Garáže na zahradě školky na Jarově
Plány na podzemní garáže na školní zahradě? Paradox, ale na P 3 je to již standard. Radnice P 3 se chlubí drahou záchranou parčíku v Kouřimské, ale sama usilovně pracuje na zničení jiných zelených ploch. Útok radnice na Škroupovo náměstí je odražen, ale jsou zde další plány na výstavbu podzemních garáží.
První známý případ plánů na zabrání části zahrady u školy na garáže je z ulice v Zahrádkách. "Radnice Prahy 3 má v plánu vybudovat přímo na pozemku základní školy Jarov (ulice V Zahrádkách a Pod Lipami) velkokapacitní nadzemní garáže až pro 272 aut,"uvádí paní Havlíčková z o.s. Za evropský Jarov." I přes velký odpor občanů vyjádřený již více jak 2000 podpisy proti této stavbě, si radnice schválila v rozpočtu na rok 2008 částku 6,5 mil. Kč na předprojektovou a projektovou přípravu. Přípravu stavby má na starosti bývalá SKM (dceřinná firma P 3), nyní přejmenovaná na Investiční a rozvojová Praha 3, a.s.
Stejná firma byla zadavatelem studie řešení parkování v jiné části sídliště Jarov, lemované Koněvovou ul. a ulicí Pod lipami. Zpracovatel studie z dubna 2008 byl architektonický atelier MS ARCHITEKTI. Studie obsahuje čtyři varianty s různým počtem budov dostavěných do mezibloků mezi současné paneláky a s různě řešenými parkovacími plochami. Ve čtvrté variantě MS Architekti navíc jako bonus studie zpracovali i nápad podzemních garáží v těsném sousedství bytových domů na p.č. 2931/127 a 2931/130. Zde jsou naplánovány dva protilehlé objekty částečně zapuštěné v terénu. Každý objekt je pro 45 aut. Jeden je navržen do zahrady Waldorfské MŠ. Může nás uklidnit, že se jedná zatím jen o návrh ve formě architektonické studie? Bohužel nelze ověřit z veřejných zdrojů zda neexistuje další projektová dokumentace, která by nápad na garáže pod pozemkem MŠ dále rozvíjela. Ani zastupitel SZ Ondřej Rut na svůj dotaz na posledním zasedání zastupitelstva nedostal pravdivou odpověď o tomto projektu.
V případě výstavby podzemních garáží na různých místech Prahy 3 se vždy znovu objevují otázky. Proč má MČ stavět tak nákladné projekty, pro koho by po realizaci byly určeny, jak by se vybírali šťaslivci pro parkování a jak by se splácely investice stovek milionů?
Ulice Pod lipami právě prodělala kompletní rekonstrukci a byla zde zřízena nová příčná parkovací stání. Třeba bude usouzeno, že toto řešení bude postačovat, ale...
Pátrání po stupni pokročilosti projektu je obtížné, protože Investiční a rozvojová Praha 3, a.s. (SKM) není jakožto "soukromá" firmy povinna občanům Prahy 3 poskytovat informace. Takže na dotaz jsem obdržel od pana Tomolyi tuto odpověď: "Omlouvám se, ale to si už vůbec nepamatuji.... byla pouze nějaké studie a dále se nic neřešilo..."
Ani MS Architekti si nic nepamatují: "Je mi líto, že jste nezískal potřebné údaje, ale pochopíte, doufám, laskavě, že když si nepamatuje stavebník = náš zákazník, nemůžeme Vám, bohužel, žádné informace poskytovat ani my."
Takže si počkáme až přijedou bagry?
kontakty:
Odbor Územního rozvoje MČ Praha 3
Studie:
název studie: „Řešení parteru a dopravy v klidu - Jarov“.
lokalita: řešené území části sídliště Jarov, lemované Koněvovou ul. A ulicí Pod lipami.
řešení: návrh se věnuje úpravám parteru okolo stávajících bytových domů a úpravě zpevněných ploch pro dopravu v klidu.
Součástí tohoto návrhu jsou i varianty řešící doplnění lokality o další bytové domy a podzemní garáže.
Návrh je rozdělen na čtyři stavební objekty:
SO 01 –
varianta 01 Úpravy parteru se vznikem 11 nových parkovacích stání, doplněných o drobnou architekturu
varianta 02 Úpravy parteru se vznikem 11 nových parkovacích stání, doplněných o drobnou architekturu a dále o 2 – 4 patrový
objekt mezi bytovými domy na p.č. 2931/127 a 2931/130.
SO 02 –
varianta 01 Úpravy parteru se vznikem 12 nových parkovacích stání, doplněných o drobnou architekturu
varianta 02 Úpravy parteru se vznikem 12 nových parkovacích stání, doplněných o drobnou architekturu a dále nový 2 – 4 patrový
objekt mezi bytovými domy na p.č. 2931/130 a 2931/14.
SO 03 –
varianta 01 Je navrhnuto podzemní parkování a samostatně stojící bytový dům o 4 – 5 podlažích na parcele č. 2931/179
varianta 02 Je navrhnuto podzemní parkování a samostatně stojící bytový dům o 4 – 5 podlažích na parcele č. 2931/179,
který je napojen na stávající objekt na parcelách č. 2931/14 a 2931/15.
SO 04 –
Je navrhnuto podzemní parkování o 2 podzemních podlažích na parcele č. 2931/29 (parcela stávající školy), výstavba tohoto objektu
je podmíněna dočasným záborem zahrady školy, objekt by byl opatřen pochozí zelenou střechou pro využití školy.
Architektonická studie „Řešení parteru a dopravy v klidu - Jarov“, je k nahlédnutí na našem odboru pro územní rozvoj.