Diskuse
Příjemnějším a bezpečnějším ulicím Prahy 3 brání ideologické předsudky koaličních stran
Úplný souhlas s clankem
4.11.2017 21:44 vložil Peter Jurutka
Úplný souhlas s clankem
To je na zalobu
4.11.2017 13:49 vložil Jarda
Tak rekl bych, ze jakakoliv natlakova skupina argumentujici porusovanim zakona a prosazujici legalizaci stylem "vzdyt ho stejne porusujeme" a "tak ho proste budeme porusovat nadale, kdyz nam nevyhovite" je apriori mimo verejnou diskusi. Spis na zalobu.
Re: To je na zalobu
4.11.2017 15:59 vložil Matěj Michalk Žaloudek
Dobrý den, já se členem cyklistické lobby necítím. Nemám ani vlastní kolo. Návrh na zobousměrnění pro cyklisty vzešel z Odboru rozvoje a financování dopravy MHMP. Nemyslím, že ten je možné označovat za nátlakovou skupinu. Neorozumněl jsem, koho chcete žalovat a za co.
Snažím se v tom textu vysvětlit, že argumentace "porušují zákon a ještě něco chtějí, drzouni" nás vede ke špatným rozhodnutím. Truc do správy města nepatří. Město přívětivější pro chodce, cyklisty, děti, rodiče, pejskaře i pijany bychom měli chtít nezávisle na tom, že se někteří cyklisti chovají jako prasata.
Snažím se v tom textu vysvětlit, že argumentace "porušují zákon a ještě něco chtějí, drzouni" nás vede ke špatným rozhodnutím. Truc do správy města nepatří. Město přívětivější pro chodce, cyklisty, děti, rodiče, pejskaře i pijany bychom měli chtít nezávisle na tom, že se někteří cyklisti chovají jako prasata.
Re: To je na zalobu
6.11.2017 00:42 vložil David Horatius
A proč se tedy cykloobousměrky začaly zřizovat? Pominu-li fakt, že by náhodou při zjednosměrňování komunikace kvůli parkování plánovač nezapomněl na nemotorovou dopravu, která zjednosměrněním dostane "za uši" zcela nezaviněně, jelikož zřízením parkování nezíská na rozdíl od aut jakoukoliv výhodu?
Jeden z takových případů je třeba Veleslavínova na MČ P1. Ročně jí projede v protisměru nelegálně asi 70 tis. cyklistů. O kus dál Platnéřskou dalších 15 tis. cyklistů. Když tam pošlete policisty aby začali pokutovat, kde jinde se všichni ti cyklisté objeví, než v přetížené křižovatce před Rudolfinem a v návazném stísněném úseku v Křižovnické, kde budou vadit naprosto všem? Kde cyklisty chcete? Tam, kde se cítí bezpečněji a za 10 let evidence dopravních nehod se jim (ani jiným účastníkům provozu) tam prokazatelně nic vážného nestalo, nebo na přetížené komunikaci, kde budou vadit všem? (Přiznávám, že ve Veleslavínově se legálně neparkuje - pouze nelegálně, jelikož je tam relativně široká obytná a pěší zóna - princip je ale v pořádku. Cyklista, stejně jako každý jiný účastník provozu, jde cestou "nejmenšího odporu". )
Jeden z takových případů je třeba Veleslavínova na MČ P1. Ročně jí projede v protisměru nelegálně asi 70 tis. cyklistů. O kus dál Platnéřskou dalších 15 tis. cyklistů. Když tam pošlete policisty aby začali pokutovat, kde jinde se všichni ti cyklisté objeví, než v přetížené křižovatce před Rudolfinem a v návazném stísněném úseku v Křižovnické, kde budou vadit naprosto všem? Kde cyklisty chcete? Tam, kde se cítí bezpečněji a za 10 let evidence dopravních nehod se jim (ani jiným účastníkům provozu) tam prokazatelně nic vážného nestalo, nebo na přetížené komunikaci, kde budou vadit všem? (Přiznávám, že ve Veleslavínově se legálně neparkuje - pouze nelegálně, jelikož je tam relativně široká obytná a pěší zóna - princip je ale v pořádku. Cyklista, stejně jako každý jiný účastník provozu, jde cestou "nejmenšího odporu". )
Děkuji. Nechci.
3.11.2017 21:19 vložil Lukáš Kecka
U mě je to prosté. Je mi fuk co říkají urbanisté, odborníci i policisté. O cykloobousměrky nestojím. Cyklisté, v protisměru mi jsou nepříjemní, jako chodci i jako řidiči.
Mimo to, v tom Karlíně, kde to s velkým humbukem zaváděli, většinu cykloobousměrek v tichosti zrušili.
Mimo to, v tom Karlíně, kde to s velkým humbukem zaváděli, většinu cykloobousměrek v tichosti zrušili.
Re: Děkuji. Nechci.
4.11.2017 15:11 vložil Matěj Michalk Žaloudem
Dobrý den, v Karlíně nezrušili většinu cykloobousměrek, ale jen jejich menší část.
To ale asi není podstatné. Podstatné je, že k tomu vedly stejné ideologické předsudky, o kterých píšu v článku. Rozhodně to nebylo kvůli nehodovosti.
Více info zde: /2017/06/automat-zaluje-prahu-8-urad-obesel-sve-obcany-potaji-zrusil-cykloobousmerky
To ale asi není podstatné. Podstatné je, že k tomu vedly stejné ideologické předsudky, o kterých píšu v článku. Rozhodně to nebylo kvůli nehodovosti.
