Kauza Nákladové nádraží

Nákladové nádraží Žižkov prohlášeno kulturní památkou

Nákladové nádraží Žižkov prohlášeno kulturní památkou
Ministerstvo kultury vydalo 29.11.2012 v pořadí již třetí rozhodnutí o prohlášení hlavní budovy bývalého nákladového nádraží na Žižkově v Praze za kulturní památku. První rozhodnutí ve věci padlo v prosinci 2010, druhé letos v únoru. Proti nim podal účastník řízení – společnost České dráhy a.s. rozklad a následně druhoinstanční rozhodnutí uložilo první instanci doplnit další podklady. Právě vydané rozhodnutí dosud není pravomocné – účastníku řízení běží lhůta 15 dnů, v níž může podat rozklad. pokračování

Budovu nákladového nádraží Žižkov by mohl zachránit tunel pro auta

Budovu nákladového nádraží Žižkov by mohl zachránit tunel pro auta
Developer přišel s novým návrhem, co dál s historickou budovou nákladového nádraží Žižkov. Navrhl, že pod budovou povede tunel a auta budou jezdit jím. Původně měla být budova zbourána, proti se ale postavili Pražané a nakonec i ministerstvo kultury, které se ji chystá ochránit jako památku. pokračování

Prohlídka areálu nádraží Žižkov s ministryní kultury Hanákovou a ministrem dopravy P. Dobešem

Prohlídka areálu nádraží Žižkov s ministryní kultury Hanákovou a ministrem dopravy P. Dobešem
Z výše čtvrtého patra čelní budovy si ministryně kultury Alena Hanáková s kolegou z resortu dopravy Pavlem Dobešem prohlédla celý areál žižkovského nákladového nádraží, které bylo v únoru již podruhé prohlášeno kulturní památkou. „Chtěla jsem ten obrovský objekt vidět in natura, protože dosud jsem jej znala jen z dokumentů a fotografií,“ řekla ministryně a vzápětí dodala: „Je to krásné.“ pokračování

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Shrnutí textů ze schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.
Přinášíme stručný přehled toho, co bylo řečeno ze strany odborníků - architektů. Ze zastupitelů se k problému vyjadřovala většinou jen opozice SZ, ČSSD, KSČM. Mnohaletý předseda Výboru pro územní rozvoj pan Pecha (ODS) se uvolil k jediné poznámce. Zdůvodnil rozhodnutí svého výboru o prodloužení Olšanské a zbourání nádraží tím, že nechce další světelné křižovatky na Želivského, protože by zdržovaly průjezdnost této ulice. Prosazuje tak koncepci navrženou kdysi komunistickými plánovači a přivedení dalších 24 000 aut denně. pokračování

Mimořádná schůze zastupitelstva k budoucnosti Nákladového nádraží 12.4.

Schůzi si vyžádalo koaliční sdružení Žižkov [nejen] sobě a ČSSD. Vládnoucí TOP 09 a ODS pak přišly s protinávrhem usnesení a programu jednání. Zastupitelé promrhali hodinu drahocenného času dohadováním o programu schůze. V hotelu proběhla hodně zredukovaná verze besedy o budoucnosti developerských projektů na nádraží. Pozvaným architektům pak bylo umožněno přednést v pouhých pěti minutách jejich pohled na výstavbu v areálu nádraží a na zbourání, či památkovou ochranu hlavní budovy nádraží. Ukázalo se, že zásadním problémem je protažení Olšanské ulice a skrze ni pak přivedení další radiální dopravy do centra Žižkova. Toto řešení prosadila ODS a Top 09 si jej osvojila také. pokračování

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu

Žižkovské zastupitelstvo už dlouho nepamatuje tak bouřlivou a vášnivou rozpravu
Zajímavá zpráva z úterního (29.3.2011) zasedání zastupitelstva MČ Praha 3. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov 28.3.
Občanské sdružení "Tady není developerovo" uspořádalo panelovou diskusi s architekty, historiky umění, starostkou MČ Praha 3, developery a zástupci Českých drah a Útvaru rozvoje hlavního města Prahy. Diskutovalo se i o širších souvislostech developerského projektu a o budoucím zatížení Prahy 3 dopravou, kterou přivede na Olšanské náměstí Jarovská spojka, plánovaná středem nádraží. pokračování

