Diskuse
Názor: Kauza Žižkovské lázně
Re: Důležitá budova na problémovém místě
18.3.2016 18:07 vložil Radek
Husitská ulice je "zabitá" kumulací několika negativních faktorů:
- ušmudlaná zaprášená dopravní tepna způsobující, že bydlet tam chce opravdu málokdo
- z toho důvodu i špatné nákupní, restaurační a klubové možnosti
- kromě pár zachovalých architektonických domů Husitská žádnou krásou neoplývá
- je zastrčená a v lokalitě, přes kterou díky Vítkovu (coby překážce) lidé přirozeně nekorzují
- donedávna měla pověst vyloučené lokality
- navíc je v dolíku a málo prosluněná
- nepřítomnosti tramvaje, ale pouze autobusu (tramvaj má své metropolitní kouzlo, oživuje ulici)
Bohužel plánovaná rekonstrukce neuvažuje o razantní změně, naprosto promrhala příležitost stav změnit.
- ušmudlaná zaprášená dopravní tepna způsobující, že bydlet tam chce opravdu málokdo
- z toho důvodu i špatné nákupní, restaurační a klubové možnosti
- kromě pár zachovalých architektonických domů Husitská žádnou krásou neoplývá
- je zastrčená a v lokalitě, přes kterou díky Vítkovu (coby překážce) lidé přirozeně nekorzují
- donedávna měla pověst vyloučené lokality
- navíc je v dolíku a málo prosluněná
- nepřítomnosti tramvaje, ale pouze autobusu (tramvaj má své metropolitní kouzlo, oživuje ulici)
Bohužel plánovaná rekonstrukce neuvažuje o razantní změně, naprosto promrhala příležitost stav změnit.
Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
19.3.2016 23:15 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Dobrý den, pane Radek !
ANO, vaše charakteristika předmětné lokality křižovatky Trocnovské a Husitské ulice je pravdivá. Již za 1. republiky byla vypsána architektonická soutěž na realizaci Vojenského historického muzea, jejíž podmínky počítali s demolicí řadových činžovních domů Husitská č.or. 1 až 7. tak, aby nová budova vynikla v pohledech zdola, z Husitské ulice (proto má jižní průčelí Zázvorkova návrhu rádoby monumentální vzhled). Přišla však okupace a od záměru demolice bylo ustoupeno (ostatně, Praha za 2.sv. války ztratila dost domů). Zmínka o této uvažované demolici přivádí památkářku Mgr. D. do "pomykava" (slovenský výraz) ;-) ...... bude líp.
NE - vím co myslíte větou, že (cit.) "...plánovaná rekonstrukce neuvažuje o razantní změně, naprosto promrhala příležitost stav změnit."
Pokud máte na mysli "razantní změnu" na radnici, tak s tímto názorem plně souhlasím.
Podle mého se nejedná o metodicky plánovanou rekonstrukci, ale o penězovod z obecní pokladny. Každý soudný investor by samozřejmě místo další nesmyslné studie nejprve nechal udělat stavebně-technický průzkum a podrobné zaměření skutečného stavu budovy v DWG. Zaměření jsem v archivu stavebního úřadu bohužel nenašel a protože je podmínkou vítězné cenové nabídky Ing. arch. Jana Linharta, obávám se samozřejmě dalšího navýšení ceny studie. Dokonce se obávám, že toto je záměrný sofistikovaný postup, jak co nejvíce poškodit MČ Praha 3 jako objednatele !" Ostatně termín odevzdání arch.studie se blíží a já doufám, že žižkovská radnice svolá veřejnou diskuzi (podobně jako k revitalizace nám Jiřího z Poděbrad), na které se jistě vše vysvětlí ! Pro připomenutí účastníci 20. schůze RMČ P3, která rozhodla o prověření využitelnosti objektu Žižkovských lázní (zastupitelé) : Vladislava Hujová, Alexander Bellu, David Gregor, Ivan Holeček, Jan Materna, Michal Papež, Irena Ropková, Jaroslava Suková. Výsledek hlasování : 8 pro
ANO, vaše charakteristika předmětné lokality křižovatky Trocnovské a Husitské ulice je pravdivá. Již za 1. republiky byla vypsána architektonická soutěž na realizaci Vojenského historického muzea, jejíž podmínky počítali s demolicí řadových činžovních domů Husitská č.or. 1 až 7. tak, aby nová budova vynikla v pohledech zdola, z Husitské ulice (proto má jižní průčelí Zázvorkova návrhu rádoby monumentální vzhled). Přišla však okupace a od záměru demolice bylo ustoupeno (ostatně, Praha za 2.sv. války ztratila dost domů). Zmínka o této uvažované demolici přivádí památkářku Mgr. D. do "pomykava" (slovenský výraz) ;-) ...... bude líp.
