Kdysi jsem měl cosi společného se školstvím na Praze 3. Byl jsem na něj (a jsem stále) docela hrdý. Ředitelé a nejen oni, abych nepřehlížel všechny pedagogické pracovníky, se snažili děti vést jak nejlépe dokázali. Brzy jsem pochopil, že učitel není zaměstnání (nesmí být pouze) ale, promiňte mi to zdánlivě nadnesené, je to poslání. Kantor si nemůže a nesmí jen "odpracovat" svojí pracovní dobu, pokud chce být dobrým učitelem, žáky uznávaným a někdy až milovaným "účou".
A teď zpátky do Cimburačky, kdysi Havlíčkárny. Tam je tým kantorů, kteří umějí. Není třeba vnějšího vedení k lepším výsledkům, pověstí, atd. Je třeba je podpořit, radit se s nimi, protože oni nejlépě vědí, co je potřebné a tedy dobré pro žáky, kteří jsou někdy, někdy často, problematičtí. Že mají vysokou absenci? Nižší výsledky. Nu, jde o komunitu, kde není žádným velkým prohřeškem "hodit áčko" a často nad neschopností něco zvládnout pokrčí rameny. Tady neplatí žádné teorie, tady je třeba s dětmi pracovat, ne je pouze učit podle osnov. Nechci posuzovat, tím méně odsuzovat snahu pana místostarosty o změnu. Jen bych viděl jako dobré řešení paní ředitelku brát nejen jako ředitelku školy kde jsou problémy ale především jako odborníka na problematiku takové školy. A že to je romská škola? A co má být? Havlíčkárna taková byla a děti jí měly rády, snad i pro to, že školu vedla ředitelka, která ty kapku "zlobivé" děti měla ráda.... Vím, že se takový můj názor teď moc nenosí, teď je moderní "integrace" ale nějak v tom směru mnoho výrazných úspěchů nevidím. Já bych rád nechal Romům jejich romství i jejich romskou školu. Kdysi jsem s mnohými, dětmi i dospělými, měl hodně kontaktů a myslím, že docela dobrých. Nechtěl bych je měnit k našemu "gádžovskému" obrazu. jsou mezi nimi stejně dobří i méně dobří jako jsou i mezi námi, "ne romy". Já na Cimburačce žádné "stigma" nevidím. Je to romská škola a kantoři a ředitelka si s tím poradit umí. To není stigma, to je spíš na jedničku s hvězdičkou.
Omlouvám se, že jsem se ozval. Měl jsem Havlíčkárnu, její ředitelku a kantory rád a byl na ně pyšný. Nezapomněl jsem na ně.
Diskuse
Místostarosta Štěpán Štrébl o kauze ZŠ Cimburkova
Re: Destigmatizování.....
3.5.2019 18:01 vložil MV
Ano, tak je to pěkně vyjádřené. Tady (snad) existuje rozpor mezi soc. inženýrstvím Deep Greens (Zelení na P3) a TOP09. A buď se nějak rozumně domluví, nebo se o časem rozkřikne a část pravicových topkařů se, byť třeba i s nevolí, vrátí k volbě "modrého ptáka" (a budou doufat, že se alespoň trochu poléčili ze své kleptománie).
Re: Destigmatizování.....
24.3.2022 17:45 vložil Dana Kubelková
Dobrý den, x noci nespím, protože tuto školu Cimburacku máme jako spádovou.Proc tato škola není rovnou udělaná jako škola pro romské děti a není ze spádu vyloučena ?
Chtěla bych,aby moje dítě chodilo do standartní školy.To stigma školy zřejmě není možné sejmout.Proc to vlastně dělat? Romské děti tam jsou určitě spokojené.
Nechápu to. Mám strach , že to nedopadne jinak,než že pro plné kapacity jinde bude muset syn do této školy nastoupit.
Děkuji za Váš čas a názor.Napadlo mne,zda by nebylo rozumné nebojovat s něčím,co funguje nějakým způsobem,ale zároveň pro tu spádovou oblast určit školy jiné, aby rodiče měli jistotu, že jejich dítě nebude formovat nějaké nezvyklé prostředí.
Zdravím MUDr.Kubelkova
Chtěla bych,aby moje dítě chodilo do standartní školy.To stigma školy zřejmě není možné sejmout.Proc to vlastně dělat? Romské děti tam jsou určitě spokojené.
Nechápu to. Mám strach , že to nedopadne jinak,než že pro plné kapacity jinde bude muset syn do této školy nastoupit.
Děkuji za Váš čas a názor.Napadlo mne,zda by nebylo rozumné nebojovat s něčím,co funguje nějakým způsobem,ale zároveň pro tu spádovou oblast určit školy jiné, aby rodiče měli jistotu, že jejich dítě nebude formovat nějaké nezvyklé prostředí.
Zdravím MUDr.Kubelkova