Diskuse

Názor: Squatterská příručka z Kliniky

Vložit nový příspěvek

Oni se snad zbláznili

17.5.2016 21:52 vložil Black

Parádní prácička, psát návody jak někomu vpáčit do nemovitosti a zabrat mu majetek, chybí jen už návody jak zestátnit firmu, auto nebo půrostě co si vyberete, v zájmu lásky a pravdy samozřejmě...


Reagovat  Reagovat s citací


Pravidla nejsou pro nás!

20.4.2016 12:45 vložil Simeon Popov

http://zpravy.e15.cz/domaci/politika/prazske-ano-ustoupilo-pozadavkum-trojkoalice-nechce-ale-vyssi-dan-z-nemovitosti-1289228
Takže vážení, pokud si budete chtít pořídit dům je nutné jej protizákonně obsadit, setrvat v něm rok a pak požádat Radu hl.m.Prahy, aby Vám jej koupila!
Rovněž mne napadá, jelikož uskupení Klinika nemá charakter právnické osoby (pokud vím), pak by tuto budovu mohla spoluobsadit nebo vystřídat stávající osadníky jiná skupina aktivistů (fyzické osoby, neziskovka, charita apod.). Budova totiž stále patří státu, takže kdokoli z území ČR by zde mohl pobývat a nárokovat si zde setrvání a volnost pro své aktivity. Po tom, co by budovu koupila Praha se tato množina zúží pouze na Pražany... Jelikož uskupení kolem Kliniky nedisponuje žádným právním titulem pro užívání této nemovitosti, pak je prakticky každý vítán a má stejná "práva" ... ad absurdum. Souhlasíte?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Pravidla nejsou pro nás!

20.4.2016 18:41 vložil Radek

Žižkováci v okolí kliniky mají určitě radost, přítomnost kliniky na další časy přispěje k růstu cen jejich nemovitostí. Na druhou stranu, když si to přáli ............... (viz kdo vyhrál na Žižkově volby), tak jim to přejme.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Pravidla nejsou pro nás!

20.4.2016 18:55 vložil Radek

A hlavně nezapomeňte zas volit strany, které "ustoupili" :-)))


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Pravidla nejsou pro nás!

22.4.2016 11:34 vložil Simeon Popov

Dnes už jenom stačí oficiálně na internetové stránky hl. m. Prahy velkými písmeny publikovat "Squateři všech zemí přijeďte do Prahy!"

http://domaci.ihned.cz/c1-65261580-stropnicky-do-rady-nepujde-mesto-koupi-kliniku-a-dan-z-nemovitosti-se-nezvysi-prazska-koalice-se-dohodla-na-programu


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

22.4.2016 15:35 vložil Radek

Žádné prostestní demonstrace obyvatel z okolí Kliniky jsem nezaznamenal, tudíž jim nevadí a přejme jim ji. Nezvedli zadek, mají co jim náleží.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

22.4.2016 16:38 vložil Filip Stome

Dobrý den Radku,
tak si to zkuste, zorganizovat něco proti Klinice. Každý se bojí, že mu přinejmenším zapálí auto. Já jsem si pouze stěžoval na to, že v zástavbě pořádají venkovní koncerty a hned jsem byl v tisku i v dopise zastupitelům označen za "kapitalistu se zlými úmysly, kterému jde jen o zisk" a který má bezpochyby osobní zájem získat tu budovu pro sebe. Následně klinikáři zneužili souhlasu stavebního odboru k nahlédnutí do archivu při hledání kolaudačního rozhodnutí, ofotili si mou žádost, kterou podepsalo dalších cca 60 lidí a začali si lustrovat jejich jména a adresy.
Podívejte se, jak dopadli starostka a místostarosta, kterým vyhrožovali smrtí ( http://www.lidovky.cz/smrt-za-smrt-nechte-kliniku-byt-vyhrozuje-anonym-starostce-prahy-3-resi-to-policie-gkp-/zpravy-domov.aspx?c=A160315_115534_ln_domov_jzl )
Když jsem byl na zastupitelstvu, tak si mně lidé z Kliniky nahrávali tak, aby bylo slyšet, co si povídám s ostatními lidmi.
Myslíte, že v této atmosféře by někdo chtěl být organizátorem demonstrací proti Klinice?
Ale jinak souhlasím, s kým se v okolí bavím, nikdo tu Kliniku nechce, ale málokdo se proti nim ozve.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

