Manželé Rozsypalovi: Ne zrušení tramvaje č. 13 - přímého tramvajového spojení Vinohrad a Strašnic

NázoryManželé Rozsypalovi: Ne zrušení tramvaje č. 13 - přímého tramvajového spojení Vinohrad a Strašnic

Návrh změn některých linek MHD je možné připomínkovat, čehož využili manželé Rozsypalovi a napsali dopis primátorce Adrianě Krnáčové. Jejich výhrady se týkají plánovaného zrušení linky č. 13, která projíždí přes Prahu 3. Proto jsme se rozhodli citovat z jejich dopisu i na Kauze3.

 
 
 
 
 
Za sepsáním argumentů proti rušení tramvaje 13 je především každodenní potřeba spoje pro cestu do školy a zpět. Proti rušení linky bojovali již před 2 a půl lety při zkrácení linky 11. Stejný problém musí řešit i nyní.
 
Apelují, aby linka číslo 13 byla zachována pro obyvatele Prahy 2, 3 a 10, a to z následujících důvodů:
 
  • VYSOKÁ VYTÍŽENOST
Vytíženost tramvaje č. 13 je vysoká, přestože ROPID nelogicky uspořádal jízdní řád v době ranní špičky tak, že 1 minutu před č. 13 jede tramvaj č. 5, která má v úseku Černokostelecká - Flora shodné zastávky (podle odpovědi ROPIDu jim prý navazují spoje někde jinde, což však v realitě kvůli dopravní situaci příliš nefunguje, takže by měl ROPID raději optimalizovat jízdní řády v úseku při výjezdu z výchozí stanice). Obě tramvaje jsou plné, a není to jen z důvodu, že se jedná o jednovozové spoje. Tramvaj číslo 13 je velice oblíbená tramvaj spojující Strašnice s Vinohrady a centrem.
 
  • AKCEPTOVATELNÁ BARIÉOVOST u dopravy TRAMVAJÍ
Vedle dětí jsou to právě důchodci, kteří jezdí po páteřní komunikaci ze západu na východ a naopak a tramvaj č. 13 hojně využívají. Nedovedeme si představit, že pohybově znevýhodněné osoby by rády na Floře přestupovaly z tram. č. 5 na tram. č. 11 nebo č. 10 nebo dokonce překonávaly několik desítek schodů do vestibulu stanice metra
Strašnická, Želivského nebo Flora.
V bodech shrnujeme:
- Malešice a Strašnice jsou rezidenčními částmi Prahy,
- hřbitovy a krematorium podél Vinohradské ul. pietní částí Prahy,
- základní školy a střední školy podél Vinohradské ul. zvyšují dopravní naplněnost dětmi a studenty, kteří necestují přes celou Prahu metrem, ale jen ze sousedních ulic a městských částí. Přestupy z tramvaji ani cestování metrem nejsou pro tyto cestující alternativou.
 
  • NEKONCEPČNOST ZMĚN
Časté změny v MHD přináší zmatek a obtíže a vedou cestující k tomu, aby cestovali individuálně osobními auty. Vyšší počet osobních aut v Praze způsobují komplikace všem (cestujícím v MHD, DPP a ROPID, městským částem i magistrátu, a hlavně samotných řidičům osobních aut).
 
  • NELOGIČNOST
Proč mají být obyvatelé Prahy 2, 3 a 10 "biti" za to, že se otevírá pár nových stanic metra na úplně opačném konci Prahy, což řádově činí cca 25 kilometrů od místa úpravy? Změny by se měly týkat jen bezprostředního okolí nově otevíraných stanic nikoli celé Prahy včetně druhého břehu Vltavy!
 
  • OPĚTOVNÁ NEVOLE OBYVATEL PRAHY
Po změnách v létě 2012 jsme psali podněty na různé adresáty (MČ Praha 10, ROPID, MHMP atd.), a jak jsme se dále dozvěděli, nebyli jsme sami. Psalo mnoho lidí, firem i občanských sdružení. Po nynějších oznámených změnách se dá očekávat, že "tlak" občanů a dalších subjektů bude obdobný. Jde nám jenom o to, zachovat stávající stav.
 
Žádáme o zachování tramvaje č. 13 v rámci svých dosavadních místních i časových dispozic (případně aby byla znovu zavedena tramvaj č. 11 do Strašnic, a tak zachováno přímé tramvajové spojení Vinohrad a Strašnic).
 
  • CO MŮŽETE UDĚLAT VY?
Pokud také nesouhlasíte se zrušením tramvaje č. 13 nebo jinými změnami v MHD od dubna 2015 kontaktujte prosím se svoji připomínkou nejlépe formou e-mailu:
ROPID: ropid@ropid.mepnet.cz; ropid@ropid.cz
Magistrát Hlavního města Prahy: doprava@praha.eu; jan.vegner@praha.eu
Městskou část Praha 2: jan.korseska@praha2.cz
Městskou část Praha 3: vitkovska.lucie@praha3.cz
Městskou část Praha 10: ivanac@praha10.cz

Zrušení tramvaje č. 13 - stav k 07.02.2015:
ROPID: zatím neodpověděl
Magistrát Hlavního města Prahy: jen přeposlal připomínky proti zrušení tramvaje č. 13 do ROPIDu
Městská část Praha 2: vyslovila se proti zrušení tramvaje č. 13 a aktivně se snaží o zachování tramvaje č. 13
Městská část Praha 3: zatím neodpověděla a o zachování tramvaje č. 13 se ani nesnaží !!!
Městská část Praha 10: vyslovila se proti zrušení tramvaje č. 13 a aktivně se snaží o zachování tramvaje č. 13

Související články

Tramvaj se vrátí na Jarov od 29. června

Názory
V říjnu minulého roku jste se vyjádřili v anketě městské části ke změnám v MHD, ve většině případů jste si stěžovali na přesun trasy linky 16 na Palmovku a absenci přímého tramvajového spojení Jarova (Spojovací) a Vinohrad. S tím souvisejí i problémy nedostatečné kapacity zastávky Biskupcova pro častější přestupování nebo hlučné otáčení tramvají T15 ...pokračování

Návrh změn MHD a jejich dopad na Prahu 3

Spolu s otevřením metra do Nemocnice Motol byl na duben 2015 připraven návrh velkých změny v MHD. Největších za dva a půl roku. Týkají se i Prahy 3. pokračování
reklama