Kauza stavby
O sporných stavbách na Praze 3.
Magistrát dočasně vyřadil Nákladové nádraží Žižkov z celoměstsky významných změn územního plánu
3.8.2011 TZ Tady neni developerovo 7
Odbor územního plánu Magistrátu HMP vyhověl připomínkám o.s. Tady není developerovo a přiklonil se k postupu, že není možné projednat změnu územního plánu Nákladového nádraží Žižkov v rámci celoměstsky významných změn územního plánu dříve, než bude rozhodnuto o prohlášení budovy nádraží kulturní památkou.
pokračování
Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.
14.4.2011 Mirek Trejtnar 2
Přinášíme stručný přehled toho, co bylo řečeno ze strany odborníků - architektů. Ze zastupitelů se k problému vyjadřovala většinou jen opozice SZ, ČSSD, KSČM. Mnohaletý předseda Výboru pro územní rozvoj pan Pecha (ODS) se uvolil k jediné poznámce. Zdůvodnil rozhodnutí svého výboru o prodloužení Olšanské a zbourání nádraží tím, že nechce další světelné křižovatky na Želivského, protože by zdržovaly průjezdnost této ulice. Prosazuje tak koncepci navrženou kdysi komunistickými plánovači a přivedení dalších 24 000 aut denně.
pokračování
Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.
12.4.2011 Mirek Trejtnar 4
Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno přednést v pouhých pěti minutách jejich pohled na výstavbu v areálu nádraží a na zbourání, či památkovou ochranu hlavní budovy nádraží. Ukázalo se, že zásadním problémem je protažení Olšanské ulice a skrze ni pak přivedení další radiální dopravy do centra Žižkova. Toto řešení prosadila ODS a Top 09 si jej osvojila také.
pokračování
Lupáčovka za všechny peníze
Názory„Regenerace bytového souboru Lupáčova - Unikátní stavba v celoplanetárním měřítku - Plný provoz domácností v patnácti stupních - Maminka dostane číslo na security službu - Azbestové obloží v igelitových pytlících - Budou byty stát 50 tisíc/m2 nebo víc? Čtěte zde ...
pokračování
Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu
30.3.2011 Jan Horák, denik.cz 3
Zajímavá zpráva z úterního (29.3.2011) zasedání zastupitelstva MČ Praha 3.
pokračování
Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.
29.3.2011 Mirek Trejtnar, foto Emil Drahoš 3
Občanské sdružení "Tady není developerovo" uspořádalo panelovou diskusi s architekty, historiky umění, starostkou MČ Praha 3, developery a zástupci Českých drah a Útvaru rozvoje hlavního města Prahy. Diskutovalo se i o širších souvislostech developerského projektu a o budoucím zatížení Prahy 3 dopravou, kterou přivede na Olšanské náměstí Jarovská spojka, plánovaná středem nádraží.
pokračování
Cyklostezka stále neotevřena
24.3.2011 Mirek Trejtnar 3
Cylkostezka je již rok stavebně dokončena. Chybí majetkové převedení tunelu a kolaudace. Cyklostezka, na které se již rok na kolech nesmí jezdit, se tak stává světovým unikátem. A jak dokládají fotky z února 2011 je i terčem vandalů. Tak hezkou projížďku.
pokračování
Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov
18.3.2011 Tomáš Mikeska 9
Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13:30 do 17:30 v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný.
pokračování
Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo
Ještě koncem loňského roku bylo téměř jisté, že se Nákladové nádraží Žižkov promění v jednu velkou, hustě zastavěnou plochu s čtyřproudou autostrádou uprostřed. Pak ale ministerstvo kultury pořádně zamíchalo kartami, když centrální budovu nádraží nečekaně prohlásilo za kulturní památku. České dráhy by v tom případě musely vyřešit, co s obrovskou budovou. Firmě Sekyra Group, která má na území v budoucnu stavět, by nezbylo nic jiného než změnit své dávno narýsované plány. A městská část Praha 3 by přišla o vysněný silniční bulvár, který už čtyři roky tvrdošíjně prosazuje. Konečné rozhodnutí ministra kultury, zda objekt památkou zůstane, nebo ne, má padnout v dubnu.
pokračování
Tisková konference "za záchranu nádraží"
10.2.2011 redakce
V úterý 8.2. se šedesát novinářů a zájemců sešlo na tiskovce a poté na prohlídce Nákladového nádraží. O. s. "Tady není developerovo" představilo svůj pohled na plány investorů, které asi brzy změní tvář Žižkova. Byli jsme tam a přinášíme několik fotografií z prohlídky. Také jsme zdokumentovali následky sobotní "nehody". Na záchranu nádraží vznikla petice a postavili se za něj otevřeným dopisem i opoziční zastupitelé ze všech opozičních stran v zastupitelstvu P 3.
pokračování
VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3
10.2.2011 Zizkov.info 3
Co je v plánu s Nákladovým nádražím, kdo se chystá stavět na Parukářce a kolik pater má mít projekt ústupového bydlení na Pražačce? Pohled odborníků, politiků, investorů i místních lidí na nové stavební projekty, které mají na Žižkově vyrůst v nejbližších letech.
pokračování
Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí
10.2.2011 T.Mikeska, H. Benýšková, D. Merta, M. Stropnický 4
Vzniklo nové občanské sdružení, které chce bránit pustošící zástavbě cenných míst Prahy 3. Skupina občanů Prahy 3 nechce nadále přihlížet tomu, jak se naše krásná čtvrť postupně mění v rejdiště developerů. Bohatí investoři stále úspěšněji vyvíjejí tlak na naši radnici a magistrát ve prospěch krátkodechých projektů, jejichž jediným přínosem je nejčastěji jen rychlý zisk . A občas, jako v případě Central Parku I, ani ten ne.
pokračování