíte rozdílu mezi soukromými a veřejnými rozpočty. Pokud bych měl brát vaše srovnání vážně,pak byl exekutor sedět v obýváku každé vlády světa (snad s vyjímkou těch petrodolarových).
Ale o výši schodku mi nešlo. Šlo mi o to, že toto konkrétní opatření rozpočet na výdajové stránce nezvyšuje.
Ale o výši schodku mi nešlo. Šlo mi o to, že toto konkrétní opatření rozpočet na výdajové stránce nezvyšuje.
Re: Pochybnost o autorovu vnímání estetična
11.9.2014 08:50 vložil Michal Konvička
Většina obcí a měst v ČR musí hospodařit jen s "běžnými" výdaji a přijmi a nemůžou si užívat "luxusu" peněz z privatizace majetku a "kupovat si" voliče. To, jak jistě uznáte, nemá s vládami světa nic společného. Nezaznamenal jsem zatím od vedení stávající radnice jedinou snahu, jak se dopracovat k vyrovnanému rozpočtu. Zatím jsou to jen hesla "dáme, finančně podpoříme,pozvedneme...", bohužel. Na druhé straně je v naší zemi řada obcí, které jsou již na pokraji bankrotu a některé i v exekuci.
Re: Pochybnost o autorovu vnímání estetična
11.9.2014 09:29 vložil Fred
Michale nastesti se mylite krom jineho i v otazce umolozsanych ulic plakaty zelenych. Zeleni na P3 po volbach vzdy uklizi a to i pripadny cerny vylep. A pokud po volbach preci jen nejaky zapomenuty plakatek najdete, staci se ozvat, do 24 hod ho odstranime.
Cerna kampan
11.9.2014 11:04 vložil Simeon Popov
Je mi lito, ale nesouhlasim! Cerny vylep to vzdy zustane, i kdyz se to bude zduvodnovat sebelip a pak i fyzicky (nejenom slovne) uklizet. Je to obdobne, jako napr. v pripade, kdy nekdo v obchode ukradne nekolik kartonu cokolady v prepravce a za mesic vrati pouze prazdnou prepravku. Pravidla plati pro vsechy, nejenom pouze pro nekoho!
Re: Re: Pochybnost o autorovu vnímání estetična
11.9.2014 11:05 vložil Matěj Žaloudek
A navíc to nejsou plakáty Zelených, ale ŽnS, sakrauž :)
Obec má pro své občany zajišťovat čistotu a bezpečnost v ulicích či kvalitní dopravní obslužnost a ne přebírat funkce venkovní galerie.
5.9.2014 16:00 vložil Svobodní Praha 3
Informaci o „estetickém pozvedání lidu“ jsme zaregistrovali již 2. 9. 2014, kdy se na webových stránkách MČ Praha 3 objevila následující informace: „Praha 3 bude každý rok dávat dvě procenta z kapitálových výdajů svého rozpočtu na pořízení soch a uměleckých předmětů pro veřejný prostor. Novou směrnici, která má zajistit trvalé obohacování veřejných prostor o hodnotná umělecká díla, schválili radní třetí městské části,“ řekl zástupce starostky Prahy 3 Matěj Stropnický.
Hned následující den jsme k této směrnici zveřejnili naše stanovisko na webových stránkách http://praha3.svobodni.cz/clanky/obec-ma-pro-sve-obcany-zajistovat-cistotu-a-bezpecnost-v-ulicich-ci-kvalitni-dopravni-obsluznost-a-ne-prebirat-funkce-venkovni-galerie
Svobodní Praha 3 s návrhem nové směrnice nesouhlasí a v případě zvolení do zastupitelstva městské části Praha 3 se pokusí uvedenou směrnici zrušit. Částka cca. 6.000.000 Kč ročně se dá jistě využít daleko lépe ve prospěch občanů, nežli za nákup skulptury, která se po čase stane terčem vandalů a městskou pokladnu bude stát její oprava další nemalé finanční prostředky.
Svobodní Praha 3 se nebrání uměleckým dílům na území MČ Praha 3, pokud budou opravdu kulturním obohacením naší čtvrti. Svobodní Praha 3 jsou připraveni pro tato díla poskytnout pozemky, avšak úhrada děl a jejich následná správa musí pocházet ze soukromého sektoru. Doba, kdy každé sídliště bylo "obohacováno" sochou kosmonauta z veřejných peněz, je již naštěstí skoro 25 let pryč. Obec má pro své občany zajišťovat čistotu a bezpečnost v ulicích či kvalitní dopravní obslužnost a ne přebírat funkce venkovní galerie.