Více info zde: /2017/06/automat-zaluje-prahu-8-urad-obesel-sve-obcany-potaji-zrusil-cykloobousmerky
Stop přežitku automobilismu
3.11.2017 20:52 vložil Lenka
Slušní lidé jezdí na kole. Je to moderní trend v řadě městech. Ráda bych, aby ulice byly zelené a plné usměvavých lidí, co žijí moderně. Mluvím za všechn občany Prahy, když tvrdím, že chceme čistý vzduch, ne auta.
manipulativní, až propagandistický text
3.11.2017 20:25 vložil Jan Růžička
Autor opomíjí fakt, že cyklista svištící v protisměru je smrtelným ohrožením chodců, přecházejících vozovku. Ti se prostě jeho směrem nepodívají.
Re: manipulativní, až propagandistický text
4.11.2017 15:47 vložil Matěj Michalk Žaloudek
Ale nepomíjí. Ta data ukazují, že cyklisti tak jako tak v protisměru jezdí. Tak kde jsou ti mrtví chodci?
Statistiky ukazují nejen, že mnohem více nehod je způsobeno řidiči aut, ale i že při srážkách cyklisty s chodcem nikdo neumírá: https://prahounakole.cz/2014/01/nehodovost-chodcu-a-cyklistu-v-roce-2013/
Statistiky ukazují nejen, že mnohem více nehod je způsobeno řidiči aut, ale i že při srážkách cyklisty s chodcem nikdo neumírá: https://prahounakole.cz/2014/01/nehodovost-chodcu-a-cyklistu-v-roce-2013/
Je to nebezpečné
3.11.2017 13:34 vložil David Horatius
Jedna věc je, že se řidičům cyklisté v protisměru nelíbí. Druhá věc je, že tam už nyní jezdí - a jen tak se to nezmění. Při počtech cyklistů a strážníků které aktuálně v Praze máme určitě ne. A třetí věc je, že v problematických případech stačí řádně vyznačit zákazy parkování u přechodů, vjezdů a nebo zrušením dvou parkovacích míst, případně třeba jen jejich náhradou za zásobovací stání. Lze jednoduše vytvořit dost výhyben, kde se cyklista a auto bezpečně vyhnou prakticky kdekoli - když už tam cyklisté stejně jezdí. Navíc v případě přechodů se tím např. zvýší i bezpečnost chodců a u zásobovacích stání vyřeší dopravní obslužnost živnostníků.
Jednosměrky vznikly převážně proto, že auta neměla kde parkovat, a nebo proměnila klidnou ulici v dálnici. Jak se na tom provinili cyklisté, že i oni musí okolo - a na Žižkově navíc do kopce a zase dolů?
Jednosměrky vznikly převážně proto, že auta neměla kde parkovat, a nebo proměnila klidnou ulici v dálnici. Jak se na tom provinili cyklisté, že i oni musí okolo - a na Žižkově navíc do kopce a zase dolů?
dopravní zklidnění
3.11.2017 12:49 vložil řidič
jsem velmi rád, že dopravní zklidňování se teď po fatální prohře zelených snad konečně zklidní, ne-li úplně vytěsná... už bylo na čase ty lidi, který pod rouškou dopravního zklidňování ku*věj město kopnout šlapkou do zadele... :-)
Re: dopravní zklidnění
3.11.2017 19:07 vložil Bohumil Čáp
Dobrý den, můžete nějak rozvést, co vám na dopravním zklidňování vadí?
Re: Re: dopravní zklidnění
3.11.2017 21:08 vložil Tomas
Nejsem autor puvodni odpovedi ale chtel jste priklad. Konkretne napriklad opatreni na Radlicke, ktera je spolu s rostouci zastavbou a po zavedeni rizeni toku dopravy kvuli Blance jiz nyni rano a vecer neprujezdna. Dopravni “zklidnovani” realizovani systemem ostruvku, bezduvodnym slevanim ze dvou pruhu do jednoho, vcelku efektivne Radlickou umrtvilo.
jen názor
3.11.2017 11:51 vložil Martin
Nehledal bych v tom ideologii. Prostě většina to nechce. Mě se taky dvakrát nelíbí myšlenka, že pojedu ulicí Víta Nejedlého nahoru a proti mě to bude kulit cyklista z kopce dolů. Ty ulice prostě nejsou moc široké a když jedete jednosměrkou, tak nepočítáte s tím, že někdo bude jezdit v protisměru.
Re: jen názor
18.8.2018 11:47 vložil Matěj Michalk Žaloudek
Martin napsal
Nehledal bych v tom ideologii. Prostě většina to nechce.Většina koho? Řidičů? nejsou v tom městě sami.
Argumentace většinou je ale hodně zavádějící. Většina lidí chce trest smrti.
Politici a političky by měli případné průzkumy veeřejného mínění brát v úvahu, ale mají mandát k tomu rozhodovat i jinak, protože na rozdíl od lidí mají exkluzivní přístup k informacím a datům (například o té nehodovosti).
Argumentace většinou je ale hodně zavádějící. Většina lidí chce trest smrti.
Politici a političky by měli případné průzkumy veeřejného mínění brát v úvahu, ale mají mandát k tomu rozhodovat i jinak, protože na rozdíl od lidí mají exkluzivní přístup k informacím a datům (například o té nehodovosti).
jupí
3.11.2017 10:49 vložil Antal Brantal
Super, nečekal bych, že budou mít na Žižkově tolik rozumu. Myslím, že těch 25 cyklistů co do toho krpálu vyjede to zvládne i když bude dodržovat standardní dopravní předpisy. A jestli tenhle článek není cyklolobování tak sním kliniku.