ticho po pěšině... Absence plánu?
Diskuse
Nákladové nádraží Žižkov je opět kulturní památkou
Re: Re: A co bude dál?
15.3.2012 17:43 vložil Ondřej Rut (SZ)
Pro budoucnost nákladového nádraží je zásadní role dvou subjektů, které dosud převážně selhávaly. První je MČ Praha 3 / HMP, tedy obec, která dnes alibisticky dává od rozvoje území ruce pryč s odvoláním na to, že pozemky a budova přece nejsou její. Obec by měla vyvinout iniciativu a hledat partnery. Druhým subjektem je vlastník - České dráhy, které ač ve státních, tedy veřejných rukou, berou ohled jen na zisk a prodávají pozemky prostě tomu, kdo dá víc. Nejlevnější řešení přece není vždy to nejlepší. Proč obec s ČD (MD) nejedná o společném řešení?! Ideálně s cílem sanovat pozemky i budovu a vyhlásit urbanistickou a architektonickou soutěž na jejich využití. Sekyra bude pozemky salámovou metodou postupně během let odkupovat a do prostoru bez koncepce sázet takové domy, které mu nejvíc vynesou - to developerovi nemůžeme mít za zlé, tak to prostě je. Je dobře, že tu je někdo, kdo má prostředky na to, území zdevelopovat. Jen proto mu však máme ve všem ustupovat!? Uvědomme si, že i kdyby měl Sekyra Group zcela volné ruce, bude mu výstavba na NNŽ trvat 10 nebo 15 let - ani relativně silný developer nemá rychlé řešení. Raději než to řešit ukvapeně, zbourat a co nejrychleji zdevelopovat podle představ toho, kdo na to zrovna má, bych si dal na čas, NNŽ nespadne, nerozkradou ho bezdomovci, ani squatteři. Mezitím se v jeho prostorách dá nadále provozovat a rozvinout nenáročná ekonomická činnost. V minulých dnech svitla naděje - o využití budovy projevil zájem Národní filmový archiv, který hledá nové prostory a má na ně údajně dostatečný rozpočet. Bude to trvat ještě dlouho, ale věci se začínají ubírat správným směrem, nebuďme malověrní. OR