23.4.2016 16:16 vložil krulec

Dobrý den,
31.3.16 jsem byl vypovídat proti chování a praktikám skupiny osob okupující nemovitost Jeseniova 60 , na základě předvolání správního oddělení MČ Praha-3, kde jsem podal stížnost.
Squat Klinika doufám brzy skoná, jestliže jsou stále v platnosti zákony ČR a jestliže platí pro všechny.
Souhlasím, že běžný občan se adrese Jeseniova 60 oklikou vyhne a bude čekat, že celou věc vyřeší "někdo jiný". Snad se ani nedivím, běžný občan totiž nemůže být připravený na kyberšikanu a nátlakové akce, které mají tyto dělníci revoluce víc než v malíčku. Vždyť nic jiného nedělají. Zřejmě je to tedy jejich forma obživy. Je to jen kombinace fungujících nástrojů nátlaku a vydírání od dob Kropotkina, Bakunina, přes nástroje vydírání mafie až po kyberšikanu, nejsilnější zbraň posledních let. Klinikáři nikdy nic převratného nevymysleli, jen používají tyto nejúčinnější nástroje. Také kopírují praktiky řeckých, španělských, ruských a dalších anarchistů, s kterými komunikují a předávají si informace cestou sociálních sítí a anarchistických webů. Nedělají charitu, ale revoluci.
Stačí se jen zamyslet nad jednou otázkou : "Kdo z nás pracujích má čas a motivaci, věnovat celý den plánování demonstrací a vymýšlení nátlakových akcí proti systému a jednotlivcům, kteří vystupují proti těmto anarchistickým kejklířům ?
A jestliže navíc nechceme porušovat zákony, není ani možné boj s těmito vyděrači dostupnými prostředky zvítězit. Ptejme se tedy spíš : "Kdo si je takto vychoval a za jakým účelem ?" Jsou to vesměs studenti, které zřejmě "kdosi" navádí k revolučním aktivitám. Zvláštně nám vyučující elita na VŠ vychovává budoucí inteligenci a zvláštně tyto komunity používá k politickým cílům. Takové studentské maňáskové divadlo, za které už platíme.
Kdo tedy stojí za oponou, kdo je našeptávač, kdo napsal scénář a kdo to vše režíruje ? Tam je odpověd.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

25.4.2016 22:43 vložil alena

to vůbec není pravda


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

25.4.2016 23:10 vložil zdenek

tady jsou samé lži oni proti nikomu nebojují a nepořádají protistátní akce .Pronajali si budovu a pracovali tam a pořádali kulturní akce. Jsou to vzdělaní lide a mají pracovní organizovaný den. Pan Stome tam má kousek pozemku , zarostlý křovím a stromy,o který se nestaral a chtěl za něj vysoké nájemné. Ale oni ten pozemek nepotřebují., ale púvodně ho také ošetřili jako oststní plochuI