NE - vím co myslíte větou, že (cit.) "...plánovaná rekonstrukce neuvažuje o razantní změně, naprosto promrhala příležitost stav změnit."
Pokud máte na mysli "razantní změnu" na radnici, tak s tímto názorem plně souhlasím.
Podle mého se nejedná o metodicky plánovanou rekonstrukci, ale o penězovod z obecní pokladny. Každý soudný investor by samozřejmě místo další nesmyslné studie nejprve nechal udělat stavebně-technický průzkum a podrobné zaměření skutečného stavu budovy v DWG. Zaměření jsem v archivu stavebního úřadu bohužel nenašel a protože je podmínkou vítězné cenové nabídky Ing. arch. Jana Linharta, obávám se samozřejmě dalšího navýšení ceny studie. Dokonce se obávám, že toto je záměrný sofistikovaný postup, jak co nejvíce poškodit MČ Praha 3 jako objednatele !" Ostatně termín odevzdání arch.studie se blíží a já doufám, že žižkovská radnice svolá veřejnou diskuzi (podobně jako k revitalizace nám Jiřího z Poděbrad), na které se jistě vše vysvětlí ! Pro připomenutí účastníci 20. schůze RMČ P3, která rozhodla o prověření využitelnosti objektu Žižkovských lázní (zastupitelé) : Vladislava Hujová, Alexander Bellu, David Gregor, Ivan Holeček, Jan Materna, Michal Papež, Irena Ropková, Jaroslava Suková. Výsledek hlasování : 8 pro
Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
20.3.2016 01:42 vložil Radek
Dobrý den,
zbourání domů 1 až 7 bych považoval za nešťastné, konkrétně tento severozápadní konec Žižkova je poznamenán tím, že na něj navatzuje "území ničeho", kde není ucelená městská historická zástavba (pouze změt kolejišť, magistrály, autobusového a Masarykova nádraží a různých servisních nízkých objektů. Je dobře, že se nerealizovalo. Případy šílených asanací je po Praze dost (Žižkov, kompletně zničená malebná čtvrt Zátory v Holešovicích která měla kouzlo jako Nový svět na Hradčanech, nádherné bloky domů s předzahrádkami Na Petynce v Břevnově - můžeme je vidět těsně před demolicí ve filmu Pěnička a Paraplíčko, Těšnov a další). Konkrétně tento konec Husitské si zachovává historickou tvář, narozdíl od její východní části, která připomíná vypadaný chrup (jen kolik štukových výzdob bylo českým způsobem otlučeno a nahrazeno rovinnou fasádou). Navíc pohled na tyto domy z dvorní strany (z Vítkova) je otřesný (vnitrobloky otevřené do vítkova - zde by se mi líbila myšlenka tyto vnitrobloky dostavět s návazností na revitalizaci úpatí Vítkova). Co se týče realizací z peněz města, dnes jsem četl, že budou rekonstruovány záchody v metru, každý za 7 milionů, tj. cena výstavby dvou rodinných domků.
zbourání domů 1 až 7 bych považoval za nešťastné, konkrétně tento severozápadní konec Žižkova je poznamenán tím, že na něj navatzuje "území ničeho", kde není ucelená městská historická zástavba (pouze změt kolejišť, magistrály, autobusového a Masarykova nádraží a různých servisních nízkých objektů. Je dobře, že se nerealizovalo. Případy šílených asanací je po Praze dost (Žižkov, kompletně zničená malebná čtvrt Zátory v Holešovicích která měla kouzlo jako Nový svět na Hradčanech, nádherné bloky domů s předzahrádkami Na Petynce v Břevnově - můžeme je vidět těsně před demolicí ve filmu Pěnička a Paraplíčko, Těšnov a další). Konkrétně tento konec Husitské si zachovává historickou tvář, narozdíl od její východní části, která připomíná vypadaný chrup (jen kolik štukových výzdob bylo českým způsobem otlučeno a nahrazeno rovinnou fasádou). Navíc pohled na tyto domy z dvorní strany (z Vítkova) je otřesný (vnitrobloky otevřené do vítkova - zde by se mi líbila myšlenka tyto vnitrobloky dostavět s návazností na revitalizaci úpatí Vítkova). Co se týče realizací z peněz města, dnes jsem četl, že budou rekonstruovány záchody v metru, každý za 7 milionů, tj. cena výstavby dvou rodinných domků.
Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
20.3.2016 01:58 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Dobrý večer pane Radku !
Proboha, samozřejmě nechci bourat čtyři činžovní domy na starém Žižkově, jen jsem se zmínil o historii tohoto místa.
Ale zpět k meritu věci . Z vašich příspěvků to není patrné, proto se ptám přímo :
Jste pro rozšíření Vojenského historického muzea o budovu Žižkovských lázní ?
ANO (bude líp) .............nebo NE ?
Proboha, samozřejmě nechci bourat čtyři činžovní domy na starém Žižkově, jen jsem se zmínil o historii tohoto místa.
Ale zpět k meritu věci . Z vašich příspěvků to není patrné, proto se ptám přímo :
Jste pro rozšíření Vojenského historického muzea o budovu Žižkovských lázní ?
ANO (bude líp) .............nebo NE ?
Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
20.3.2016 15:45 vložil Radek
Účel budovy bývalých ŽL bych viděl spíše pro spolkovou činnost (sběratelská, zájmová, společensko-kulturní), příp. v dalších podlažích dům rozdělit na bytové jednotky a prodat v obálkové metodě. Zdůvodnění: Tento konec Husitské vyžaduje vdechnout život (nyní funguje spíš jako úžina pro tranzit). U muzejního účelu by byl dům navštěvován spíše sporadicky. Dům leží v sousedství Prahy 1 a po revitalizaci Husitské by byl o jednotky zájem.
Co se týče ceny za studii, máte pravdu, je nehorázná, dokonce dražší než by vycházela většinou prováděcí projektová dokumentace. V soukromých zakázkách se studie mnohdy dělají zadarmo nebo jsou rádi, že za ni dostanou pětinu zmíněné ceny.
Co se týče ceny za studii, máte pravdu, je nehorázná, dokonce dražší než by vycházela většinou prováděcí projektová dokumentace. V soukromých zakázkách se studie mnohdy dělají zadarmo nebo jsou rádi, že za ni dostanou pětinu zmíněné ceny.
Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
29.3.2016 00:40 vložil zuzana
Je obrovské štěstí, že má o budovu zájem Vojenské muzeum. Není co řešit- zadávat drahé studie, vymýšlet co by tam mohlo být- Oživit,bourat, tramvaje.byty, nové obchody, které nepotřebujeme-na to všechno dělat projekty. Přece je jasné, že využití pro VHU je jediné a smysluplné, zejména, když to skutečně potřebují.a mají o to zájem, a Mč3 by s tím měla zbytečné starosti a výdaje. Tak myslím, že je to řešení i pro občany.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
2.4.2016 17:27 vložil zdenek
Proč má být v každém koutě ulice život? Lidé používají zastávky, aby vystoupili kde potřebují, ale .ne aby žili n a ulici
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
2.4.2016 22:55 vložil Radek
Tak pustá ulice bez lidí, jenom s kolonami aut, určitě není to pravé ořechové. Lidi v ulici jsou důvodem pro vznik prodejen, služeb, kulturury v dané ulici a tím i pro její rozkvět ..... v ulici, kde se jen projíždí, nic takového nevtniká, protože lidé tudy nechodí.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 02:22 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Ježíšmariájósef, co to je za blábol ? Proč to sem redakce vůbec pustí ?? Vždyť ten australopitekus neslintá ani k "věci" ! Je třeba se zamyslet nad kompetencí redakční rady těchto web. stránek. Ten člověk, který užívá bohužel stejné křestní jméno jako mám já je evidentně nesvéprávný a já se za nestydím za něj, ale za redakční radu ! Když já chci uplatnit v diskusi jako přílohu scany dokumentů, které prokazují naprostou nekompetentnost radních, tak mě tito "rádoby" nezávislí "rádoby"redaktoři pošlou tam, kam si asi cpou svoje rektální kolíky ! Hnus !
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 11:01 vložil Jirka Ptáček, Kauza3
Dobrý den pane Kupče,
já s příspěvkem na který reagujete taky nesouhlasím. Ale opravdu si myslíte, že je to důvod k tomu, abychom jej jako Kauza3 mazali? Já myslím, že ne.
