1) Z veřejně dohledatelné nájemní smlouvy mezi Stomeovými a MČ P3 plyne, že zodpovědnost za všechny úrazy při činnostech návštěvníků měla MČ P3 jako nájemce. Jak je tedy možné, že by za zranění cyklisty odpovídal vlastník, jak je v článku uvedeno?
Tou smlouvou svou povinnost přenesl na nájemce.
2) Cyklotrasa tam byla vyznačena již v 90 letech, pravděpodobně Klubem českých turistů, čemuž by odpovídalo její na Pražský systém značení cyklotras archaické číslování. Tedy proznačena byla dávno před tím, než byl pozemek navrácen Stomeovým a pronajala si jej MČ P3, která spolu se Stomeovými v nájemní smlouvě na stávající provoz cyklistů jaksi "pozapomněla".
3) Vlastnictví pozemku je věc jedna, vlastnictví (správcovství) komunikace věc druhá. Pokud vím, tak v daném případě nebylo určeno.
Mám tak trochu pocit, že zakázat průjezd cyklistů, který je zde je již historicky, avšak majitelé i MČ P3 jej "objevili" teprve když byli osloveni Magistrátem při obnově značení, není asi možné Magistrátu zcela zazlívat.
Docela by mne zajímalo, jak je to s ostatními argumenty, zde uvedenými :o) Nicméně mi připadá, že brát uživatele parku, vč. cyklistů, kteří nemají jiný bezpečný průjezd, jako rukojmí, není moc taktické ani od jedné strany.
Diskuse
Proč se nesmí chodit přes Krejcárek?
Re: Proč že zakázali ty cyklisty?
24.5.2018 22:10 vložil Karel Světlík
Vážený pane Horatiusi,
Ad 1) Vaše reakce vychází patrně z dodatku smlouvy: "4. Čl. V. Smlouvy se doplňuje o odst. 6 tohoto znění:
„Pronajímatelé nenesou odpovědnost za škody na zdraví či majetku, které by v prostoru pronajatých pozemků vznikly třetím osobám v souvislosti se zde vykonávanými aktivitami veřejnosti včetně volného pohybu psů nebo vadami schůdnosti komunikací. “
Tímto dodatkem se majitelé snažili snížit riziko dopadu vlastní zodpovědnosti. Ovšem touto nájemní smlouvou nepřebrala MČ P3 pozemky do správy a majitelé tedy byly stále vystaveni riziku případné žaloby.
Ad 2) Kdy byla vyznačena cyklotrasa nevím. Nevědí to ani majitelé, protože jim to nikdo při navracení pozemků ani později neoznámil. Pravděpodobně to přesně nevíte ani Vy. Pokud k tomu neexistuje žádný oficiální dokument ani souhlas někdejšího vlastníka, tak nelze tvrdit, že toto vyznačení má nějakou právní váhu.
Ad 3) Vlastnictví pozemků, přes které Magistrát hl. m. Prahy vede cyklotrasu je zcela jasné. Nikdo jej nezpochybňuje. Zajímalo by mě, odkud máte informace o tom, že vlastnictví (správcovství) komunikace v tomto případě nebylo určeno. Podle mých informací se totiž vlastnictví komunikace vůbec neurčuje, ale je dáno zákonem. To je ovšem odbočka od tématu, protože na tomto pozemku se místní komunikace nenachází a nikdy nenacházela. Kdyby tomu tak bylo, tak by na zařazení takové komunikace muselo existovat správní rozhodnutí příslušného silničního správního úřadu. Pokud by se zde měl nacházet chodník (jehož přesnou definici však ani zákon o pozemních komunikací nezná), tak by se opět mohlo jednat pouze o místní komunikaci nebo její součást (§12 odst.4 zák.č.13/1997Sb. ). V případě, že je zde účelová komunikace, tak všechna práva, povinnosti a zodpovědnost přísluší majitelům pozemků, neboť je jeho neoddělitelnou součástí.
Ad 1) Vaše reakce vychází patrně z dodatku smlouvy: "4. Čl. V. Smlouvy se doplňuje o odst. 6 tohoto znění:
„Pronajímatelé nenesou odpovědnost za škody na zdraví či majetku, které by v prostoru pronajatých pozemků vznikly třetím osobám v souvislosti se zde vykonávanými aktivitami veřejnosti včetně volného pohybu psů nebo vadami schůdnosti komunikací. “
Tímto dodatkem se majitelé snažili snížit riziko dopadu vlastní zodpovědnosti. Ovšem touto nájemní smlouvou nepřebrala MČ P3 pozemky do správy a majitelé tedy byly stále vystaveni riziku případné žaloby.