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

26.4.2016 09:32 vložil Filip Stome

Pane Zdenku,
bojují neustále - dle jejich tvrzení.
Jinak tam nemám kousek pozemku, nejsem spolumajitel - tím jsou moji příbuzní.
Lidé z Kliniky věděli dopředu, před tím, než budovu dostali do bezplatného užívání, který pozemek je soukromý. Klinika o tento pozemek projevila zájem a dostala dvě nabídky, buď nájemné za 2,- Kč (slovy dvě koruny) za m2 a měsíc (to je to vysoké nájemné ?) nebo jako druhou variantu pozemek využívat za určité protislužby. Obě varianty komunita Kliniky odmítla s tím, že pozemek nebude využívat. Tento slib ale porušují, na branku na pozemek si dali svůj zámek a spolumajitelé tam tudíž teď ani nemají přístup. Při demonstraci přes tento pozemek naváděli návštěvníky.
Když píšete, že ten pozemek nepotřebují a když dopředu věděli, že na tento pozemek se bezplatná výpůjčka nevztahuje, proč ho tedy uklízeli? Jistě to od nich bylo hezké, ale nikdo je k tomu nenutil, udělali to dobrovolně. Tak to teď prosím nepoužívejte jako argument, ano?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

26.4.2016 13:17 vložil Radek

Nechápu ty spolumajitele, proč ten zámek neodstraní a pozemek si neochrání.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

27.4.2016 00:46 vložil zdenek

jestli myslíte pana Stome -oni ho přece neužívají a nepotřebují Jen vyklidili od zarostlého plelvele protože to nevěděli a ted pozemek zase zaroste


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

1.5.2016 10:02 vložil zdenek

Jistě by jim klíč pučjili , klinika pozemek nepotřebuje a majitelé ten pozemek stejně nemají oplocený a kromě jedné ani nebydlí na Zižkově. Takže majitelům nikdo neubližuje.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

1.5.2016 09:25 vložil zdenek

Proč pořád napadáte obyvatele kliniky když nejste ani majitelem. Váš pozemek není uvnitř oddělený, jsou zamčená vrátka, aby tam nelezli bezdomovci, kdybyste se chtěli domluvit,určitě by Vám klíče dali, ale když ten váš pozemek nepotřebují,tak.si nestěžujte, a oplotte si ho , protože vy zase máte přístup .na pozemek , který vám nepatří.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravidla nejsou pro nás!

25.4.2016 23:52 vložil Radek

jistě, svět je plný sluníčka a pravdy a lásky


Reagovat  Reagovat s citací


Úlet Nadace Charty 77

15.4.2016 13:05 vložil Václav

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Ivan-Bednar-Ulet-Nadace-Charty-77-431060


Reagovat  Reagovat s citací


Peníze pro Kliniku jsou peníze proti demokracii

14.4.2016 09:41 vložil Marek Vyskočil

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-penize-pro-kliniku-jsou-penize-proti-demokracii-pli-/p_spolecnost.aspx?c=A160225_203918_p_spolecnost_wag


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Peníze pro Kliniku jsou peníze proti demokracii

14.4.2016 18:23 vložil Radek

Výborné.


Reagovat  Reagovat s citací


Text článku z Neviditelnypes.cz

14.4.2016 23:25 vložil Čenda

SPOLEČNOST: Peníze pro Kliniku jsou peníze proti demokracii
26.2.2016
Text Magdalény Šipkové Klinika žije život, který se zdá nemožný má obhájit „autonomní“ pražské centrum Klinika. Stojí za přečtení. Tak výjimečně silný extrakt neomarxistické doktríny se jen tak nevidí.

Paní Šipková bude vykládat o imaginaci, fašismu, jaká je společnost hrozná, jak je všechny tlučou, křivda za křivdou, úplné litanie... Jen jedno nevysvětlí - proč si všichni ti pánové a dámy jednoduše nepronajmou dům jinde. Nebo nekoupí, když je jich tolik, nebo nepostaví, když jsou tak činorodí a kreativní.

Odpověď je zřejmá. Protože při vší imaginaci a feminismu neumí vydělat žádné peníze. Při vší kreativnosti neumí dům postavit. A při vší nepostradatelnosti o ně vlastně nikdo nestojí ani tolik, aby jim za jejich služby zaplatil. Protože bez toho tak opovrhovaného a nenáviděného systému, jak říkají nám, co mezi ně nepatříme, bez toho, co druzí vytvořili, žádná jejich autonomní (sic!) Klinika fungovat nemůže.