Svobodní Praha 3
www.praha3.svobodni.cz
Re: Obec má pro své občany zajišťovat čistotu a bezpečnost v ulicích či kvalitní dopravní obslužnost a ne přebírat funkce venkovní galerie.
10.9.2014 21:28 vložil Bob Čáp
Kultura ze soukromých peněz. Čili taková investice. Ta ovšem musí mít rozumný výnos.
Drazí Svobodní, vaše představa o minimálním státě je teoreticky zajímavá a legitimní, ale proč se derete do funkcí placených z veřejných peněz? Proč se dožadujete správy věcí veřejných, když v ospravedlnitelnost redistribuce nevěříte?
Čili ve světě podle Svobodných se jistě dá každý milion využít lépe ve prospěch občanů. A to tak, že se ty peníze vůbec nevyberou - tedy více peněz bohatým, méně peněz všem.
Drazí Svobodní, vaše představa o minimálním státě je teoreticky zajímavá a legitimní, ale proč se derete do funkcí placených z veřejných peněz? Proč se dožadujete správy věcí veřejných, když v ospravedlnitelnost redistribuce nevěříte?
Čili ve světě podle Svobodných se jistě dá každý milion využít lépe ve prospěch občanů. A to tak, že se ty peníze vůbec nevyberou - tedy více peněz bohatým, méně peněz všem.
Re: Re: Obec má pro své občany zajišťovat čistotu a bezpečnost v ulicích či kvalitní dopravní obslužnost a ne přebírat funkce venkovní galerie.
12.9.2014 19:59 vložil Tomáš Štampach
Vážený Bobe Čápe,
děkuji za Váš příspěvek. Proč se dožadujeme správy věcí veřejných je snad naprosto zřejmé. Právě proto, že se nám současný "přerozdělovací" stav nelíbí a rádi bychom ho změnili. Jsme přesvědčeni o tom, že náš koncept přinese opravdu více peněz všem a ne jen pouze jedné skupině obyvatelstva. To, že Vy máte jiné vnímání "světa" naprosto respektuji a cením si toho, že Váš komentář je psán slušnou formou a bez urážek.
Tomáš Štampach, Svobodní Praha 3
děkuji za Váš příspěvek. Proč se dožadujeme správy věcí veřejných je snad naprosto zřejmé. Právě proto, že se nám současný "přerozdělovací" stav nelíbí a rádi bychom ho změnili. Jsme přesvědčeni o tom, že náš koncept přinese opravdu více peněz všem a ne jen pouze jedné skupině obyvatelstva. To, že Vy máte jiné vnímání "světa" naprosto respektuji a cením si toho, že Váš komentář je psán slušnou formou a bez urážek.
Tomáš Štampach, Svobodní Praha 3
Re: Obec má pro své občany zajišťovat čistotu a bezpečnost v ulicích či kvalitní dopravní obslužnost a ne přebírat funkce venkovní galerie.
23.9.2014 16:43 vložil Ivo Hury
Mně to připadá absolutně směšné a opravdu vedoucí k pochybnosti, kam zase tyto peníze půjdou? Praha 3 svou nedávnou akcí - vyházejte lidi z podkroví - vytlačila velké množství aktivních umělců, kteří v těchto prostorách měli malonákladové ateliery a teď bude řešit, že bude ulívat někam 6 milionů? Proč prostě Praha 3 nezačne s tím, že bude v první řadě město pro lidi? Pro všechny - a ne pro pár vyvolených developerů, kteří potřebují prodejný artikl, takže se demolují prostory, kde umělci vždy přebývali. Kudy chodím, tak vidím prázdné ateliery a polo sklepní prostory. Vše k mání přes vybrané realitní společnosti za ceny, které nikdy nikdo nepoplatí! Umělci je ale využívat nemohou. Občanská sdružení jakbysmet. Galerie nikde ani jediná. O čem to je celé? Praze 3 nejde o to vnést umění do Prahy 3, ale pouze na vybraná místa distribuovat legálně částku 6 milionů korun. To je celé. A pokud to tak není, pak nechápu celý sled kocourkovských akcí, které v posledních letech pracně budovaly přesný opak toho, co se zde snaží nyní záplatou Praha řešit.