Ad 2) Kdy byla vyznačena cyklotrasa nevím. Nevědí to ani majitelé, protože jim to nikdo při navracení pozemků ani později neoznámil. Pravděpodobně to přesně nevíte ani Vy. Pokud k tomu neexistuje žádný oficiální dokument ani souhlas někdejšího vlastníka, tak nelze tvrdit, že toto vyznačení má nějakou právní váhu.
Ad 3) Vlastnictví pozemků, přes které Magistrát hl. m. Prahy vede cyklotrasu je zcela jasné. Nikdo jej nezpochybňuje. Zajímalo by mě, odkud máte informace o tom, že vlastnictví (správcovství) komunikace v tomto případě nebylo určeno. Podle mých informací se totiž vlastnictví komunikace vůbec neurčuje, ale je dáno zákonem. To je ovšem odbočka od tématu, protože na tomto pozemku se místní komunikace nenachází a nikdy nenacházela. Kdyby tomu tak bylo, tak by na zařazení takové komunikace muselo existovat správní rozhodnutí příslušného silničního správního úřadu. Pokud by se zde měl nacházet chodník (jehož přesnou definici však ani zákon o pozemních komunikací nezná), tak by se opět mohlo jednat pouze o místní komunikaci nebo její součást (§12 odst.4 zák.č.13/1997Sb. ). V případě, že je zde účelová komunikace, tak všechna práva, povinnosti a zodpovědnost přísluší majitelům pozemků, neboť je jeho neoddělitelnou součástí.
Discgolf
23.4.2018 20:15 vložil Bohdan Bílem
Jak to bude s návštěvou discgolfoveho hřiště?
veřejné prostranství
23.4.2018 11:06 vložil ZOmB
Mohl bych požádat autora o doplnění pohledu na tyto pozemky z pohledu zákona o obcích a veřejného prostranství? Veřejný park jím bezpochyby je (dle zákona rozhoduje skutečný stav) a nikdo nikomu nemůže vstup zakázat. Existuje instuitut veřejného prostranství, který je definován v zákoně o obcích č 128/2000 Sb. v par 34 kde je uvedeno, že "veřejným prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru". Při definici není podstatné, kdo je vlastníkem pozemku. Dále existuje vyjádření ÚS který řekl, že „prostor splňující zákonné znaky veřejného prostranství je veřejným prostranstvím ex lege“, stačí tedy historický charakter a tak prostor splňující znaky veřejného prostranství je podle judikatury Ústavního soudu (Pl. ÚS 21/02) veřejným prostranství ze zákona.
…..Je tedy zákaz vstupu na daný pozemek veřejného prostranství porušením zákona?
…..Je tedy zákaz vstupu na daný pozemek veřejného prostranství porušením zákona?
Re: veřejné prostranství
23.4.2018 13:47 vložil Lauer
A je to důležité? Vlastník toho pozemku na nikoho kdo tam chodí policii neposílá. Celá ta jeho snaha je v podstatě jen apel na magistrát, aby jej konečně začali brát vážně.
Re: Re: veřejné prostranství
24.4.2018 09:45 vložil zdena
To je p řece nespravedlivý zákon asi z doby komunismu
Re: Re: Re: veřejné prostranství
25.4.2018 18:46 vložil Lenka
Pan prezident Havel udělal dobře že se v r. 1989 naštval a komunismus vyhnal.
Re: veřejné prostranství
26.4.2018 23:20 vložil Karel Světlík
Vážený pane ZOmBe,
na základě rozhovoru se spolumajitelem vím, že zmíněné pozemky nejsou vedeny jako "veřejný park". V katastru nemovitostí najdeme: "Způsob využití: zeleň, Druh pozemku: ostatní plocha". Nedomnívám se tedy ani, že by šlo o veřejné prostranství.
na základě rozhovoru se spolumajitelem vím, že zmíněné pozemky nejsou vedeny jako "veřejný park". V katastru nemovitostí najdeme: "Způsob využití: zeleň, Druh pozemku: ostatní plocha". Nedomnívám se tedy ani, že by šlo o veřejné prostranství.