Symbióza je vztah, v němž každá ze stran přináší výhodu té druhé. Vztah, v němž jedna strana jen bere a na druhou stranu plive, není symbióza. Je to parazitismus.

Pobouření nad vzteklým žebrákem, který zuřivě buší prázdnou miskou nepochopitelně přesvědčen, že nejenže mu všichni něco dluží, ale dokonce on sám je nadřazen těm, kteří ho živí, je jedna věc. Neskrývaná nenávist vůči dávajícím přirozeně naštve, ale co už. Magdalena Šipková je prostě pomatená hippie, stejně jako byli podobní lidé v každé generaci. Ten úžasný feministicko-antifašisticko-ekologický svět, který líčí jako objev, je ve skutečnosti variací jedné z nejstarších povídaček, jaké jen existují.

Bylo by tedy lepší nad tím mávnout rukou, ať se ta stará i mladá děcka vyblbnou? Ne. Je tu totiž ještě ta věc druhá.

Klinika není něčím, jako je skautská klubovna, prostorem, kam si odpoledne přijdete vytřást blechy z dredů a u kafe pokecáte, jak vám to ve skříni pěkně kvete. Sama Šipková jasně ukazuje, že Klinika je politickou organizací. Je sídlem neomarxistů, je stejně politickým prostorem, jako by byla - řekněme - klubovna mladých nacistů. Ti by nejspíš diskutovali nad Mein Kampfem u sklenky šnapsu; Šipková a spol. čtou knihy o zlotřilém kapitalismu, pořádají feministické přednášky. Je to ryzí politikum, žádná charita ani zájmová činnost. A právě proto nesmí dostat vůbec nic.

Každá podpora Kliniky z daní je nepřijatelná. Je podporou politickému uskupení s jasnými politickými cíli. Je to podpora nevolené zájmové skupiny, která se infiltruje do mocenských struktur právě tím, že se dlouhodobě skrývá za legendou o veřejné prospěšnosti; přitom není ničím jiným než ideologickou (ale i praktickou) přípravkou neomarxistů. Ti zde znovu demonstrují svou taktiku - prohlásit sebe sama za všeobecné dobro, dostat peníze, ty investovat do upevnění mocenského postavení, prohlásit se ještě hlasitěji za dobro, získat peníze... A tak dále, až k diktatuře.

Peníze pro Kliniku jsou peníze pro nevolenou a voliči nekontrolovanou mocenskou skupinu; peníze proti demokracii.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Text článku z Neviditelnypes.cz

27.4.2016 00:55 vložil zdenek

Klinika nebere od nikoho peníze Má to v nájmu a dělá prospěšnou činnost. Majitel musel předtím platit drahou ostrahu a stejně to tam ničili fetáci.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Peníze pro Kliniku jsou peníze proti demokracii

1.5.2016 08:57 vložil zdenek

, .oni přece neberou od nikoho peníze a pracují tam zadarmo.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Peníze pro Kliniku jsou peníze proti demokracii

1.5.2016 10:13 vložil zdenek

oni přece peníze od státu nedostávají


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Peníze pro Kliniku jsou peníze proti demokracii

1.5.2016 10:47 vložil Jeroným

Je tu nějak přezdeňkováno. Jděte do háje, melete nesmysly a pořád dokolečka. Pochybuji, že jste tam kdy byl.


