Tramvaj se vrátí na Jarov od 29. června
V říjnu minulého roku jste se vyjádřili v anketě městské části ke změnám v MHD, ve většině případů jste si stěžovali na přesun trasy linky 16 na Palmovku a absenci přímého tramvajového spojení Jarova (Spojovací) a Vinohrad. S tím souvisejí i problémy nedostatečné kapacity zastávky Biskupcova pro častější přestupování nebo hlučné otáčení tramvají T15 na smyčce na Lobkovicově náměstí, kde vznikla nová konečná tramvaje 11.
Již od září jsem byl v průběžném jednání a kontaktu s tehdejším náměstkem primátora pro dopravu Noskem a organizací ROPID. Zejména druhá jmenovaná měla pro požadavek na navrácení přímého spojení z Vinohrad na Jarov od začátku pochopení a již v prosinci navrhla první návrh řešení. Tlaku pomohla také spontánní občanská petice, kterou již v prosinci dostal náměstek Nosek i ředitel ROPID Procházka, s 1600 podpisy. Vedení města však kladlo dalším úpravám překážky, a to až do května tohoto roku.
Nakonec se podařilo prosadit a projednat řešení: od 29. června ve všední dny mezi 6 až 20 hodinou pojede tram 11 v intervalu 8-10 minut až na Jarov (Spojovací). V nočních hodinách a o víkendech pak bude jedenáctka končit jako dosud na Olšanských hřbitovech (půjde však o staré vozy T3, které při otáčení nedělají velký hluk). Další úpravou je zřízení nové linky 13, která pojede z náměstí Bratří Synků po trase jedenáctky až na Černokosteleckou (de facto náhrada původní linky 11). K úspoře, která byla podmínkou zavedení změn, dojde zejména redukcí dvouvozových souprav linky 5 na jeden vůz. Navrhl jsem Radě městské části Praha 3, aby s tímto řešením souhlasila.
V situaci zadlužení hlavního města kvůli velkým dopravním investicím (zejména tunel Blanka) a při obrovském tlaku magistrátu na úspory i ve veřejné dopravě nebylo reálné prosadit návrat do původního stavu před zářím 2012. Přesto jsem přesvědčen o tom, že toto řešení je zlepšením a částečně napravuje chyby z minulého roku.
Závěrem děkuji za Vaši občanskou aktivitu, je důkazem toho že má cenu se ozvat.