Diskuse
Nebourejte žižkovské nádraží
Zajímavý odkaz
29.6.2010 12:19 vložil Iont
Na zizkov.info jsem objevil odkaz http://www.earch.cz/clanek/5371-zdenek-lukes-prazsky-klenot-na-odstrel.aspx na text velmi podobný tomuto textu (možná je to na chlup stejné). Kliknout se ovšem vyplatí, neboť jsou tam moc pěkné fotky od Karla Cudlína.
Už aby se lid probudil- volů máme dost všude kol
17.6.2010 23:15 vložil tajemník,ožrala
Místo toho bych volil Defenestraci na Praze 3. Všechny ty modráky z radnice a navíc kmotry Pechu (ostudný radní "na kultůru" na velké radnici, kmotra PH 14.
La Défense na Žižkově
17.6.2010 10:21 vložil Tomáš Mikeska
La Défense, Paříž na Žižkově
Hlavním důvodem návrhu na zbourání Nákladového nádraží Žižkov je pochybná vize radního Hurdy vytvořit pařížský La Défense na Žižkově a být slavný. Jeho přáním je prodloužit Olšanskou ulici přes celé Nákladové nádraží Žižkov až do oblasti Jarova, vybudovat čtyřproudou komunikaci s tramvajovou tratí. Architekti a urbanisté se chytají za hlavu, vždyť na Žižkově již jedna páteřní komunikace s tramvajemi je - Koněvova ulice. Zabraňme tomu, aby laik a lokální boss projektoval na Žižkově stavby a soukromé vize a ničil tak genius loci.
Děkujeme architektovi Zdeňku Lukešovi.
Hlavním důvodem návrhu na zbourání Nákladového nádraží Žižkov je pochybná vize radního Hurdy vytvořit pařížský La Défense na Žižkově a být slavný. Jeho přáním je prodloužit Olšanskou ulici přes celé Nákladové nádraží Žižkov až do oblasti Jarova, vybudovat čtyřproudou komunikaci s tramvajovou tratí. Architekti a urbanisté se chytají za hlavu, vždyť na Žižkově již jedna páteřní komunikace s tramvajemi je - Koněvova ulice. Zabraňme tomu, aby laik a lokální boss projektoval na Žižkově stavby a soukromé vize a ničil tak genius loci.
Děkujeme architektovi Zdeňku Lukešovi.
Diletanti
15.6.2010 10:19 vložil F.G.
Je až neuvěřitelné, jaké křupany "jsme si zvolili" na radnici (-ce?). Mezi nimi a bolševiky, kteří kdysi zbourali Těšnov kvůli dálnici středem Prahy nevidím žádný rozdíl.
Nebourat!
14.6.2010 21:10 vložil j.svrcek
Moc hezky napsanej článek, jsem rozhodně pro zachování nádražní budovy a citlivou rekonstrukci, Taky nechápu, že někdo může chtít prodloužit Olšanskou ulici na dálnici, která bude každoděně přivádět tisíce aut přímo do srdce Žižkova. :(
Proč nikdo neuvažuje o moderizaci železniční tratě, zavedení metra linky D a vytvoření přestupní stanice příměstských vlaků z východní části Prahy?
Proč nikdo neuvažuje o moderizaci železniční tratě, zavedení metra linky D a vytvoření přestupní stanice příměstských vlaků z východní části Prahy?
Re: Nebourat!
15.6.2010 15:26 vložil Iont
Naprosto s Vámi souhlasím. Jednak jde o architektonicky zajímavou a cennou památku, která by měla být revitalizována a ne nahrazena něčím novým. A za druhé jsou ty plány s vybudováním nového obrovského sídliště megalomanské. Zcela jistě dojde k nárůstu automobilové i jiné dopravy. Odlehčení dopravy přes Ohradu se konat nebude, protože ty desítky tisíc nových obyvatel Prahy se budou nějak dopravovat. Navíc se tam plánují administrativní a obchodní zóny, které tam také budou vábit nebývalé množství pracujících i zákazníků. Prostě argumenty o odlehčení dopravy jsou úplně mimo.
