S činností Westminsteru jsem se také už setkal, a bohužel skutečnost je taková, že jejich výzkum nemá nic společného s nějakým objektivním pohledem na komunikaci úřadu s občany. Pochopil jsem to v okamžiku, když jsem zjistil, že P7 se umístila na 2. místě poté, co zrušila otevření diskusní fórum na svých stránkách. Zde jsou výsledky za rok 2007, kde se i P3 zařadila mezi špičku:
1. Úřad městské části Praha 6
2. Úřad městské části Praha 7
3.-4. Úřad městské části Praha 1
Úřad městské části Praha 3
Protože mě to u naší MČ dosti překvapilo, obrátil jsem se přímo na Westminster, kde jsem jim kromě jiného psal:
„....A přidám ještě vlastní komentář - naše MČ dopadla z pražských MČ jakoby velmi dobře (Praha 7), ale když jsem si prošel dotazník, na základě kterého bylo zřejmě hodnocení prováděno, tak mi bylo jasné, že od zjištění skutečné komunikace s občany to má hodně daleko. Ona je jedna věc nastavení této komunikace ( a to mají mnohé městské části téměř vzorové), druhá věc je skutečná komunikace, a právě ta velmi často vázne. Když si to tedy pro sebe shrnu, tak z toho 2.místa Prahy 7 bych mohl mít radost jako úředník radnice, ale rozhodně ne jako občan.....“
Jako odpověď jsem dostal:
„...máte téměř ve všem pravdu. Počítá se samozřejmě s tím, že se zaměříme do
budoucna také na hodnocení občanů (klientů) úřadů, to bude jistě také velice
zajímavé!....“
To se zatrím bohužel zjevně nestalo, a tak výzkum Westminsteru slouží nadále pouze jako šidítko pro úřady.