Reagovat  Reagovat s citací


Cena pro Kliniku

8.4.2016 11:27 vložil Zdeněk Jahn

Nadace Charty 77 udělila Cenu Františka Kriegla Autonomnímu sociálnímu centru Klinika:
http://www.kontobariery.cz/doc/TZ-Nadace-Charty-77-udelila-Cenu-Frantiska-Kriegla.aspx


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Cena pro Kliniku

8.4.2016 13:48 vložil Jarka

Dobrý kontrast. Zajímalo by mě, zda tam lidé z Charty 77 někdy byli, nebo jen sedli na lep módní vlně.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Cena pro Kliniku

10.4.2016 21:07 vložil zdenek

Tito lidé zde dělají prospěšnou práci. Dali do pořádku rozpadlou budovu, dali do pořádku zarostlou zahradu, vyčistili dlážděné cesty pokryté hlínou, pískem a kameny a plevelem Objekt byl nepoužitelný,neobyvatelný a plný odpadů po bezdomovcích. Objekt dali do pořádku tak, že zde mohou pořáídat kulturní akce pro veřejnost , nabízejí i jídlo a, prostředí pro setkávání lidí. Oni tam neustále pracují a vlastně tuto rozpadlou budovu zachránili od úplného zániku. Takže není dobré jim vyčítat, že žijí ve státní budově, když se o tu budovu zdarma starají.. .


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Cena pro Kliniku

10.4.2016 22:18 vložil Radek

Jak z markezingového letáku, samá pozitiva a jistoty, chybí už jen podbarvit dojímavou hudbou ...... p.s. cestou městem vídám řadu neobydlených a tím i neudržovaných bytů. Mohu se do takového bytu, třeba na Malé Straně, ze své vůle, nastěhovat, protože tím ho budu udržovat, uklízet a zachráním ho?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Cena pro Kliniku

10.4.2016 23:09 vložil Madej

Vy jste tam byl, nebo jen opisujete jejich argumentaci? Je to naprostý blábol.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Cena pro Kliniku

11.4.2016 10:31 vložil zdenek

tam chodí mnoho lidí a jsou spokojeni. Ale vy jste tam nebyl a šíříte nenávist


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Cena pro Kliniku

11.4.2016 14:29 vložil Madej

Zajímalo by mě, co jste za typa. Vy mě znáte? Víte zda jsem tam byl? Nesnědl jste šalamounovo hovno? Že tak všechno komentujete. Vedle Kliniky bydlím a byl jsem tam několikrát.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Cena pro Kliniku

29.4.2016 18:11 vložil zdenek

vy jste tam byl-byla a a co jste tam špatného viděl?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Cena pro Kliniku

30.4.2016 21:18 vložil mirek

Jste otravný. Běžte jinam. Nashle


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Cena pro Kliniku

8.4.2016 16:34 vložil Bobek

No jistě. A kromě Charty 77 se za ně pere taky komunistka Semelová.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Cena pro Kliniku

8.4.2016 18:48 vložil Radek

To mě nepřekvapuje, svůj k svému.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Cena pro Kliniku

8.4.2016 20:43 vložil Zizkow

Chyběl jsi nám, trumpeto!


Reagovat  Reagovat s citací


Žižkovská Klinika připadne ministerstvu. V budově budou úředníci úřadu práce

31.3.2016 16:14 vložil Zuza

http://www.lidovky.cz/zizkovska-klinika-pripadne-ministerstvu-prace-co-bude-s-budovou-dal-neni-jiste-gc2-/zpravy-domov.aspx?c=A160331_135524_ln_domov_ele


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Žižkovská Klinika připadne ministerstvu. V budově budou úředníci úřadu práce

8.4.2016 10:13 vložil Zdeněk Jahn

Kliniku zatím nechceme, vyvrací ministerstvo:
http://www.novinky.cz/domaci/399436-kliniku-zatim-nechceme-vyvraci-ministerstvo-zpravu-horliveho-urednika.html


Reagovat  Reagovat s citací


realitka

29.3.2016 16:25 vložil 78111

Úvod příručky zní jako z webu realitky.
"Kde chcete být? Ve středu města, uprostřed místní komunity v sousedství s lidmi, na vybydleném
sídlišti, na periferii, v industriální zástavbě anebo na Václaváku? Každé místo má své
výhody i nevýhody."