Co se týče příloh - diskuse na Kauze3 neumožňuje vkládat přílohy. Je to stejné jako na iDnes, iHned, Aktuálně... vlastně asi všude. S tím je třeba se smířit. Je to vlastnost většiny redakčních systémů. Samozřejmě do článků lze zveřejnit příloh kolik chcete.
Ke zbytku se asi vyjadřovat nebudu. Ale na reprezentanta vládní politické strany je to vážně úlet.
Jirka Ptáček
já s příspěvkem na který reagujete taky nesouhlasím. Ale opravdu si myslíte, že je to důvod k tomu, abychom jej jako Kauza3 mazali? Já myslím, že ne.
Co se týče příloh - diskuse na Kauze3 neumožňuje vkládat přílohy. Je to stejné jako na iDnes, iHned, Aktuálně... vlastně asi všude. S tím je třeba se smířit. Je to vlastnost většiny redakčních systémů. Samozřejmě do článků lze zveřejnit příloh kolik chcete.
Ke zbytku se asi vyjadřovat nebudu. Ale na reprezentanta vládní politické strany je to vážně úlet.
Jirka Ptáček
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 12:25 vložil Jarek Doskočil
Klid. Podle toho kdy to psal, byl zase nacamranej a teď dospává.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
9.4.2016 07:00 vložil Zdeněk Kupec
Klid, pane Doskočil !
Váš příspěvek a nespisovné slovo "nacamranej" považuji ve spojení s mojí osobou za urážku na cti !!!
Patrně nechápete ve své slabé mysli, že někteří lidé pracují i přes noc. Ostatně nejsem opilec, ale sommelier ! Nehodlám se s Vaší osobou špinit ani na těchto stránkách ani nějakými žalobami, ale prosím, ozvěte se mi na moje tel. číslo 602370536.
Rád bych si, pane Jarku Doskočile, probral Vaši urážku "jako chlap s chlapem"
tedy pokut máte koule.
Váš příspěvek a nespisovné slovo "nacamranej" považuji ve spojení s mojí osobou za urážku na cti !!!
Patrně nechápete ve své slabé mysli, že někteří lidé pracují i přes noc. Ostatně nejsem opilec, ale sommelier ! Nehodlám se s Vaší osobou špinit ani na těchto stránkách ani nějakými žalobami, ale prosím, ozvěte se mi na moje tel. číslo 602370536.
Rád bych si, pane Jarku Doskočile, probral Vaši urážku "jako chlap s chlapem"
tedy pokut máte koule.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
9.4.2016 08:15 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Milý "REPREZENTANTE" TOP O9 !
1.) ANO není politickou stranou, ale hnutím !
2.) Opravdu nerozumím, proč na rádoby nezávislý web kauza3 specializovaný pro dění na Žižkově taháte vládní či nevládní politické strany, či hnutí ? Dovolím si tedy oponovat reprezentantovi TOP O9 jen tímto příslovím: "Jak hospodář píská, tak čeleď skáče" pane TOPtáček !
Ale zpět k věci : V žádném případě nechci mazat příspěvky do diskuze v kauze3 a potlačovat škálu názorů. Naopak, můj článek měl vyvolat širokou diskuzi občanů k problematice ŽL........ a naivně jsem se domníval, že úkolem redakční rady je moderovat tuto diskuzi a zařadit i diskuzní příspěvky tématicky tam kam patří .....tzn. např. příspěvek o sázení ředkviček do Mikrosvěta žižkovských dvorků nebo příspěvek o korupci žižkovských zastupitelů do Dobrých kauz ! V opačném případě se z takto uveřejňované diskuze stává b....l (veřejný dům), diskuze se stává rozmělněnou a ani trpělivý čtenář se v ní nevyzná a netrpělivý se již na kauzu3 raději již nepodívá. Chápu, každý pták (i Vy) zpívá, jak mu zobák narostl a každý má "svoji" pravdu, ...ale "pořádek musí bejt, vy kluci pitomí " (cituji z klasiky). Pořádek je půl života.
3.) Patrně asi není technicky možné vkládat listiny, které k dané věci přímo dokazují ....., jako přílohy diskuze. Inu dobrá. Nechci Vás podezřívat ze špatného záměru, ale pane Ptáčku, ten kdo řekne "A" musí říct i "B" : Proč tedy cenzurujete moje články a kladete podmínky k jejich uveřejnění na webu kauzy3 (odkazuji se na naši emailovou diskuzi) ?
4.) Jako skautovi Vám odebírám "bobříka" ;-)
1.) ANO není politickou stranou, ale hnutím !