Přitom každému je jasné, že ty developerský argumenty jsou jen kecy, kecy a zase kecy. Viz například: „Rozvoj těchto územních celků jistě přispěje k proměně Prahy. Chceme vytvořit zajímavá místa s příjemným prostředím pro všechny,“ řekl Luděk Sekyra, předseda představenstva Sekyra Group.
Přitom každému je jasné, že ty developerský argumenty jsou jen kecy, kecy a zase kecy. Viz například: „Rozvoj těchto územních celků jistě přispěje k proměně Prahy. Chceme vytvořit zajímavá místa s příjemným prostředím pro všechny,“ řekl Luděk Sekyra, předseda představenstva Sekyra Group.
zobrazení článku
14.6.2010 15:24 vložil chk
Tak druhá fotka se již zobrazí, zato do článku se nasouvá to menu vlevo, takže je částečně nečitelný.
Nákladové nádraží
14.6.2010 14:44 vložil chk
Druhá fotografie se nezobrazuje!
Jinak dobrou inspirací pro případnou přestavbu budovy by mohl být tento příklad z ulice Poděbradská. Sice to myslím není přímo přestavba staršího objektu, ale je to jakýsi industriální styl a přitom zřejmě originální bydlení a komerční plochy:
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=pod%C4%9Bbradsk%C3%A1+praha&sll=49.930008,15.369873&sspn=5.141787,9.766846&ie=UTF8&hq=&hnear=Pod%C4%9Bbradsk%C3%A1,+Praha&ll=50.102469,14.508444&spn=0,0.006802&t=h&z=18&brcurrent=5,0,0&layer=c&cbll=50.102452,14.508278&panoid=e1QhfisDnyo_Ye-QXmQC0A&cbp=12,36.23,,0,-4.94
No, ten odkaz je trochu dlouhý, ale snad funguje :-)
Také se přimlouvám alespoň pro částečné zachování budovy. Zároveň by bylo záhodno odolat komerčním tlakům a najít nějaké smysluplné zastavění celé plochy nádraží. Zároveň si ale myslím, že ta páteřní tepna by tam být měla, včetně tramvajové trati. Mohla by totiž odvést část provozu z křižovatky na Ohradě (mimochodem stavebně otřesně provedené, i po poslední rekonstrukci), kde ten provoz je opravdu neúnosny.
Jinak dobrou inspirací pro případnou přestavbu budovy by mohl být tento příklad z ulice Poděbradská. Sice to myslím není přímo přestavba staršího objektu, ale je to jakýsi industriální styl a přitom zřejmě originální bydlení a komerční plochy:
http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s_q&hl=cs&geocode=&q=pod%C4%9Bbradsk%C3%A1+praha&sll=49.930008,15.369873&sspn=5.141787,9.766846&ie=UTF8&hq=&hnear=Pod%C4%9Bbradsk%C3%A1,+Praha&ll=50.102469,14.508444&spn=0,0.006802&t=h&z=18&brcurrent=5,0,0&layer=c&cbll=50.102452,14.508278&panoid=e1QhfisDnyo_Ye-QXmQC0A&cbp=12,36.23,,0,-4.94
No, ten odkaz je trochu dlouhý, ale snad funguje :-)
Také se přimlouvám alespoň pro částečné zachování budovy. Zároveň by bylo záhodno odolat komerčním tlakům a najít nějaké smysluplné zastavění celé plochy nádraží. Zároveň si ale myslím, že ta páteřní tepna by tam být měla, včetně tramvajové trati. Mohla by totiž odvést část provozu z křižovatky na Ohradě (mimochodem stavebně otřesně provedené, i po poslední rekonstrukci), kde ten provoz je opravdu neúnosny.