Reagovat  Reagovat s citací


Vystěhovat

29.3.2016 12:48 vložil JanLo

Smlouva byla jen cár papíru. A státu je to fuk.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Vystěhovat

15.4.2016 20:01 vložil zdenek

Oni přece nedostávají peníze a svýma rukama opravili zchátralou budovu P roto ji mají v nájmu .Stát musel platit hodně za hlídání.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Vystěhovat

15.4.2016 21:35 vložil Marek

Ani v jedné věci nemáte pravdu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Vystěhovat

16.4.2016 07:57 vložil zdenek

Oni opravdu nedostávají od státu peníze. a pracují na opravě objektu


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

16.4.2016 16:43 vložil Jakub

A barák v centru Prahy hodnotu nemá? A navíc součástí Kliniky je třeba Zdrojovna a ta granty moc ráda. O té rekonstrukci by šlo velmi pochybovat. Tedy alespoň co jsem viděl, tak o pojmu "rekonstrukce" mám poněkud jinou představu. Vy jste tam někdy osobně byl? Nebo jentak myslíte?


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 00:14 vložil Zdenek

Ale oni mají přece smlouvu na pronájem, tak to záleží na majiteli.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 07:07 vložil Jakub

Smlouvu? Podle smlouvy měli být dávno pryč. Smlouva vypršela v březnu a oni odmítli odejít. Zjistěte si o tom nejprv něco.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 09:53 vložil zdenek

To přece záleží na majiteli.Majitel je rád, že tam jsou, protože se starají o budovu a, zahradu a majitel nemusí dělat rekonstruci na budovu, kterou nepotřebuje a nebo platit ostrahu. Tak proč tolik nenávistných článků, oni přece nikomu neškodí a nechtějí od nikoho peníze. Ani od státu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 13:12 vložil Jakub

Vy jste asi UFO. Majitel je vyzval k vyklizení budovy. Pochybuji, že jste tam někdy byl.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 13:26 vložil Václav

Dobrý den,
pane Zdenku, asi by opravdu bylo nejlepší, kdyby jste si o této věci něco zjistil.
Majitel objektu, tj. ÚZSVM, rozhodně není rád, že je jeho dům nelegálně (smlouva o pronájem vypršela a nebyla prodloužena) okupován. O dům má zájem MPSV (ano, jeho oficiální zájem stále trvá, s konečným rozhodnutím se čeká, až bude dům vyklizen a bude proveden odhad nákladů na jeho rekonstrukci).
Ostrahu stát platil proto, že tato skupina Klinika, která posléze dostala dům zdarma k užívání, dům nelegálně obsadila. Argument, že tím, že mi dáte zadarmo dům k užívání, vlastně šetříte za ostrahu, kterou jste si najal proto, abyste svůj majetek chránil právě přede mnou, je minimálně úsměvný.
Klinika, přestože od státu přímo nežádá žádné peníze (i když opravdu na Klinice sídlící Zdrojovna, kterou lidé z Kliniky rádi a často argumentují, dotace čerpá) dostávala od státu, tj. od nás všech, nefinanční podporu ve formě nájmu pouze za 1,- Kč za rok. Pokud si dáte tu práci, zjistíte, že běžný nájem prostor na Žižkově je cca 300,- Kč za m2 měsíčně, plus nájemné za parkovací místa, zahradu atd. Spočítáte-li, o kolik stát za rok přišel (tj. kolik Klinice "daroval"), vyjde vám částka - při velmi střízlivém odhadu - cca 2.700,000,- Kč. A to je ta podpora.
Proč jsou někteří lidé proti Klinice? Protože lidé z Kliniky nedodržují nic, co se jim nelíbí, i když se k tomu zavázali. Je jim jedno, že podepsali nějakou smlouvu. To co je v ní neuznávají, proto se rozhodnou, že to nebudou dodržovat. To samé platí o zákonech a vyhláškách, za jejichž porušování by ale byl každý jiný pokutován, ne-li rovnou trestně stíhán.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 14:30 vložil zdenek

