Tramvaj se vrátí na Jarov od 29. června

NázoryTramvaj se vrátí na Jarov od 29. června

V říjnu minulého roku jste se vyjádřili v anketě městské části ke změnám v MHD, ve většině případů jste si stěžovali na přesun trasy linky 16 na Palmovku a absenci přímého tramvajového spojení Jarova (Spojovací) a Vinohrad. S tím souvisejí i problémy nedostatečné kapacity zastávky Biskupcova pro častější přestupování nebo hlučné otáčení tramvají T15 na smyčce na Lobkovicově náměstí, kde vznikla nová konečná tramvaje 11.

Již od září jsem byl v průběžném jednání a kontaktu s tehdejším náměstkem primátora pro dopravu Noskem a organizací ROPID. Zejména druhá jmenovaná měla pro požadavek na navrácení přímého spojení z Vinohrad na Jarov od začátku pochopení a již v prosinci navrhla první návrh řešení. Tlaku pomohla také spontánní občanská petice, kterou již v prosinci dostal náměstek Nosek i ředitel ROPID Procházka, s 1600 podpisy. Vedení města však kladlo dalším úpravám překážky, a to až do května tohoto roku.

biskupcova

Nakonec se podařilo prosadit a projednat řešení:  od 29. června ve všední dny mezi 6 až 20 hodinou pojede tram 11 v intervalu 8-10 minut až na Jarov (Spojovací). V nočních hodinách a o víkendech pak bude jedenáctka končit jako dosud na Olšanských hřbitovech (půjde však o staré vozy T3, které při otáčení nedělají velký hluk). Další úpravou je zřízení nové linky 13, která pojede z náměstí Bratří Synků po trase jedenáctky až na Černokosteleckou (de facto náhrada původní linky 11). K úspoře, která byla podmínkou zavedení změn, dojde zejména redukcí dvouvozových souprav linky 5 na jeden vůz. Navrhl jsem Radě městské části Praha 3, aby s tímto řešením souhlasila.

V situaci zadlužení hlavního města kvůli velkým dopravním investicím (zejména tunel Blanka) a při obrovském tlaku magistrátu na úspory i ve veřejné dopravě nebylo reálné prosadit návrat do původního stavu před zářím 2012. Přesto jsem přesvědčen o tom, že toto řešení je zlepšením a částečně napravuje chyby z minulého roku.

Závěrem děkuji za Vaši občanskou aktivitu, je důkazem toho že má cenu se ozvat.



 


Související články

Petice za obnovení tramvajového spojení Vinohrad a Jarova bez přestupů prodloužena

Nejste spokojeni se ztrátou přímého spojení Vinohrady - Jarov (tram. 16) a se zkrácení jedenáctky? Pak se z vás musí stát rychle "aktivní občané" . Pokud chcete prosadit změnu, pomozte prosím sehnat podpisy pod petici. pokračování

Petice za obnovení tramvajového spojení odevzdána 19.12.

Do rukou radního Noska (ODS) a ředitele ROPID Procházky jsme dnes vložili osud petice, kterou podepsalo 1814 občanů. Nyní bude následovat hledání řešení naší žádosti a případná změna by měla nastat v březnu 2013. Děkujeme všem, kteří pomáhali a všem, kteří petici podepsali. pokračování

Druhé kolo jednání o tramvajích na Jarov

1.3. se sešli autoři petice a několik statečných podporovatelek na Magistrátě s radním pro dopravu panem Noskem (ODS) a ředitelem ROPIDU panem Procházkou. Źádnou spolehlivou odpověď petičníci nedostali. Radní Prahy 3 pan O. Rut (SZ) jedná o tramvaji na úrovni vedení radnice a Magistrátu. Naše skupina tlačí z druhé strany z pozice občanů, kteří to vše platí a ...pokračování

Petice ZA OBNOVENÍ SPOJENÍ VINOHRADY - JAROV (poslední vývoj)

Ve vedení DPP (Dozorčí rada DPP) je Pavel Hurda, mnohaletý zastupitel a šéf ODS Praha 3, ale o náš problém se žádným způsobem nezajímal. Staráme se tedy sami. Petiční archy jsme předali 19. 12. radnímu pro dopravu na Magistrátu HLMP panu Noskovi (ODS) a 11.12. do rukou šéfa Ropidu pana Procházky. Co je od té doby nového? pokračování
reklama