Kauza doprava
O dopravních problémech Prahy 3.Zažít Prahu 3 jinak
21.12.2016 Mirek Trejtnar 0
Festival Zažít město jinak se konal již 17. září, ale chceme si jej s vámi připomenout jako jednu z povedených akcí v roce 2016. Především chceme poděkovat lidem, kteří se dobrovolně a navzdory problémům ujali organizace lokálních akcí v Praze 3 a povzbudit zájemce pro rok 2017. Slavnost se konala na pěti místech: na Kostnickém náměstí u divadla Ponec, v Biskupcově ulici u kina Aero, ve Slavíkově u Venuše ve Švehlovce, v ulicích Lucemburské a v Bořivojově. Pro případné další nadšence přinášíme i souhrn pravidel pro pořádání.
pokračování
Připravované změny v MHD zasáhnou i Prahu 3
30.4.2016 Mirek Trejtnar 0
Nad dvěma hlavními a jedním doplňkovým návrhem změn tras tramvají, které předkládá k diskusi Ropid, se nyní rozbíhá intenzivní jednání s městskými částmi. Chcete se dozvědět, jak by mohly změny ovlivnit dopravu po Praze a jak se můžete do rozhodování zapojit?
pokračování
Diskuze o Husitské a Koněvově: Raději “revitalizace ulice” místo “rekonstrukce vozovky”, zklidnění dopravy si přejí všichni
2.6.2015 Michal Vronský, TOP 09 3
TSK (Technická správa komunikací) připravila projekt na rekonstrukci vozovky Husitské a části Koněvovy od Ponce k Ohradě, jehož náklady se odhadují na přibližně 100 milionů korun. Husitskou a Koněvovou projede denně v průměru asi 23 tisíc aut, což je zatížení srovnatelné s Ječnou ulicí. Intenzivně využívaná vozovka rychle stárne a ačkoliv se asfalt měnil před dvěma lety, vydrží přibližně ještě dalších 5 let. Podle radní Prahy 3 Lucie Vítkovské (ODS) je třeba jednat rychle, aby se předešlo i případnému uzavření celé komunikace. Připravený projekt ale kritizuje IPR (Institut plánování a rozvoje), podle kterého je příliš “technický” a neřeší socie-ekonomické problémy, kterými ulice trpí.
Občanské sdružení Kauza3.cz uspořádalo panelovou diskuzi o budoucnosti této žižkovské tepny s urbanistkou Irenou Mádlovou z IPRu, dopravním odborníkem Markem Zděradičkou z IPRu a radní pro s dopravu na Praze 3 Lucií Vítkovskou. Více než dvouhodinovou diskuzi moderoval Vojtěch Černý ze společnosti Agora CE.
pokračování
Anketa mezi rodiči o podobě náměstí J. z Poděbrad
28.5.2015 Mirek Trejtnar 3
Jakou podobu náměstí si přejí občané, kteří jej znají nejlépe? Uspořádali jsme několik anket a nyní vám přinášíme výsledky ankety konané mezi rodiči dětí ze ZŠ J. z Poděbrad. Co a jak by se mělo podle rodičů změnit?
pokračování
Návrat tramvají na Václavské náměstí pomůže i Praze 3
11.3.2015 Václav Kříž, člen sdružení Auto-mat
Problémy MHD v centru, čtvrtích okolo, i dalších částech Prahy spolu souvisí. Pokusím se vysvětlit se zaměřením na Prahu 3 problémy, které jsou způsobeny neúplností tramvajových tratí v centru Prahy.
pokračování
Návrh změn MHD a jejich dopad na Prahu 3
4.2.2015 Václav Kříž, člen sdružení Auto-mat 3
Spolu s otevřením metra do Nemocnice Motol byl na duben 2015 připraven návrh velkých změny v MHD. Největších za dva a půl roku. Týkají se i Prahy 3.
pokračování
Žižkovský, Karlínský nebo Vítkovský tunel?
10.12.2014 Michal Vronský, TOP 09
Nekončící dohady o názvu tunelu propojujícícho Karlín s Vítkovem končí. Pro Karlíňáky to byl tunel Žižkovský, pro Žižkováky tunel Karlínský, jiní zase říkali Vítkovský tunel. Dne 4.12. přijala Rada hl. m. Prahy usnesení a tunel oficiálně pojmenovala.
pokračování
První cykloobousměrky na Žižkově
11.11.2014 Václav Kříž
V září se na Žižkově objevily první jednosměrné ulice umožňující jízdu na kole oběma směry. V článku popíši důvody pro i proti jejich zřizování a jak a kde první dvě cykloobousměrky na Žižkově vznikly. Nakonec dám “návod k použití” a statistiku o nehodách cyklistů v protisměru.
pokračování
Hlasy z Jiřáku
24.9.2014 Mirek Trejtnar
Zřejmě ideální by bylo konzultovat rekonstrukci náměstí Jiřího z Poděbrad se všemi, kdo jej užívají. Mne však tentokrát zajímalo, co si myslí o rekonstrukci ti, kteří tráví na náměstí v nejrůznějších rolích často celý den: zaměstnanci úklidových firem, zahradníci, bezdomovci, údržbáři, církevní činovníci, městští policisté, farmáři. Náměstí znají dokonale a proto jsem je oslovil. Většinou ochotně odpověděli.
pokračování
Rekonstrukce křižovatky Lupáčova-Táboritská-Ondříčkova
8.9.2014 Mirek Trejtnar 10
Dlouhá léta minulým vedením radnice odsouvaný plán na kultivaci přechodů v okolí základní školy Lupáčova se podařilo dotlačit k realizaci. Před pěti lety započalo úsilí o větší bezpečnost dětí u školy projektem "Bezpečná cesta do školy" o.s. Pražské matky. Děti navrhly řešení, projektanti je zpracovali, plány ale zmizely v šuplících tehdejší radnice vedené ODS, nynější nové vedení MČ P 3 celý proces restartovalo a přechody jsou konečně lépe zabezpečené.
pokračování
„Anežčina křižovatka“ 4 a půl roku po tragické nehodě
30.6.2014 Jarmila Johnové o.s. Pražské matky 5
Pokud, milí čtenáři, nechápete, proč nešťastnou a možná většině spoluobčanů z okolí nehody známou událost vzpomínám právě na prahu letošního 5. léta, které uplyne bez Anežky, vysvětlím Vám to jednoduše: Anežčinu historii mi připomněl článek „Smutný rekord – 4 smrtelné křižovatky na
území třetí městské části“ publikovaný v květu vydaném čísle Žižkovských listů (012014, str. 24), který je plný alarmujících, avšak napůl pravdivých, či zcela nepravdivých údajů o nehodovosti chodců na Praze 3, o spoluvině vedení této městské části a také o odsuzujícím postoji našeho sdružení k současnému vedení radnice.
pokračování
Mgr. Ondřej Rut, Ž(n)S: Okolí Olšanského náměstí čeká proměna, nové stromy, chodníky i místo k posezení
20.5.2014 Ondřej Rut Ž(n)S, zástupce starostky 4
Názory
V průběhu letních prázdnin čeká prostor před základní školou Lupáčova i přilehlou křižovatku Táboritská - Ondříčkova velká rekonstrukce. Celá akce je výsledkem téměř čtyřleté přípravy, půjde zároveň o předstupeň k rekonstrukci okolí tramvajových zastávek na Olšanském náměstí.
pokračování