2.) Opravdu nerozumím, proč na rádoby nezávislý web kauza3 specializovaný pro dění na Žižkově taháte vládní či nevládní politické strany, či hnutí ? Dovolím si tedy oponovat reprezentantovi TOP O9 jen tímto příslovím: "Jak hospodář píská, tak čeleď skáče" pane TOPtáček !
Ale zpět k věci : V žádném případě nechci mazat příspěvky do diskuze v kauze3 a potlačovat škálu názorů. Naopak, můj článek měl vyvolat širokou diskuzi občanů k problematice ŽL........ a naivně jsem se domníval, že úkolem redakční rady je moderovat tuto diskuzi a zařadit i diskuzní příspěvky tématicky tam kam patří .....tzn. např. příspěvek o sázení ředkviček do Mikrosvěta žižkovských dvorků nebo příspěvek o korupci žižkovských zastupitelů do Dobrých kauz ! V opačném případě se z takto uveřejňované diskuze stává b....l (veřejný dům), diskuze se stává rozmělněnou a ani trpělivý čtenář se v ní nevyzná a netrpělivý se již na kauzu3 raději již nepodívá. Chápu, každý pták (i Vy) zpívá, jak mu zobák narostl a každý má "svoji" pravdu, ...ale "pořádek musí bejt, vy kluci pitomí " (cituji z klasiky). Pořádek je půl života.
3.) Patrně asi není technicky možné vkládat listiny, které k dané věci přímo dokazují ....., jako přílohy diskuze. Inu dobrá. Nechci Vás podezřívat ze špatného záměru, ale pane Ptáčku, ten kdo řekne "A" musí říct i "B" : Proč tedy cenzurujete moje články a kladete podmínky k jejich uveřejnění na webu kauzy3 (odkazuji se na naši emailovou diskuzi) ?
4.) Jako skautovi Vám odebírám "bobříka" ;-)
Kupec-zastupitel Prahy 3?Nic horšího už občany nepotká
29.8.2017 10:44 vložil Velký bratr tě vidí
To není žádný úlet ze strany architekta Kupce,to je jeho přirozené standardní chování.Úlet by byl,kdyby se někdy k někomu choval slušně.A jak může hájit politické a občanské zájmy člověk s takovým morálním kreditem, je nepochopitelné.Ani jeho vlastní matka se k němu nezná a dala od něj ruce pryč.Nikdo ho nebere vážně,však se podívejte,kdo mu píše do těch jeho diskuzí.Nikomu není divný,že Libor Souček,který mu tady vyká a oslovuje ho panem architektem,byl Kupce kamarád?Není divný,že Kupec vyhrál první místo o nejlepší ovocný knedlík v soutěži,jejíž předsedkyní byla jeho dlouholetá známá a kamarádka Jana Sombergerová?Proč se Kupcovi na stránce parlamentní listy představuje Lukáš Petrusek,když ho Kupec zná osobně,protože Lukášova otce pojí s Kupcem jak přátelství,tak obchodní čachry machry?O tom co Kupce pojí s dalšími účastníky diskuze,např. Vlastou Stuteovou,nemá smysl jmenovat...
Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 02:09 vložil ing.arch. Zdeněk Kupec
Dobrý večer, pane Radku !
Chci se jen poptati k Vámi uvedené myšlence, že "Bohužel plánovaná rekonstrukce
neuvažuje o razantní změně" - Vy již máte k dispozici tu předmětnou předraženou dokumentaci "plánované rekonstrukce" ??? Pokud ANO, můžete mi ji prosím přeposlat?
Děkuji !
Chci se jen poptati k Vámi uvedené myšlence, že "Bohužel plánovaná rekonstrukce
neuvažuje o razantní změně" - Vy již máte k dispozici tu předmětnou předraženou dokumentaci "plánované rekonstrukce" ??? Pokud ANO, můžete mi ji prosím přeposlat?
Děkuji !
Re: Re: Re: Důležitá budova na problémovém místě
4.4.2016 14:21 vložil Radek
Dobrý den,
tou rekonstrukcí jsem myslel rekonstrukci Husitské ulice, na kterou jsem ve svém tehdejším příspěvku narážel. O té již problesklo do éteru info, které je pro mě zklamáním. O rekonstrukci lázní zatím podrobné info nemám.
tou rekonstrukcí jsem myslel rekonstrukci Husitské ulice, na kterou jsem ve svém tehdejším příspěvku narážel. O té již problesklo do éteru info, které je pro mě zklamáním. O rekonstrukci lázní zatím podrobné info nemám.