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov

Veřejná debata o Nákladovém nádraží Žižkov
Občanské sdružení Tady není developerovo si Vás dovoluje pozvat na veřejnou debatu o Nákladovém nádraží Žižkov, která se uskuteční v pondělí 28. března od 13:30 do 17:30 v kině Aero, Biskupcova 31, Praha 3. Debatu bude moderovat Jakub Železný. pokračování

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo

Týdeník Euro: Porcování Žižkova se zadrhlo
Ještě koncem loňského roku bylo téměř jisté, že se Nákladové nádraží Žižkov promění v jednu velkou, hustě zastavěnou plochu s čtyřproudou autostrádou uprostřed. Pak ale ministerstvo kultury pořádně zamíchalo kartami, když centrální budovu nádraží nečekaně prohlásilo za kulturní památku. České dráhy by v tom případě musely vyřešit, co s obrovskou budovou. Firmě Sekyra Group, která má na území v budoucnu stavět, by nezbylo nic jiného než změnit své dávno narýsované plány. A městská část Praha 3 by přišla o vysněný silniční bulvár, který už čtyři roky tvrdošíjně prosazuje. Konečné rozhodnutí ministra kultury, zda objekt památkou zůstane, nebo ne, má padnout v dubnu. pokračování

Tisková konference "za záchranu nádraží"

Tisková konference "za záchranu nádraží"
V úterý 8.2. se šedesát novinářů a zájemců sešlo na tiskovce a poté na prohlídce Nákladového nádraží. O. s. "Tady není developerovo" představilo svůj pohled na plány investorů, které asi brzy změní tvář Žižkova. Byli jsme tam a přinášíme několik fotografií z prohlídky. Také jsme zdokumentovali následky sobotní "nehody". Na záchranu nádraží vznikla petice a postavili se za něj otevřeným dopisem i opoziční zastupitelé ze všech opozičních stran v zastupitelstvu P 3. pokračování

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3

VIDEO: Reportáž o možné budoucnosti několika lukrativních stavebních parcel v Praze 3
Co je v plánu s Nákladovým nádražím, kdo se chystá stavět na Parukářce a kolik pater má mít projekt ústupového bydlení na Pražačce? Pohled odborníků, politiků, investorů i místních lidí na nové stavební projekty, které mají na Žižkově vyrůst v nejbližších letech. pokračování

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí

Developeři pozor! Ničení Prahy 3 končí
Vzniklo nové občanské sdružení, které chce bránit pustošící zástavbě cenných míst Prahy 3. Skupina občanů Prahy 3 nechce nadále přihlížet tomu, jak se naše krásná čtvrť postupně mění v rejdiště developerů. Bohatí investoři stále úspěšněji vyvíjejí tlak na naši radnici a magistrát ve prospěch krátkodechých projektů, jejichž jediným přínosem je nejčastěji jen rychlý zisk . A občas, jako v případě Central Parku I, ani ten ne. pokračování

DISKUSE

Hledáte výhodnou půjčku pro osobní nebo podnikatelské účely

Hledáte výhodnou půjčku pro osobní nebo podnikatelské účely Rychlá půjčka od 20 000 000 Kč. Dobrý den, jsem soukromý věřitel a nabízím půjčku s nízkou úrokovou sazbou 4%. V ...
pokračování

Půjčka od soukromé osoby bez podvodu

Půjčka od soukromé osoby bez podvodu Půjčky s garancí na směnku i pro problémové klienty. V ekonomii nabízím půjčky od 50 000 do 100 000 000 Kč. Podmínky mé půjčky jsou velmi ...
pokračování

Nabízíme rychlé a bezpecné pujcky.

Nabízíme rychlé a bezpecné pujcky. Naše pujcky jsou dostupné všem bez rozdílu. Kdokoli v naléhavé financní nouzi nás muže kontaktovat a získat pujcku ihned za dobrých podmínek. ...
pokračování

Nabízíme rychlé a bezpecné pujcky.

Nabízíme rychlé a bezpecné pujcky. Naše pujcky jsou dostupné všem bez rozdílu. Kdokoli v naléhavé financní nouzi nás muže kontaktovat a získat pujcku ihned za dobrých podmínek. ...
pokračování

Quality undetectable ATM bank notes £,$,€#(+27838808170)

Instant register 100% authentic Ielts, Toefl, Toeic without exam(+27 83 880 8170)Passport, Id Card, Visa, Driving License, Diploma. Apply for real DUOLINGO ENGLISH TEST,Passports, drivers ...
pokračování