To nemohli pronajmout za nájemné, protože to bylo nepoužiteí.í,lné, To by to byl nikdo jiný nechtěl ani zadarmo. Oni to opravili a zhodnotili, tak ted se to může někomu jinému pronajmout. Bylo to zdevastované a nefungující zarostlé a dlážděné cesty zarostlé křovím, pokryté sutí a kameny Nefungující voda, elektřina odpady. omítky iuvnitř. Oni skutečně pilně pracovali a ještě pořádali prospěšné činnosti.Byl jsem tam.Nevím proč je někdo napadá, jako kdyby se tam naboural, aby se tam pouze zadarmo vyspali.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

17.4.2016 16:24 vložil Václav

Dobrý den,
za nájemné to ÚZSVM pronajmout opravdu nemohl, protože byl zavázán zájmem GIBS, který chtěl budovu pro sebe. Proč pak jeho zájem opadl, resp. proč nedostal od MF peníze na rekonstrukci, se musíte zeptat někde jinde - napovím, na MF.
Pokud by GIBS zájem neměl a budova by šla do privatizace, mohla být dávno prodaná a stát by měl peníze.
Věřte mi ale, že by se, i při tom technickém stavu stavu budovy, který jsem ve výpočtu ušlého nájemného zohlednil, našel zájemce, který by si budovu od ÚZSVM pronajal. Když šlo squaterům budovu a okolí uklidit, jak píšete, tak by to šlo i komukoliv jinému.
Jak píšete, dlážděné cesty zarostlé křovím, suť a kameny - uklizení akce na 1 - 2 dny. Zavedení vody a elektřiny: šlo pouze o znovuzapojení vodoměru a elektroměru - stačí zaplatit poplatek.
Zvenku jsou vidět díry, které squateři udělali do stěn domů, aby si dovnitř mohli svést vodu ze střechy. Na fotkách elektřina a voda natahaná po stěnách tak, že kdokoli, kdo si bude tuto budovu chtít zrekonstruovat, tak to musí okamžitě odstranit.
Prospěšné činnosti možná pořádali, ale také nabádání ke vloupání se do budov (viz squaterská příručka), přednášky jak bojovat na demonstracích proti policii, propagace anarchismu.
A nakonec, nevíte, proč je někdo napadá, že se tam nabourali a jen se tam zadarmo vyspali? No protože se tam nabourali a zadarmo se tam vyspali. Veškerý úklid, který tam údajně udělali a vytahují se tím, tam udělali pouze pro sebe. Žádným způsobem tím tu budovu nezhodnotili, majitel se jim o to neprosil.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

18.4.2016 00:04 vložil Radek

Tahle diskuse se furt točí v kruhu. Hlavní teze, která je podstatná je to, že neoprávněně obsadit objekt je protiprávní akt a nemá nic společného s legitimitou nebo morální opodstatněností jen proto, že tam uklidím. Stejně jako třeba kdokoliv z diskutujících nemůže vtrhnout do něčí chaty jen proto, že tam majitel už rok nebyl, usadit se tam, uklidit a považovat ji za své bydliště. Nevím, co se zde pořád řeší místo toho, aby nastoupila jednotka a budovu vyklidila!!!


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

18.4.2016 08:50 vložil Zdenek

Cotu pořád řešíte To je věcí majitele, pro ktrého to bylo řešení, protože jiné neměl. Musel platit ostrahu protože to bezdomovci ničili. Asi to nechtěl nebo nemhl narychlo řešit pronájmem nebo prodejem. Takže to bylo vhodné řešení .Klinika to přece měla v oficiálním pronájmu.


Reagovat  Reagovat s citací


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vystěhovat

18.4.2016 13:34 vložil Radek

... pronájmu, který si vydupala nátlakovým pochodem


Reagovat  Reagovat s citací


Vložit nový příspěvek

reklama