Diskuse
Názor: Kauza Žižkovské lázně
Ponert is back
29.7.2016 12:36 vložil JV
A teď vážně. Museum je krásná věc, ale problém je, že tam pouze jezdí auta a auta a auta a další tisíce aut denně. Kdo by tam co chtěl provozovat nebo žít? Když by tam byla pěší zóna např. s tramvají, byla by to jiná opereta. Pak by se stalo to, co vysvětluje Radek Zdeňkovi - místo by bylo vhodnější pro život a v návaznosti na to i pro podnikání. Za půl roku by to byla úplně jiná ulice, kde by si radnice mohla otevřít třeba i museum kuriozit. Je docela tragédie, když vidíte, že Žižkov (dolní), který v podstatě sousedí s centrem, se čím dál více podobá chudinskému ghettu.
Magor
17.5.2016 22:00 vložil Black
Zajímavý nápad..
1.4.2016 12:46 vložil Marek
Jsem jednoznačně PRO !
21.3.2016 15:40 vložil Libor Souček
A co bude dál ?
20.3.2016 02:14 vložil Vlasta Stuteová
Re: A co bude dál ?
20.3.2016 04:04 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Vlasta Stuteová napsal
A co bude dál ?.....jenom vítr aaa, po nebi se mraky honili ;-)) Pokud mohu parafrázovat písničku Jany Kirschner a "Jeleny". Ale teď vážně :
A.) jestli se ptáte na ZMETKA z mého článku tj. na "zmatečnost" Usnesení rady č. 751 ze dne 21.10. 2015 o „Prověření využitelnosti objektu Husitská 7/400 formou HUB“ (dále jen „usnesení“) .......... tak opravdu nevím, jsem jen poloviční právník, ale protože mne to také zajímá - poptám se u kvalifikované osoby a dám Vám vědět.
B.) jestli se ptáte na rozhazování prostředků z obecní kasy .....beru si svoji skleněnou kouli, na rameni mi sedí černá kočka (prosím - čtyřnohá s ocasem) a protože je právě 3. hodina po půlnoci tak nade mnou navíc poletuje hejno netopýrů ! V kouli již vidím mlžný opar, ze kterého vystupuje trojice děsivých rytířů z Apokalypsy :
První jede § 221 trestního zákoníku, tj Porušení povinnosti při správě cizího majetku z nedbalosti. cit. :
"(1) Kdo z hrubé nedbalosti poruší podle zákona mu uloženou nebo smluvně převzatou důležitou povinnost při opatrování nebo správě cizího majetku, a tím jinému způsobí značnou škodu, bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců nebo zákazem činnosti.
(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako osoba, která má zvlášť uloženou povinnost hájit zájmy poškozeného, nebo
b) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu."
Jako druhý máchá mečem § 129 Organizovaná zločinecká skupina. cit. :
"Organizovaná zločinecká skupina je společenstvím více osob s vnitřní organizační strukturou, s rozdělením funkcí a dělbou činností, která je zaměřena na soustavné páchání úmyslné trestné činnosti." ..... pro vysvětlení : např. když se zastupitelé v nějaké komisi MČ dohodnou napříč všemi politickými stranami, že si budou navzájem schvalovat svoje návrhy, na kterých mají jednotliví zastupitelé ekonomický zájem.
A poslední v řadě cválá na své splašené herce institut náhrady škody. ... ale znáte naší soudní praxi a orgány činné v trestním řízení ....i když si toto orgán přečte, tak bude dělat, že nic nevidí a když se zjeví žalobce, budou si přehazovat horkou bramboru Policie ČR se Státním zastupitelstvím tak dlouho až věc nakonec pro nedostatek důkazů odloží ;-)
C.) jestli se ptáte na osud budovy Žižkovských lázní, tak znovu odkazuji na svůj článek: cit. "Domnívám se, že by bylo nejrozumnější již nezadávat z přímé ruky další, další a další architektonické studie na využití ŽL, nezadávat ani projektovou dokumentaci a neplánovat rekonstrukci za 70 mil Kč + DPH (přitom se těšit na navýšení její ceny z důvodu nekvalifikovaného TDI) a toužebně se třást na tučné provize ze zadaných zakázek (tento scénář známe např. z Lupáčovek). Jsem přesvědčen a tvrdím, že městská část by neměla takto podnikat, ale pouze vyvolat veřejnou diskuzi o využití lázní, tj. přistoupit k takzvanému participativnímu rozpočtování, u kterého občané rozhodují o tom, jak se utratí z rozpočtu MČ daná část peněz. Navrhnou se projekty a podle preferencí lidí, kteří o nich hlasují, se buď realizují, nebo ne. Tento způsob „participativního rozpočtování“ je moderní a přímo vzbuzuje zájem voličů o věci veřejné."
