Transparentem proti monstrmarketu

Transparentem proti monstrmarketu

Každý, kdo se těší, jak se projede s nákupním vozíkem v supermarketu na Nákladovém nádraží, by měl zaznamenat, že centrum přiláká zákazníky ze široka daleka. Přibude 71 100 aut denně (oproti 36 900 aut v r. 2007), z toho 4 058 doprava přímo vyvolaná záměrem. Developer přitom není povinen ani postavit nový přechod přes Želivského, ani lépe zabezpečit zastávky tramvají. I na to chtěli upozornit členové SZ P3 vyvěšením transparentu a letákovou kampaní.

Zelení protestují proti předimenzované výstavbě na území Nákladového nádraží Žižkov

V ranních hodinách 14.6.vyvěsili členové a příznivci Strany zelených v Praze 3 v prostorách Nákladového nádraží Žižkov transparent „Ne monstrmarketu“. Chtěli tak vyjádřit protest proti předimenzované výstavbě, kterou v severní části tohoto rozvojového území chystá britská developerská společnost Discovery Group. Největší hrozbou pro Žižkov a jeho obyvatele je podle Zelených obří obchodní centrum, které má spolu s administrativními budovami vysokými až 14 pater vyrůst těsně vedle památkově chráněné budovy bývalého nákladového nádraží.

  banner

„Realizaci tohoto stavebního záměru uprostřed Žižkova považujeme za naprosto nevhodnou, a to jak z hlediska jeho objemu, výšky a nízké architektonické kvality, tak díky charakteru jejího plánovaného využití. Obáváme se, hypermarket s obchodními plochami o velikosti téměř 37 000 m2, tedy 2x více než má obchodní centrum Flóra, zahltí okolní silnice dopravou a navíc znemožní rovnoměrný rozvoj celé širší oblasti Nákladového nádraží. Vysoké kancelářské budovy zcela zastíní památkově chráněnou budovu bývalého nádraží, jejíž využití má být převážně kulturní a nekomerční, a neodvratně změní charakter čtvrti. V neposlední řadě je třeba brát v úvahu, že se na dotčeném území nachází přes 30 chráněných rostlinných a živočišných druhů, které by v případě realizace plánované stavby byly zlikvidovány“, řekl předseda Zelených v Praze 3, Lukáš Haupt.


letaky


Zelení chtějí touto akcí především upozornit veřejnost na plánovaný záměr společnosti Discovery Group, a přimět občany, aby se připojili k protestu, pokud se stavbou nesouhlasí. Na webových stránkách www.nemonstrmarketu.cz uveřejnili vizualizace záměru i fakta ohledně rozsahu výstavby a nepřiměřeného nárůstu dopravy, který má činit téměř 13 000 nových jízd denně. Na stránkách je k dispozici také elektronická e-mailová petice, kterou mohou občané podepsat a ihned poslat spolu s případným osobním vzkazem na adresu developera. Text petice požaduje redukci stavby tak, aby respektovala charakter okolní zástavby i zdejší unikátní přírodní biotop.

Předpokládaná doprava vyvolaná záměrem:  12 982 jízd denně. Předpokládaná intenzita dopravy na Želivského v úseku Koněvova – Malešická v r. 2015:  71 100 aut denně (oproti 36 900 aut v r. 2007), z toho 4 058 doprava přímo vyvolaná záměrem

http://nemonstrmarketu.cz/
www.facebook.com/monstrmarket
http://praha3.zeleni.cz


Související články

Budovu nákladového nádraží Žižkov by mohl zachránit tunel pro auta

Developer přišel s novým návrhem, co dál s historickou budovou nákladového nádraží Žižkov. Navrhl, že pod budovou povede tunel a auta budou jezdit jím. Původně měla být budova zbourána, proti se ale postavili Pražané a nakonec i ministerstvo kultury, které se ji chystá ochránit jako památku.pokračování

Nádraží památkou: zkáza, nebo spása?

Názory
Nákladové nádraží Žižkov bylo prohlášeno kulturní památkou. Kdyby jej Alena Hanáková nechala zbourat, četla by o své nekulturnosti, kdežto takhle čte, že je kvůli ní veta po rozvoji okolního území. Je třeba se ministryně zastat.pokračování

Helena Benýšková (SZ): Monstrózní nákupní centrum vedle nádraží nesmí vzniknout

Názory
Nákladové nádraží Žižkov se v březnu stalo definitivně kulturní památkou. Nevznikne tedy Jarovská spojka, čtyřproudé pokračování Olšanské ulice, které měla budova ustoupit. Urbanistická koncepce celého území se nyní připravuje, vlastnicky je ale roztříštěno: jižní a východní část patří společnosti Žižkov station development (České dráhy a Sekyra ...pokračování

Nákladové nádraží Žižkov 2 roky poté: Památka. A co dál?

Dne 28. května se uskutečnilo v kině Aero pokračování veřejné debaty na téma záchrany Nákladového nádraží Žižkov, kterou občanské sdružení Tady není developerovo před 2 lety odstartovalo. Členové a členky tenkrát čerstvě vzniklého sdružení si vytkli za cíl zasadit se o ochranu přírody a kulturního dědictví na Praze 3, jejíž charakter je stále více ...pokračování
reklama