NO A TEĎ NÁM VE VEŘEJNÉ DISKUZI ODPOVĚZTE NA JEDNODUCHOU OTÁZKU :
Jste pro přenechání budovy ŽL pro provoz Vojenského historického muzea ? ANO? NE?
Důležitá budova na problémovém místě
17.3.2016 21:30 vložil Michal Vronský
S názorem pana architekta Kupce, aby budova připadla Muzeu armády ČR souhlasit nelze, muzeum by nepřineslo do ulice téměř žádný život, který tam zoufale chybí, souhlasit lze pouze s tím, že muzeum by prostřednictvím budovy lázní mělo získat vstup z ulice.
Re: Důležitá budova na problémovém místě
17.3.2016 22:19 vložil Michal Konvička
Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
28.3.2016 19:23 vložil Jana Sombergerová
Re: Důležitá budova na problémovém místě
18.3.2016 00:12 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
1) Můj článek má sloužit k rozpoutání diskuze občanů o využití budovy Žižkovských lázní .......v tomto bodu máme asi shodný názor. V ostatních bodech se bohužel neshodujeme !
2) Vlastnictví nemovitosti : Žižkovská radnice v dolní části Husitské ulice nic nevlastní ! Pozemky s budovou Žižkovských lázní vlastní podle výpisu z katastru nemovitostí Hlavní město Praha, Mariánské nám. 2/2, Praha 1 (list vlastnictví číslo 1636 pro k.ú. Žižkov, obec Praha.
3) Váš názor, že rozšíření muzea nepřinese do ulice žádný život je podle mě také mylný. Vojenské historické muzeum má třetí největší návštěvnost z Pražských muzeí, vstupné zdarma a velkou potřebu dalších prostor pro expozice. V mém řešení je naprostá analogie s historickou neorenesanční budovou Národního muzea (na Václavském náměstí č.or. 68), které svůj provoz rozšířilo o bývalé Federální shromáždění (dům Vinohradská č.or. 1) od architekta Karla Pragera.
4) To co je ale nejpodstatnější : "Napěchovaný barák službami a provozy" (cituji Vás) nelze obsloužit tzv. dopravou v klidu podle OTP (ob. techn. požadavcích na stavby), což můj návrh jednoduše řeší na dvoře mezi budovou lázní a areálem muzea. Skutečnost, že nelze u ŽL rozumně vyřešit odstavná a parkovací stání v souladu s normovými hodnotami, je podle mého názoru jeden z důvodů, proč zde všichni nájemci úspěšně zkrachovali !
Re: Důležitá budova na problémovém místě
18.3.2016 18:07 vložil Radek
- ušmudlaná zaprášená dopravní tepna způsobující, že bydlet tam chce opravdu málokdo
- z toho důvodu i špatné nákupní, restaurační a klubové možnosti
- kromě pár zachovalých architektonických domů Husitská žádnou krásou neoplývá
- je zastrčená a v lokalitě, přes kterou díky Vítkovu (coby překážce) lidé přirozeně nekorzují
- donedávna měla pověst vyloučené lokality
- navíc je v dolíku a málo prosluněná
- nepřítomnosti tramvaje, ale pouze autobusu (tramvaj má své metropolitní kouzlo, oživuje ulici)
Bohužel plánovaná rekonstrukce neuvažuje o razantní změně, naprosto promrhala příležitost stav změnit.
Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
19.3.2016 23:15 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
ANO, vaše charakteristika předmětné lokality křižovatky Trocnovské a Husitské ulice je pravdivá. Již za 1. republiky byla vypsána architektonická soutěž na realizaci Vojenského historického muzea, jejíž podmínky počítali s demolicí řadových činžovních domů Husitská č.or. 1 až 7. tak, aby nová budova vynikla v pohledech zdola, z Husitské ulice (proto má jižní průčelí Zázvorkova návrhu rádoby monumentální vzhled). Přišla však okupace a od záměru demolice bylo ustoupeno (ostatně, Praha za 2.sv. války ztratila dost domů). Zmínka o této uvažované demolici přivádí památkářku Mgr. D. do "pomykava" (slovenský výraz) ;-) ...... bude líp.
NE - vím co myslíte větou, že (cit.) "...plánovaná rekonstrukce neuvažuje o razantní změně, naprosto promrhala příležitost stav změnit."
Pokud máte na mysli "razantní změnu" na radnici, tak s tímto názorem plně souhlasím.
Podle mého se nejedná o metodicky plánovanou rekonstrukci, ale o penězovod z obecní pokladny. Každý soudný investor by samozřejmě místo další nesmyslné studie nejprve nechal udělat stavebně-technický průzkum a podrobné zaměření skutečného stavu budovy v DWG. Zaměření jsem v archivu stavebního úřadu bohužel nenašel a protože je podmínkou vítězné cenové nabídky Ing. arch. Jana Linharta, obávám se samozřejmě dalšího navýšení ceny studie. Dokonce se obávám, že toto je záměrný sofistikovaný postup, jak co nejvíce poškodit MČ Praha 3 jako objednatele !" Ostatně termín odevzdání arch.studie se blíží a já doufám, že žižkovská radnice svolá veřejnou diskuzi (podobně jako k revitalizace nám Jiřího z Poděbrad), na které se jistě vše vysvětlí ! Pro připomenutí účastníci 20. schůze RMČ P3, která rozhodla o prověření využitelnosti objektu Žižkovských lázní (zastupitelé) : Vladislava Hujová, Alexander Bellu, David Gregor, Ivan Holeček, Jan Materna, Michal Papež, Irena Ropková, Jaroslava Suková. Výsledek hlasování : 8 pro
Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
20.3.2016 01:42 vložil Radek
zbourání domů 1 až 7 bych považoval za nešťastné, konkrétně tento severozápadní konec Žižkova je poznamenán tím, že na něj navatzuje "území ničeho", kde není ucelená městská historická zástavba (pouze změt kolejišť, magistrály, autobusového a Masarykova nádraží a různých servisních nízkých objektů. Je dobře, že se nerealizovalo. Případy šílených asanací je po Praze dost (Žižkov, kompletně zničená malebná čtvrt Zátory v Holešovicích která měla kouzlo jako Nový svět na Hradčanech, nádherné bloky domů s předzahrádkami Na Petynce v Břevnově - můžeme je vidět těsně před demolicí ve filmu Pěnička a Paraplíčko, Těšnov a další). Konkrétně tento konec Husitské si zachovává historickou tvář, narozdíl od její východní části, která připomíná vypadaný chrup (jen kolik štukových výzdob bylo českým způsobem otlučeno a nahrazeno rovinnou fasádou). Navíc pohled na tyto domy z dvorní strany (z Vítkova) je otřesný (vnitrobloky otevřené do vítkova - zde by se mi líbila myšlenka tyto vnitrobloky dostavět s návazností na revitalizaci úpatí Vítkova). Co se týče realizací z peněz města, dnes jsem četl, že budou rekonstruovány záchody v metru, každý za 7 milionů, tj. cena výstavby dvou rodinných domků.
Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
20.3.2016 01:58 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Proboha, samozřejmě nechci bourat čtyři činžovní domy na starém Žižkově, jen jsem se zmínil o historii tohoto místa.
Ale zpět k meritu věci . Z vašich příspěvků to není patrné, proto se ptám přímo :
Jste pro rozšíření Vojenského historického muzea o budovu Žižkovských lázní ?
ANO (bude líp) .............nebo NE ?
Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
20.3.2016 15:45 vložil Radek
Co se týče ceny za studii, máte pravdu, je nehorázná, dokonce dražší než by vycházela většinou prováděcí projektová dokumentace. V soukromých zakázkách se studie mnohdy dělají zadarmo nebo jsou rádi, že za ni dostanou pětinu zmíněné ceny.
Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
29.3.2016 00:40 vložil zuzana
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
2.4.2016 17:27 vložil zdenek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
2.4.2016 22:55 vložil Radek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 02:22 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 11:01 vložil Jirka Ptáček, Kauza3
já s příspěvkem na který reagujete taky nesouhlasím. Ale opravdu si myslíte, že je to důvod k tomu, abychom jej jako Kauza3 mazali? Já myslím, že ne.
Co se týče příloh - diskuse na Kauze3 neumožňuje vkládat přílohy. Je to stejné jako na iDnes, iHned, Aktuálně... vlastně asi všude. S tím je třeba se smířit. Je to vlastnost většiny redakčních systémů. Samozřejmě do článků lze zveřejnit příloh kolik chcete.
Ke zbytku se asi vyjadřovat nebudu. Ale na reprezentanta vládní politické strany je to vážně úlet.
Jirka Ptáček
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 12:25 vložil Jarek Doskočil
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
9.4.2016 07:00 vložil Zdeněk Kupec
Váš příspěvek a nespisovné slovo "nacamranej" považuji ve spojení s mojí osobou za urážku na cti !!!
Patrně nechápete ve své slabé mysli, že někteří lidé pracují i přes noc. Ostatně nejsem opilec, ale sommelier ! Nehodlám se s Vaší osobou špinit ani na těchto stránkách ani nějakými žalobami, ale prosím, ozvěte se mi na moje tel. číslo 602370536.
Rád bych si, pane Jarku Doskočile, probral Vaši urážku "jako chlap s chlapem"
tedy pokut máte koule.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
9.4.2016 08:15 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
1.) ANO není politickou stranou, ale hnutím !
2.) Opravdu nerozumím, proč na rádoby nezávislý web kauza3 specializovaný pro dění na Žižkově taháte vládní či nevládní politické strany, či hnutí ? Dovolím si tedy oponovat reprezentantovi TOP O9 jen tímto příslovím: "Jak hospodář píská, tak čeleď skáče" pane TOPtáček !
Ale zpět k věci : V žádném případě nechci mazat příspěvky do diskuze v kauze3 a potlačovat škálu názorů. Naopak, můj článek měl vyvolat širokou diskuzi občanů k problematice ŽL........ a naivně jsem se domníval, že úkolem redakční rady je moderovat tuto diskuzi a zařadit i diskuzní příspěvky tématicky tam kam patří .....tzn. např. příspěvek o sázení ředkviček do Mikrosvěta žižkovských dvorků nebo příspěvek o korupci žižkovských zastupitelů do Dobrých kauz ! V opačném případě se z takto uveřejňované diskuze stává b....l (veřejný dům), diskuze se stává rozmělněnou a ani trpělivý čtenář se v ní nevyzná a netrpělivý se již na kauzu3 raději již nepodívá. Chápu, každý pták (i Vy) zpívá, jak mu zobák narostl a každý má "svoji" pravdu, ...ale "pořádek musí bejt, vy kluci pitomí " (cituji z klasiky). Pořádek je půl života.
3.) Patrně asi není technicky možné vkládat listiny, které k dané věci přímo dokazují ....., jako přílohy diskuze. Inu dobrá. Nechci Vás podezřívat ze špatného záměru, ale pane Ptáčku, ten kdo řekne "A" musí říct i "B" : Proč tedy cenzurujete moje články a kladete podmínky k jejich uveřejnění na webu kauzy3 (odkazuji se na naši emailovou diskuzi) ?
4.) Jako skautovi Vám odebírám "bobříka" ;-)
Kupec-zastupitel Prahy 3?Nic horšího už občany nepotká
29.8.2017 10:44 vložil Velký bratr tě vidí
Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 02:09 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Chci se jen poptati k Vámi uvedené myšlence, že "Bohužel plánovaná rekonstrukce
neuvažuje o razantní změně" - Vy již máte k dispozici tu předmětnou předraženou dokumentaci "plánované rekonstrukce" ??? Pokud ANO, můžete mi ji prosím přeposlat?
Děkuji !
Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 14:21 vložil Radek
tou rekonstrukcí jsem myslel rekonstrukci Husitské ulice, na kterou jsem ve svém tehdejším příspěvku narážel. O té již problesklo do éteru info, které je pro mě zklamáním. O rekonstrukci lázní zatím podrobné info nemám.